۰ نفر
۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲

ر‌ها در جعبه شناسنامه‌ای را پیدا می‌کند به نام‌‌ رها سروستانی! حالا او می‌خواهد این راز را کشف کند که چرا دو شناسنامه دارد با دو نام فامیل مختلف؟...

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رمان «حتی یک دقیقه کافی است» نوشته آتوسا صالحی را در ۱۹۲ صفحه ویژه گروه سنی «د» و «ه» با قیمت ۲۲۰۰ تومان روانه بازار کتاب کرد. داستان درباره دختری است به نام‌‌ رها مقدم که کلاس اول راهنمایی است.

ماجرا از روزی شروع می‌شود که‌‌ رها در خانه تنهاست و مادرش هم دیر به خانه بر می‌گردد.‌‌ رها برای انجام پروژه درس جغرافی است در حال جستجو است که ناگهان کشویی را که بیرون کشیده از جا در می‌آید و او جعبه‌ای را پیدا می‌کند. پیدا کردن جعبه شروع ماجراست.‌‌ رها در جعبه شناسنامه‌ای را پیدا می‌کند به نام‌‌ رها سروستانی! حالا او می‌خواهد این راز را کشف کند که چرا دو شناسنامه دارد با دو نام فامیل مختلف؟ و چرا این راز را از او پنهان کرده‌اند.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «شناسنامه‌ها را کجا می‌گذارند؟ چرا هیچ وقت به حرف‌هایی را که در تمام این سال‌ها به او گفته‌اند، شک نکرده؟ می‌گردد. زیر مبل، توی کابینت‌ها، پشت تابلو‌ها، توی جعبه‌های کفش فراموش شده. دسته کلید کجاست؟ هیچ کدام از کلید‌ها به قفل چمدان نمی‌خورد. یعنی توی این یکی دیگر چه چیزی را از او مخفی کرده‌اند؟ چمدان را هل می‌دهد سر جایش و فکر می‌کند: کلید؟...»

آتوسا صالحی شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان، سال ۱۳۵۱در تهران به دنیا آمد و از سال ۱۳۶۹ فعالیت حرفه‌ای خود را از طریق همکاری با مجله سروش نوجوان و به عنوان یکی از سردبیران «مجله در مجله» آغاز کرد. از صالحی تاکنون بیش از ۳۰ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است که از میان آن‌ها می‌توان به آثاری چون: «مثل همه، مثل هیچ کس»، «دلم برای تو تنگ است» (مجموعه شعر برای نوجوانان)، «کسی خواب میمون کوچولو را ندیده» (داستان کودک)، «افسانه‌های شاهنامه» (در نه جلد)، «دریای عزیز» (شعر به زبان ساده) و «سی و پنج کیلو امیدواری» (داستان ترجمه) اشاره کرد.

صالحی جوایزی نیز از جشنواره‌های کتاب و مطبوعات دریافت کرده است که جایزه بانوی فرهنگ وزارت ارشاد و تندیس و لوح تقدیر سلام بچه‌ها برای کتاب «مثل همه مثل هیچ کس»، لوح زرین و دیپلم افتخار جشنواره مطبوعات کانون پرورش فکری و کتاب سال سلام بچه‌ها برای روایت قصه‌های شاهنامه، قلم بلورین و دیپلم افتخار جشنواره مطبوعات وزارت ارشاد و لوح زرین و دیپلم افتخار جشنواره کتاب کانون پرورش فکری برای کتاب «دریای عزیز» از آن جمله‌اند.

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =