اجرای سومین پویش کاشت بذر به مساحت ۲۰۰ هکتار در  شهرستان مهدیشهر

حیدر واحد مطلق رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اجرای سومین پویش مردمی کاشت بذر و نهال در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۰۰هکتار بذرپاشی در مرتع امام زاده زینعلی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان حیدر واحد مطلق ضمن بیان اینکه سومین پویش مردمی کاشت بذر و نهال با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ذی‌ربط در مرتع امام زاده زینعلی ،جنب مجتمع گاوداران این شهرستان به اجرا درآمد، ابراز داشت: در این طرح بیش از ۲۰۰ هکتار عرصه منابع طبیعی بذرپاشی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر ضمن بیان اینکه با اجرای این سه پویش از آذرماه سال جاری بیش از ۶۰۰ هکتار مراتع شهرستان توسط همیاران طبیعت ؛ دهیاری ؛ شورای شهر و روستا ؛جوامع محلی مردم وتشکلها به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  بذر کاری و بذر پاشی شده است، ابراز داشت: این پویش‌ها تا اسفندماه یعنی هفته  منابع طبیعی و آبخیزداری  ادامه خواهد داشت.

مطلق در ادامه تصریح کرد: هدف از این پویش‌ها تثبیت خاک، غنی کردن مراتع فقیر، مبارزه با بیابان‌زدایی، ترویج فرهنگ منابع طبیعی، جلوگیری از برخاستن شن‌های روان و پوشش گیاهی و غیره است که اجرای آن‌ها برای مناطق این  شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه در اجرای این پویش‌ها کارشناسان اداره منابع طبیعی آموزش لازم را فراگرفتند و آن را به مردم بومی منطقه انتقال خواهند داد، افزود: در واقع تلاش شد تا مردم خودشان حافظ پوشش گیاهی منطقه خودشان باشند و این قبیل اقدامات با مشارکت مردم صورت گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =