۸ نفر
۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
اسپرسو ساز خوب چیست؟

اسپرسو یک نوع شیوه آماده سازی قهوه است و همچنین یک نوشیدنی محبوب و لذت بخش برای بسیاری از افراد است.

امروزه طرز تهیه اسپرسو ،این نوشیدنی خوشمزه با اختراع دستگاهی به نام اسپرسو ساز بسیار راحت شده است، به گونه‌ای که در عرض چند دقیقه می‌توان یک اسپرسو تهیه کرد. یکی از روش‌هایی که برای تهیه قهوه استفاده می‌شود، اسپرسو است و در واقع قهوه‌ای که از این روش به دست می‌آید، قهوه اسپرسو نام دارد که البته در کشورهای مختلف نام‌های مختلفی دارد.

اسپرسو ساز خوب چی بخرم؟

به دنبال یک دستگاه اسپرسو ساز خوب هستید؟ اگر جوابتان مثبت است، پس مطالعه این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود. در حال حاضر انواع مختلفی از این دستگاه از جمله انواع اسپرسو ساز آلمانی و ایتالیایی و غیره با ویژگی‌های متفاوت در بازار وجود دارد و به همین دلیل به سادگی نمی‌توانید اقدام به خرید یک اسپرسو ساز خوب کنید. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا یک انتخاب ایده آل داشته باشید.

در حالی که برخی از ویژگی‌ها (همانطور که در ادامه خواهید خواند) ویژگی‌های اختیاری هستند، اما ویژگی‌های اساسی نیز وجود دارد که همه اسپرسوسازها از آن برخوردار هستند. بنابراین هنگامی که زمان انتخاب یک دستگاه اسپرسو ساز خوب فرا می‌رسد، باید تصمیم بگیرید که کدام یک از این دستگاه‌ها برای شما بهترین است.

  • روش فشار

دستگاه‌های اسپرسو ساز روش‌های مختلفی برای ایجاد فشار بر روی ماده اولیه و تهیه اسپرسو دارند. شما احتمالاً هنگام خرید اسپرسو سازهای پمپی، بخاری یا اهرمی را خواهید دید، اما دستگاه‌های پمپی رایج‌ترین دستگاه‌ها برای استفاده خانگی و صنعتی هستند.

  • سطح اتوماسیون

آیا می‌خواهید دم نوش صبحگاهی خود را به صورت دستی درست کنید یا فقط با لمس یک دکمه، یک نوشیدنی عالی داشته باشید؟ قطعاً گزینه دوم را انتخاب خواهید کرد. یک دستگاه اسپرسو ساز اتوماتیک تقریباً همه کارها را برای آماده شدن یک قهوه انجام می‌دهد. مواد اولیه را آسیاب می‌کند و می‌کوبد، آن‌ها را می‌کشد و در بسیاری از موارد شیر را برای شما نیز می‌جوشاند.

  • دیگ تک و دوبل

اگر به نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو مانند لاته یا کاپوچینو علاقه دارید، این ویژگی ضروری است. دستگاهی با یک دیگ بخار (که ساده‌ترین نوع دستگاه اسپرسوساز است) تنها یک منبع حرارتی برای دم کردن و بخار دادن به مواد دارد. اما دستگاه اسپرسو ساز دیگ دوبل دارای دو محفظه بخار است که هر کدام در دمای مناسب برای هدف خود تنظیم می‌شوند و این ویژگی به شما در تهیه یک نوشیدنی سریع و راحت بسیار کمک خواهد کرد.

اسپرسو ساز خوب چیست؟

تفاوت اسپرسو ساز خانگی و اسپرسو ساز صنعتی چیست؟

امروزه ما انتخاب‌های بسیاری در مورد نحوه درست کردن و مصرف اسپرسو و سایر نوشیدنی‌ها نسبت به قبل داریم. اسپرسو سازها معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند: خانگی و صنعتی.

  • اندازه و ظرفیت

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های اسپرسو ساز خانگی و صنعتی، تفاوت در اندازه و ظرفیت آن‌هاست. اغلب دستگاه‌های صنعتی اندازه‌ای به مراتب بزرگ‌تر از دستگاه‌های خانگی دارند. ظرفیت یک دستگاه اسپرسو ساز به تعداد نوشیدنی‌هایی که می‌توان در آن درست کرد، اطلاق می‌شود. دستگاه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند همزمان دو شات اسپرسو آماده کنند، اما تعداد کمی می‌توانند همزمان دو نوشیدنی کامل به سبک باریستا به شما تحویل دهند.

  • نوع نوشیدنی

برخی از اسپرسو سازهای خانگی فقط می‌توانند چند نوشیدنی ساده آماده کنند. به عنوان مثال برخی از این دستگاه‌های خانگی، مدل‌های ساده اسپرسو را آماده می‌کنند. در حالی که با استفاده از دستگاه‌های اسپرسو ساز صنعتی می‌توان انواع مختلفی از اسپرسوها را درست کرد. همانطور که از اسم این نوع اسپرسو سازها پیداست، نوع خانگی اغلب برای مصارف شخصی و خانگی استفاده می‌شود، درحالیکه که نوع صنعتی بیشتر در کافی شاپ‌ها و مراکز اداری و سازمانی استفاده می‌شود.

  • قیمت

قیمت این نوع دستگاه‌ها به ویژگی‌ها و عوامل مختلفی از جمله نوع (خانگی یا صنعتی)، برند سازنده، ظرفیت و غیره بستگی دارد. قیمت این دستگاه‌ها از چند میلیون شروع شده و تا چند ۱۰ میلیون ادامه پیدا می‌کند. برای مشاهده لیست قیمت انواع اسپرسو ساز خانگی و صنعتی می‌توانید به وب سایت گاستروبک شاپ مراجعه نمایید.

  • منابع شیر و آب

آب و شیر باید به هر دستگاهی که برای تهیه اسپرسو استفاده می‌کنید، وارد شود. مدل‌های صنعتی احتمالاً مخازن بزرگ‌تری برای قرار دادن شیر و آب خواهند داشت، در حالی که مدل‌های خانگی ممکن است راهی برای ترکیب شیر نداشته باشند.

در پایان، فقط به این دلیل که یک دستگاه اسپرسو ساز دارای یک برچسب «صنعتی» بر روی آن است، به این معنی نیست که برای استفاده خانگی مناسب نیست. اگر خانواده پرجمعیتی دارید که عاشق نوشیدنی‌ها مانند اسپرسو هستند، به دستگاهی نیاز دارید که بتواند اسپرسو را در حجم زیادی تهیه کنید. در چنین مواردی، یک اسپرسو ساز صنعتی ممکن است برای خانه شما مناسب‌تر باشد. به همین ترتیب، یک قهوه ساز خانگی با کارایی بالا ممکن است برای یک دفتر تجاری کوچک، مناسب باشد. اگر بودجه کمی دارید و به دنبال یک قهوه ساز یا اسپرسو ساز باکیفیت و پیشرفته هستید، پیشنهاد می‌کنیم وب سایت گاستروبک شاپ را بررسی کنید.

اسپرسو ساز خوب چیست؟

اسپرسو سازهای گاستروبک

گاستروبک یک برند آلمانی است که در زمینه تولید انواع لوازم خانگی و آشپزخانه فعالیت می کند. محصولات این برند بر اساس آخرین استانداردهای طراحی با بهترین مواد اولیه و بالاترین سطح کارایی تولید می شوند. یکی از محصولات تولیدی شرکت گاستروبک، اسپرسو ساز است که از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

اسپرسو سازهای سیج

منشا کمپانی سیج استرالیا است و بیش از ۹۰ سال است که انواع لوازم خانگی با کیفیت را تولید می کند. یکی از بهترین و محبوبترین محصولات تولیدی این کمپانی، انواع اسپرسوسازهای خانگی و صنعتی است. هدف شرکت سیج ارائه لوازم کاربردی با کیفیت بالا برای استفاده روزمره در آشپزخانه است. شرکت سیج در سال ۲۰۱۳ میلادی، یک کارخانه در بریتانیا راه اندازی کرد. همچنین این شرکت یک کارخانه نیز در کشور آلمان از سال ۲۰۱۷ میلادی تاسیس کرده است.

گاستروبک شاپ نماینده رسمی گاستروبک آلمان و سیج انگلیس

گاستروبک شاپ با دارابودن سابقه‌ای چندین ساله در ارائه انواع لوازم خانگی مفتخر است که گامی نو در عرصه لوازم آشپزخانه برداشته و محصولاتی جدید با کیفیت متفاوت در طراحی و ساخت را معرفی نماید. فروشگاه اینترنتی گاستروبک شاپ پس از مطالعه و تحقیق در زمینه انواع بازار لوازم آشپزخانه تصمیم گرفت تا یک محصول اروپایی باکیفیت و مدرن تحت برندهای گاستروبک آلمان و سیج انگلیس را به هموطنان عزیز ارائه دهد تا تفاوت کیفیت را در طراحی و ساخت تجربه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =