دستگاههای خدمات رسان سرراه تامین مسکن مانع تراشی نکنند

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در طرح‌های تامین مسکن، ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌دنبال تسویه حساب نباشند، گفت: دستگاه‌های خدماتی باید برای حل مشکل راهکار ارائه دهند نه اینکه خود به‌دنبال مانع‌تراشی باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، غلامعلی حیدری سوم بهمن‌ماه در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بحث تامین مسکن برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد از ضروریات محسوب می‌شود، اظهار کرد: امروز نیاز به مسکن در جامعه به شدت احساس می‌شود، تامین مسکن برای اقشار مختلف بحث عدالت اجتماعی را محقق می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن در استان، عنوان کرد: این طرح‌ها باید با محوریت فرمانداران در شهرستان‌ها پیگیری شود، جلسات شورای تامین مسکن در شهرستان‌ها هفته‌ای یکبار و در استان به‌صورت ماهانه برگزار شود، موانع و مشکلات اجرای طرح نیز در جلسات و کارگروه‌های تخصصی بررسی شد.وی با تاکید بر اینکه در طرح‌های تامین مسکن، ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌دنبال تسویه حساب فردی نباشند، بیان کرد: قطعا برای حل مشکلات راهکارهای متعددی وجود دارد، قوانین دارای تبصره‌های مختلف هستند و باید از آن‌ها برای رفع موانع استفاده کرد، شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان نهایت همکاری را برای اجرای طرح جهش مسکن داشته باشند.

حیدری افزود: افرادی که دارای زمین شخصی هستند، می‌توانند در طرح‌های تامین مسکن شرکت و تسهیلات برای احداث مسکن دریافت کنند، این مسئله نیازمند اطلاع‌رسانی ویژه است تا مردم بتوانند از ظرفیت‌های ایجاد شده برای تامین مسکن استفاده کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اولویت پرداخت تسهیلات در طرح‌های تامین مسکن در شهرهای کوچک با افرادی است که خود دارای زمین هستند، توضیح داد: دستگاه‌های اجرایی املاک مازاد خود را در اختیار اداره‌کل راه و شهرسازی برای ساخت مسکن قرار دهند.

وی تصریح کرد: اجرای فرآیندها در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری باید روان‌سازی شود، نباید در کارها تعصب شخصی داشته باشیم، بلکه امور با دید ملی تسهیل شود، در طرح تامین مسکن تا چهار سال آینده چهار میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه قرارگاه امام حسن(ع) یک ظرفیت بسیار خوب برای ساخت مسکن ویژه محرومان در چهارمحال و بختیاری است، خاطرنشان کرد: این قرارگاه قرار است در بحث مسکن محرومان، احداث جاده‌های روستایی و تامین آب روستایی وارد عمل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: درصد نرخ بیکاری در استان بالا است، رونق در ساخت و ساز مسکن می‌تواند موجب رونق در تولید و اشتغال نیز شود.

در ادامه جلسه علی حیدری- سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید قوانین مربوط به طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن به‌طور دقیق مطالعه شود، اظهار کرد: در این قوانین تمامی موارد و ابهامات به‌صورت دقیق عنوان شده است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: طبق قوانین اگر در اراضی واگذار شده برای احداث مسکن در این دو طرح حداکثر تا یکسال اقدامی صورت نگیرد، این اراضی باید پس گرفته شود، همچنین اگر این قانون اجرایی نشود فرد خاطی به انفصال از خدمت محکوم خواهد شد.

حیدری در خصوص تخفیفات برای صدور پروانه ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: شهرداری‌ها برای صدور پروانه باید تا ۳۰ درصد تخفیف ارائه دهند، البته طبق توافق صورت گرفته مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور مبلغی برای جلوگیری از ضرر و زیان به شهرداری‌ها پرداخت خواهد شد و شهرداران نگران این موضوع نباشند.

سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در بحث تامین مصالح ساختمانی در طرح‌های تامین مسکن اولویت با تولیدکنندگان استانی است.

وی توضیح داد: در شهرستان‌هایی که با تامین زمین برای ساخت مسکن مواجه هستیم، می‌توان از بخش خصوصی کمک گرفت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =