واکنش سریع بازار ارز به خبر جدید برجامی/ یک مقام آمریکایی: تعجب نکنید؛ به مراحل نهایی برجام نزدیک شدیم

اقتصادنیوز نوشت: بازار ارز وطلا امروز ۹ بهمن ۱۴۰۰ شاهد افزایش همزمان قیمت سکه؛ قیمت دلار و قیمت درهم بود.

قیمت دلار در ابتدای هفته جاری بر مدار افزایش قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی که هفته گذشته کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داده بود. امروز  شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ توانست ۲۷۰ تومان بالا برود و بر روی ۲۸ هزار و ۲۳۰ تومان قرار بگیرد.  در بازار متشکل ارزی هم  قیمت دلار ۳۰ تومان پایین رفت و به ۲۴ هزار و ۹۵۸ تومان رسید.  

 قیمت درهم اندکی بالا رفت

قیمت درهم امروز اندکی بالا تر از روز پنجشنبه بود. درهم امروز  ۵۰ تومان بر ارزش خود افزود و با۷ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد  ۲۸ هزارو ۲۸۲ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.  

قیمت سکه افزایش یافت

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت ۲ دلاری قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز بر روی ۱۷۹۲ دلار قرار داشت.  

قیمت سکه و طلا هم امروز بر خلاف هم پیش رفت.  قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۷ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافت و بر روی ۱ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت.   اما قیمت سکه در بازار امروز افزایش را تجربه کرد. سکه امروز با قیمت ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه گذشته افزایش ۵۵ هزار تومانی را نشان می دهد. با احتساب قیمت ۲۸ هزار و ۳۲۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۴.۹۵  درصد بود.

خبر جدید از برجام در بازار دلار ایران

اخبار برجامی امروز هم در بازار دلار تهران مورد توجه معامله گران قرار گرفت. یک نشریه آمریکایی نوشته مذاکرات برای «احیای توافق هسته‌ای ایران» در حال وارد شدن به مرحله نهایی خود است.

یک مقام آمریکایی گفت: هیچ‌کس نباید تعجب کند که ما در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم و در سخت‌ترین مسائل به تصمیم‌گیری‌های سیاسی نیاز داریم، بنابراین همه مذاکره‌کنندگان به پایتخت‌ها برمی‌گردند.

یک دیپلمات ارشد غربی گفته پیشرفت‌هایی در موضوعات کلیدی از جمله نحوه برداشته‌شدن تحریم‌های اعمال‌شده مجدد و چگونگی محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و از همه مهم‌تر نحوه ترتیب‌بندی این مراحل به دست آمده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    14 7
    بالا رفتن قیمت دلار ربطی به برجام ندارد متاثر از حمله احتمالی روسیه به اوکراین است
  • مجتبی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    32 7
    آتش بگیره این پول بیگانه ک زندگی ملت ها رو با خاک یکسان کرده ،آمین