نوسانات قیمت بیت کوین، پیش‌بینی بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

بیت کوین سال خوبی را پشت سر گذاشت.

سال ۲۰۲۱ سالی بود که سرمایه‌گذاران سازمانی و افراد بسیار زیادی جذب بیت کوین و سایر رمز ارزها شدند. در واقع این بازار صعودی از اواخر سال ۲۰۲۰ شروع شد؛ اما در ابتدای سال ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین به ۳۲,۷۰۰ دلار رسید و در ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۰) به بالاترین قیمت تاریخی آن زمان خود یعنی حدود ۶۴۰۰۰ دلار رسید؛ همچنین در این سال، برای اولین بار حجم معاملات بیت کوین به ۱ تریلیون دلار رسید. در همین زمان بود که افزایش چشمگیر قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال، روی تمام بازار کریپتو تاثیر گذاشت. بازار همچنان صعودی بود و اکثر ارزهای رمزنگاری شده با افزایش قیمت‌های چشمگیری روبرو می‌شدند؛ اما از آنجایی که هر صعودی، با نزول نیز همراه است و هیچ‌چیز همیشگی نیست، در ۲۸ تیر ۱۴۰۰ بیتکوین تقریبا نیمی از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۲۹,۷۹۵ دلار رسید؛ دلیل این ریزش، توییت ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت خودروسازی تسلا بود، که در اواسط خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد که شرکت تسلا دیگر بیتکوین را به‌عنوان روش پرداخت نمی‌پذیرد. در طی اصلاح سنگین بیت کوین، مابقی ارزهای دیجیتال نیز با ریزش‌هایی حتی شدیدتر از BTC مواجه شدند.

در حینی که بازار قرمزپوش بود، رئیس جمهور کشور السالوادور اعلام کرد که بیت کوین در این کشور قانونی است و می‌توان از آن استفاده کرد؛ حتی رئیس جمهور این کشور، ترتیبی داد که در بین تمامی شهروندان مقداری بیت کوین توزیع شود. البته این موضوع تاثیر کمی بر روی قیمت بیتکوین داشت. 

در مجموع، بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال، در دو ماه خرداد و تیر ۱۴۰۰ وضعیت خوبی نداشتند؛ اما از ماه شهریور، بزرگ‌ترین رمز ارز دوباره شروع به رشد کرد و به قیمت ۵۲,۶۹۳ دلار رسید و سرمایه‌گذاران شروع به خرید ارزهای دیجیتال کردند؛ اما بعد، قیمت BTC با یک اصلاح چشمگیر روبرو شد و تا حدود ۴۱,۰۰۰ دلار ریزش کرد. 

در اواسط مهر ماه، کل بازار رمزارزها دوباره روند صعودی را در پیش گرفت. در اواسط آبان ۱۴۰۰، بیت کوین توانست بالاترین قیمت تاریخی قبلی خود را (که در فروردین ۱۴۰۰ ثبت شده بود) بشکند و ATH جدیدی را در قیمت ۶۷,۵۴۹ دلار ثبت کند. حدود دو هفته بعد از این اتفاق، قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال به آرامی رو به افول گذاشت و این کاهش قیمت تا آذر ماه ادامه یافت. 

سال ۲۰۲۱: سالی درخشان برای بیت کوین و آلت کوین‌ها

در مجموع، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند و توانستند قله‌های جدیدی را ثبت کنند. اما نباید فراموش کنیم که پس از هر قله، دره‌ای نیز منتظر ماست. بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران انتظار قیمت‌های ۱۰۰ هزار دلاری و حتی بالاتر را برای اولین ارز دیجیتال متصور بودند و اکنون بسیاری از افراد در ضرر به‌سر می‌برند؛ در حال حاضر که در اوایل سال ۲۰۲۲ قرار داریم، قیمت بیت کوین در حدود ۳۴۰۰۰ دلار است و به‌صورت پله‌ای در حال اصلاح است. می‌توانید قیمت ارز دیجیتال در سایت میهن بلاکچین را به‌صورت لحظه‌ای دنبال کنید. 

در اوایل سال ۲۰۲۱، ما با شکوفایی امور مالی غیرمتمرکز (Defi)، که از اواخر سال ۲۰۲۰ رشد خود را شروع کرده بودند، روبرو شدیم. از اواسط این سال، ما شاهد رشد میم کوین‌ها نیز بودیم؛ میم کوین‌ها به توکن‌هایی اطلاق می‌شود که هیچ برنامه و کاربرد مشخصی ندارند و صرفا به‌عنوان شوخی در بازار رمز ارزها معرفی می‌شوند. این نوع توکن‌ها با رشدهای بسیار زیاد خود (که گاها در یک زمان کوتاه چندین هزار درصد رشد می‌کردند)، سر و صدای زیادی کردند و بسیاری از سرمایه‌گذاران به سمت آنها حرکت کردند؛ البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد نیز با ضررهای شدیدی روبرو شدند. تقریبا از انتهای سال ۲۰۲۱ نیز بازی‌ها بلاکچینی، که به آنها اصطلاحا بازی‌های Play to Earn یا Gamefi گفته می‌شود، ترند شدند. برخی از این بازی‌ها نیاز به سرمایه اولیه برای شروع نداشتند و برخی دیگر، نیاز به سرمایه‌های آنچنانی داشتند؛ اما وجه مشترک تمام این بازی‌ها، کسب درآمد از طریق بازی کردن بود. البته ترند بازی‌های بلاکچینی همچنان در سال ۲۰۲۲ ادامه دارد.

سال ۲۰۲۲: چه سرنوشتی در انتظار بازار کریپتو است؟

سال ۲۰۲۲ با روند نزولی بازار شروع شد و بسیاری از افراد درباره امسال شک و شبهه‌هایی دارند؛ آیا بیت کوین می‌تواند دوباره رشد کند یا خیر؛ سرنوشت بازار ارزهای دیجیتال چه خواهد بود؟ طبق داده‌های تاریخی بیتکوین در سال‌های گذشته، این رمز ارز حدود یک سال تا یک سال و نیم رشد چشمگیری دارد و قله‌های جدیدی را فتح می‌کند و بعد، حدود یک سال و نیم تا دو سال و نیم با اصلاح و ریزش همراه است، که به این دوران اصطلاحا عصر یخبندان می‌گویند. 

در دوران صعودی بازار رمزارزها، تمرکز پروژه‌ها بر روی قیمت و افزایش آن است؛ اما در دوره اصلاحات و ریزش، پروژه‌ها بر روی زیرساخت‌ها و بهبود ساختار خود متمرکز می‌شوند. البته ناگفته نماند که در این میان، بسیاری از پروژه‌ها نیز از صحنه روزگار محو می‌شوند و این موضوع دلایل مختلفی دارد، که یکی از مهم‌ترین آنها، نداشتن سرمایه کافی برای ادامه فعالیت در این دوران نسبتا بلندمدت است. 

روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

https://lh4.googleusercontent.com/0NNWTGBYNzc9d_Hy0s_X_gwgG1nj5g3dn3OpO46Lra7t_FM1zAxSKjwe0KznxNdgKIjWclBx2FBXJ8ANClOFW7LXZ777wJVyzup4tFwBqVVWW93T8yg71mYQpLBnb68A9qbgjkY8

در بازار رمزارزها، می‌توان از روش‌های مختلفی کسب درآمد کرد. این بازار نشان داده که پتانسیل‌های بسیار زیادی برای درآمدزایی دارد و هر روز، روش‌های نوآورانه‌تر و جالب‌تری معرفی می‌شود و پروژه‌ها سعی می‌کنند با نوآوری‌های خود، کاربران بیشتری را به خود جذب کنند. طبق بررسی‌های تیم میهن بلاکچین، می‌توان از بازی‌های گیم‌فای، وام‌دهی و وام‌گیری، سپرده‌گذاری یا Staking، ییلد فارمینگ، ترید، سرمایه‌گذاری (کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت)، دریافت ایردراپ، فعالیت در پروژه‌ها به‌عنوان توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس، ساخت توکن بر روی شبکه‌های مختلف، استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال، شرکت در لانچ‌پدها و خرید توکن‌های جدید، سرمایه‌گذاری در توکن‌های بی‌همتا (NFT) و ساخت و فروش آنها، شرکت در عرضه اولیه توکن‌ها و بسیاری موارد دیگر به کسب درآمد پرداخت.

پیش‌بینی بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۲

پیش‌بینی‌هایی که درباره سال ۲۰۲۲ می‌شود، شامل رشد بازی‌های Play to Earn، پروتکل‌های بریج (که امکان تبدیل توکن‌های شبکه‌های مختلف به یکدیگر را می‌دهند) و پروتکل‌هایی است که به صورت میان‌زنجیره‌ای یا CrossChain کار می‌کنند. به‌علاوه، احتمال رشد اوراکل‌ها نیز وجود دارد. Oracleها قیمت‌ها را از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز مختلف جمع‌آوری می‌کنند و به پلتفرم‌های دیفای ارائه می‌کنند. با رشد فضای دیفای، توسعه اوراکل‌ها نیز غیرقابل اجتناب است. اما توجه داشته باشید که این موارد به‌هیچ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری نیست و mihanblockchain.com تنها بر اساس آمارها و تحلیل‌هایی که در بازار وجود دارد، این داده‌ها را جمع‌آوری کرده و ارائه می‌دهد. بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری، حتما درباره پروژه مورد نظرتان تحقیق خود را نیز انجام دهید. یادگیری تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل احساسات بازار، جزو حیاتی‌ترین بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال است و هر فرد صرف‌نظر از سرمایه‌گذار یا تریدر بودن، باید این نوع تحلیل‌ها را فرا بگیرد و با استفاده از آنها در بازار فعالیت کند. 

نحوه تحلیل بازار

تحلیل تکنیکال شامل کندل استیک‌ها و اندیکاتورهای مختلف است، که سرمایه‌گذار بر اساس تحلیل قیمت‌های گذشته، تلاش می‌کند که قیمت‌های آینده را پیش‌بینی کند. 

تحلیل فاندامنتال شامل موارد بسیار زیادی است، که از جمله آنها می‌توان به بررسی ایده پروژه، تیم توسعه‌دهنده پروژه‌ها، نحوه عملکرد پروژه، رقبا، برنامه‌های آینده، وایت پیپر، هولدرهای توکن پروژه، کاربرد توکن، صفحات اجتماعی پروژه، ارزش بازار رمزارز، حجم معاملات، توکنومیکس یا اقتصاد توکنی پروژه، اخبار مربوط به پروژه و غیره اشاره کرد. می‌توانید جهت مشاهده خبرهای ارز دیجیتال به سایت معتبر mihanblockchain.com مراجعه کنید.

تحلیل احساسات شامل تحلیل احساسات سرمایه‌گذاران است؛ برای مثال، سرمایه‌گذاران در بازار صعودی چطور فکر و تصمیم‌گیری می‌کنند؟ در بازار نزولی چطور؟ البته این نوع تحلیل دشوار است و نیاز به تجربه زیادی دارد؛ اما اگر بتوانید احساسات سرمایه‌گذاران را درست تحلیل کنید، می‌توانید در معاملات خود موفق‌تر ظاهر شوید. با ترکیب هر سه نوع تحلیل به همراه تجربه کافی نیز می‌توانید به درستی دریابید که در کجا وارد بازار شوید و در کجا از آن خارج شوید. 

جمع‌بندی

با وجود تمام فراز و نشیب‌های بازار کریپتو در سال ۲۰۲۱، بیت کوین و آلت‌کوین‌ها سال درخشانی را پشت سر گذاشتند و توانستند سرمایه‌گذاران بی‌شماری را به خود جذب کنند. با وجود رشدهای چشمگیر، بازار رمزارزها هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارد و باید ببینیم که در سال‌های آینده چه سرنوشتی در انتظار این مارکت است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1598080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد CH ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    6 2
    واقعا سال پیش فوق العاده بود خیلی خوبه که توضیح دادین این بازار همیشه سود ده نیست
  • مهدی CH ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 2
    من استیکینگ رو متوجه نشدم توضیح میدین؟
    • فریبرز کریپو IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      1 2
      مهدی ما دو مفهوم POW و POS رو داریم استیکینگ یعنی تو مثلا 1 میلیون داری، میذاری توی حسابت بمونه و در لحظه پول میاد به حسابت اما داستان اینه اون ارز شاید ارزشش مثلا یه ماه دیگه کمتر باشه و تو یک ماه دیگه بیشتر داری از اون ارز اما مثلا دلاریش همون 1 ماه پیشه پس خیلی حواست باید باشه، بچه ها میهن بلاکچین خیلی حرفه ای هستن از سایتشون یاد بگیر این مفاهیم رو حتما
  • نگار IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    من نفهمیدم این بازیهای متاورس و play to earn از کجا در میارن پولو مثلا ccar هستش که یه کاری میکنی روزی 20 تا بهت میده عجیبه!
  • میهن ارز IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    من بعید میدونم 2022 هم مثل 2021 سال رمز ارز ها باشه ولی
  • کریپتولاور IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    میهن بلاکچین بهترین منبع ارز دیجیتال و اخبار بیت کوین هستش واقعا من از 4 سال پیش میشناسمشون دغدغه آموزش دارن پیشبینی سال 2022 هم به نظرم درسته متاورس و NFT قراره بترکونن اما در کل امسال سال نزولی خواهد بود دم بچه های خبرآنلاین گرم که با میهن بلاکچین همکاری کردن
  • نازنین ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    دم میهن بلاکچین گرم که این اطلاعاتو میده
  • سارا CA ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    دمتون گرم واقعا