مهر نوشت:

افتتاح پارک فرهنگی و فناوری مد و لباس از تاریخ 21 در تیرماه، تدوین لایحه امنیت زنان در خانه، راه‌اندازی 15 کمپ ویژه زنان معتاد تا پایان سال، راهپیمایی زنان سراسر کشور در حمایت از حجاب از مهمترین اخبار حوزه زنان در این هفته بود.

موضوع قانون حجاب و عفاف هنوز هم بحث روز کارشناسان حوزه زنان است. نبود الگوی مناسب و فراگیر برای جایگزینی مدها وارداتی دغدغه ای بود که بیشترفعالان این حوزه بر آن تاکید داشتند. اما انگار قرار است مد های اسلامی به زودی رونمایی شود. در همین رابطه رئیس کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد اسلامی گفت: ما پارک فرهنگی و فناوری مد و لباس را در دوهفته آینده 21 تیرماه افتتاح خواهیم کرد این پارک یک پارک دانش‌بنیان است. ما در این پارک قصد داریم فضایی را فراهم کنیم که هر کسی لباسی را طراحی کرده باشد، بتواند در این مکان عرضه کند که این امکان به عنوان یک پاتوق طرح او را مورد قضاوت دیگران قرار دهد.

او از نبود اعتبار برای اجرایی کردن مصوبه حجاب و عفاف هم گله کرده و گفته است: قانون عفاف حجاب که بیش از 300 بند مصوبه دارد و 26 دستگاه درباره آن مسئولیت دارند، یک تومان بودجه پشت آن تعیین نشده است. ما با تمام دقت و شدت در این موضوع دغدغه داریم باید بدانیم که آیا حل این مسائل بدون امکانات و ابزار شدنی نیست.

تدوین لایحه امنیت زنان در خانه

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ازتدوین لایحه امنیت زنان در خانه و ارائه آن به هیئت دولت، خبر داد و گفت: این لایحه در راستای حفظ حریم و کرامت زنان و خانواده تدوین شده است.

خبر خوش برای زنان باردار

معصومه آباد ،عضو شورای اسلامی شهر تهران از تصویب یک ماه مرخصی برای مردانی که زنانشان زایمان می کنند در مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور خبر داد. این مصوبه در راستای تحکیم بنیان خانواده و نقش پذیری که پدران خانواده باید همراه با تولد فرزند داشته باشند به تصویب این مجمع رسیده است.

مادران شاغل فرزندان افسرده تربیت می کنند

یوسف گرجی، روانشناس معتقد است: اشتغال مادر در دو سال نخست زندگی کودک باعث می‌شود "دلبستگی " که برای رشد سلامت روانی بسیار ضروری است، به طور صحیح شکل نگیرد که این امر از علل افسردگی در بزرگسالی است.

او در خصوص ‌والدینی که کودک خود را زودتر از موعد به مهد کودک می‌سپارند، اظهار داشت: جدایی زودرس کودک از مادر می‌تواند موجب به وجود آمدن اضطراب در کودک شود.

ترمیم روحی خانواده های قدیمی

زهرا سجادی، معاون امور خانواده مرکز امور زنان گفت: حمایت و کمک مشاوره‌ای به خانواده‌های در شرف تشکیل، از جمله برنامه‌های آتی مرکز امور زنان بوده و این در حالی است که برنامه‌های ویژه ترمیم خانواده‌هایی که سال‌ها از تشکیل آنها می‌گذرد اما هنوز هم با مشکلاتی مواجه هستند، در دستور کار قرار گرفته است.

راه‌اندازی15 کمپ ویژه زنان معتاد تا پایان سال

فرهاد اقطار، سرپرست دفتر مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی گفت: در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال 15 کمپ ویژه زنان معتاد راه اندازی می‌شود.

راهپیمایی زنان سراسر کشور در حمایت از حجاب

مینو اصلانی،رئیس بسیج جامعه زنان از راهپیمایی زنان پس از نماز جمعه روز هفدهم تیرماه در حمایت از اجرای قانون عفاف و حجاب نیز خبر داد،گفت: یکی ازکارهای اساسی ما در حوزه عفاف و حجاب کادرسازی است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =