لی لی ارشد، مددکار اجتماعی گفت: من شخصا در طول تمام این سالهایی که با این زنان کار کرده‌ام هیچ آمار دقیقی از تعداد آنها نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام که مسئولان کشور داشته باشند و بتوانند اعلام کنند.

لی لی ارشد، مددکار اجتماعی در میزگرد کافه خبر با موضوع زنان خیابانی، گفت: « من شخصا در طول تمام این سالهایی که با این زنان کار کرده‌ام هیچ آمار دقیقی از تعداد آنها نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام که مسئولان کشور داشته باشند و بتوانند اعلام کنند. این در حالی است که در بسیاری از کشورها، فعالیتی که این زنان می‌کنند به عنوان یک شغل شناخته می‌شود ولی در کشور ما قانونی نیست و جرم شناخته می‌شود و فکر می‌کنم دلیلش این است که وقتی ما یک موضوعی را آنقدر جرم بدانیم که اصلا به سراغ شناسایی درست آن هم نرویم، نتیجه‌اش همین می‌شود که اصلا ما حالا و با تمام صحبتهایی که در مورد به مرحله هشدار رسیدن این موضوع در کشور می‌شود، آمار درستی از تعداد این زنان نداشته باشیم.»

 او معتقد است: « می‌دانید مشکل کجاست؟ مشکل این است که وقتی ما چنین موضوعاتی را نادیده می‌گیریم، هنوز نمیتوان کاری کرد. وقتی ما پذیرفتیم که چنین مشکلی داریم، قطعا به دنبال راه حل آن هم خواهیم رفت ولی تا هنگامی که بگوییم اینها وجود ندارد و تعدادشان کم است صحبت از رسیدگی کردن به آنان، بیهوده است.»

متن کامل این گفتگو را اینجا مطالعه کنید.

45/231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    توضیحات خانم ارشد در کلیات صحیح است ولی چه یک نفر و چه هزاران نفر . مسئله وجود این عارضه است .باید کاری کرد که اصلا" چنین چیزی وجود نداشته باشد .توجه گردد ما پیرو دینی هستیم که پیشوایش از خلخال درآوردن از پای زنی با دین دیگر چه گونه بر افراشته شده و چه میگوید . البته برخی هم به لزوم حضور این زنها به لحاظ سوپاپ اطمینان در جامعه تاکید دارند.شاید از منظری صحیح میگویند .به هر طریق این هم یک نظریه است و نباید چون نظریه را به هر دلیل و تفسیر فبول نداریم از واقعیتهای وجودیش به سادگی گذر کرد .