می خواستند کمیته صدور مجوز را از مسیرش خارج کنند

ورزش سه نوشت: کاظم اولیایی عضو کمیته صدور مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به رای AFC مبنی بر تعلیق این کمیته واکنش جالبی دارد.

این چهره قدیمی فوتبال ایران که در دوره‌ای مدیرعامل باشگاه استقلال نیز بوده است در باره خبری پیش روی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر شد و در آن قید شده بود که کمیته حرفه‌ای سازی فوتبال ایران تعلیق شده می‌گوید: به هر حال برخی از اتفاقات غیرلازم و برخی از کوتاهی ها احتمالا باعث این تصمیم بوده اما فعلا تا جزییات این موضوع مشخص نشود من اظهار نظر خاصی نمی‌توانم در این زمینه بکنم.البته او به مرور می‌پذیرد که کار کمیته لایسنسینگ در ایران بسته به شرایط ایرادهای بزرگی داشته است.

اولیایی در بخشی از این گفتگو عنوان کرد: انشاالله که مسئولین امر بررسی کنند و نواقص را اعلام کنند. من نمی‌توانم هیچ اظهار نظری کنم. الان باید منتظر بمانیم و ببنیم جزییات چه بوده و چه تضادی در تصمیم گیری ها وجود داشته است.

او در پاسخ به این سوال که در صورت ادامه فعالیت این کمیته آیا او مایل بود در این کمیته فعالیت کند گفت: برای هر دوره به هر فرد مسئولیت داده می‌شود و ثابت نیست. درباره این زمینه با توجه به اتفاقاتی که افتاده باید فکر کنم و جواب بدهم.

اولیایی در واکنش به اینکه آیا در فضای ایران امکان فعالیت چنین کمیته هایی وجود دارد پاسخ داد: اگر بخواهیم شرایط درست شود، باید قادر به کار باشد. ما اگر می‌خواهیم پا به پای فوتبال دنیا، باشگاه های حرفه‌ای و درست داشته باشیم باید استاندارد ها را رعایت کنیم. این چیزها هم با انشالله و ماشالله  درست نمی‌شود و الان به نظر من تضاد در خود کمیته ها مثل همان فرصت سه ماهه ای که داده شد باعث این اتفاقات شده است.

اولیایی ادامه داد: سختی کار این است که اگر ما می‌خواهیم ورچارچوب‌ قانون حرکت کنیم در درجه اول باید خودمان را توجیه کنیم که ما قرار است در چارچوب قانون حرکت کنیم نه به میل وزیر و وکیل و رییس هیئت ها. این کار در ایران کار سختی است اما امسال بالاخره کمیته بدوی این کار را کرد؛ حتی برداشت های مختلفی بود اما سه باشگاه الزامات AFC را داشتند و ما سه باشگاه را تایید کردیم و بقیه فراهم نکرده‌اند. این اتفاق نظر در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای وجود داشت.

اولیایی تاکید کرد: در هر صورت نجات فوتبال حرفه‌ای در گروی این است که ما استاندارهای فوتبال حرفه‌ای را رعایت کنیم.‌ ممکن است در داخل کشور با توبمیری و من بمیرم  مسائل را حل کنیم اما در مسائل بین المللی با این روش موفق نمی‌شویم. در سطح بین المللی باید تابع قوانین بین المللی که پذیرفته‌ایم عضو آن باشیم حرکت کنیم. ما ۷۰ سال قبل عضو فیفا شده‌ایم و ماده ۹ قانون مدنی می‌گوید که ما وقتی ما رسما عضو یک تشکیلات بین المللی می‌شویم، باید ضوابط آن را هم بپذیریم. پس اگر عضو هستیم باید استانداردها و ضوابط را رعایت کنیم.

او در پایان در خصوص دلیل تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران گفت: ما هنوز نتوانستیم خودمان را منطبق بکنیم. یک بخشی را به شکل سنتی دپارتمان اداره می‌کرد و حتی آیین نامه هایی که ملاک عمل بود دچار مشکل بود. ما هنوز نتوانستیم بگوییم کمیته ها به عنوان یک رکن از ارکان فدراسیون با اساسنامه جدید هستند. ما خیلی از اطلاعاتی که در کمیته ها تصمیم گیری می‌شد به موقع و به جا اعلام نکردیم و سعی می‌کردیم با رضایت بعضی، کار کنیم، پس بعضی جلسات بعد از تصمیم گیری، جلسات غیر لازم تشکیل می‌شد و حرف های غیر لازم زده می‌شد و عملا می‌خواستند که صدور مجوز را از مسیرش خارج کنند.

بیشتر بخوانید:

258 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1610982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =