تمام این هزینه‌ها برای این است که افکاری مثل «همجنس گرایی، سقط جنین، پرداخت مالیات‌های بالا، حاملگی قبل از ازدواج، فمینیسم، سکولاریسم و ایسم هایی از این قبیل» در نظر مردم عادی جلوه کند و بعد از مدتی مردم با روی خوش آن را بپذیرند.

به گزارش خبرآنلاین، هالیوود از همان ابتدا برای تغییر و اصلاح آمریکا به طرز و روش دلخواه خودش، تاسیس شد که این مهم موضوع اصلی آخرین کتاب «بن شاپیرو» است. شاپیرو ستون نویس روزنامه های آمریکا و مجری برنامه رادیویی تاک شو در آمریکا است که می توان او را از نسل نادر روزنامه نگاران آمریکایی دانست که عادت دارند برخلاف رودخانه عظیم رسانه ای این کشور شنا کنند و اعتقاد دارند در یک جنگ فرهنگی باید وظیفه خود را برای اطلاع رسانی صحیح انجام داد.

شاپیرو در کتابش با عنوان «تبلیغات ماقبل تاریخ» از کسانی یاد می کند که آنها را چپ گراهای افراطی می‌داند، افرادی که اداره هالیوود و همچنین متعاقب آن کنترل تلویزیون و در نتیجه کنترل فکر و ذهن مردمی را در اختیار دارند که در خوشبینانه ترین حالت عادت دارند چهار ساعت در روز تلویزیون تماشا می‌کنند و در حقیقت به نوعی به آن اعتیاد پیدا کرده اند.

تلویزیون به عنوان ابزاری قدیمی یا شاید از ماقبل تاریخ به عنوان وسیله ای برای شستشوی مغز انسانها در دست هالیوود قرار گرفته است و برای حفظ آن صاحبان این شرکت تقریباً مافیایی، از صرف هر هزینه ای در جهت اهداف خود کوتاه نمی‌آیند و تمام این هزینه ها برای این صورت می گیرد که افکاری مثل «همجنس گرایی، سقط جنین، پرداخت مالیاتهای بالا، حاملگی قبل از ازدواج، فمینیسم، سکولاریسم و ایسم هایی از این قبیل» در نظر مردم عادی جلوه کند و بعد از مدتی در آمریکا تبدیل به قانون شود و مردم با روی خوش آن را بپذیرند.

در روزنامه ها و رسانه های زرد و سفید هر روز مقاله های زیادی درباره آشغال بودن برنامه های تلویزیونی و سطحی بودن سرگرمی های آن نوشته می‌شود که مثلاً دولت باید بیشتر برای این برنامه ها هزینه کند ولی حقیقتی که در کتاب شاپیرو نوشته شده است چیزی متفاوت است.

او اعتقاد دارد هزینه های تولید همین برنامه های سطحی آنقدر زیاد است که از تصور اذهان عمومی نیز خارج است. آنها برای سطحی کردن برنامه های خود و در کنار آن جذاب نشان دادن آنها، هزینه های میلیاردی صرف می کنند و از آن طرف در روزنامه های خود مقاله هایی علیه همین برنامه ها می‌نویسند و اصل ماجرا این است: برنامه های تلویزیونی باید آنقدر سطحی ساخته شود که مخاطب از فکر کردن درباره امور سیاسی و استراتژیک منع شود یعنی به عبارت دیگر متفکران سرمایه داری لیبرال پشت این برنامه‌ها از روی عمد برنامه هایی می سازند که اخلاق و میهن پرستی واقعی قشر متوسط یا به قول کتاب شاپیرو جمعیت میانه آمریکا را نشانه گرفته است.

در برنامه های شبکه های مختلف آمریکایی مثل «همه در خانواده» شخصیت آرچی بانکر، نقش اول سریال طوری نوشته شده است که بنیان خانواده کم اهمیت جلوه داده شود. در کارتونهایی مثل سیمپسون‌ها (Simpsons) پدر در خانواده عضوی درجه دوم محسوب می شود که در کنار مادر خانواده از سطح سواد کمتری نسبت به فرزندان برخوردار هستند. بچه های خانواده به علوم و تکنولوژی روز اطلاع دارند و در تفکر پست مدرن لیبرالیسم صاحبان هالیوودی اینگونه نشان داده می شود که فرزندان وقتی از خانواده جدا شوند آینده بهتری در انتظار آنهاست. در این سریال ها و کارتونهای مخصوص کودکان دوستان همیشه فضاهای گرم و آرام تری تجربه می کنند که به طور معمول روابط جنسی قبل از ازدواج و طلاق و ... مسائل عادی هستند که هیچ اختلال روانی در زندگی افراد ایجاد نخواهند کرد.

به اعتقاد نویسنده در یک دهه اخیر، تلویزیون در آمریکا نوعی پوچ‌گرایی در سنت های قدیمی را در میان جوانان گسترش می‌دهد و در این میان شاید زنان بیشتر از همه قربانی این ماجرا باشند. آنها زنان را در برنامه های خود به ابزارهای جنسی تبدیل کرده اند که اگر این ابزار یعنی جذابیت جنسی را نداشته باشند کم ارزش تلقی می‌شوند و باید درصدد رفع آن برآیند که شاید یکی از ریشه های ظهور فرقه هایی مثل فمینیسم را بتوان همین تفکر دانست. و یا در ساعت‌هایی که کودکان تلویزیون تماشا می کنند صحنه های زشتی از تصاویر مستهجن نشان داده می شود و وقتی والدین اعتراض می کنند مسئولان تلویزیون تنها به عذرخواهی اکتفا کرده و می‌گویند این یک اشتباه در برنامه ریزی بوده است.

واشنگتن پست/ 4 ژوئیه/ ترجمه محمد حسنلو

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    1 0
    اون قدر که من فوق لیسانس از سیمپسون ها یاد گرفتم از صدا و سیما خودمون سودی نبردم...
  • بدون نام FR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    1 0
    فکر کردم اینارو واسه حاج عزت نوشتید باز رفتید یند کردید به اونوریا؟!اینور بچسب اخوی،اسد پنبه طاهروستایش و سریالهای دوزاری و سینمای چرت اینور رو ول کردی، اونطرف رو گیر می دی؟!
  • mehdy US ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    یعنی شما می پذیرید که مقاله یک روزنامه نگار واقعیات مطلق یک جامعه را نشان میدهد ؟ پس به سایر مقالات و سایر تاییدها هم بپردازید!
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    1 0
    ای ول تلوزیون ایران خیلی قبل تر این روش رو پیش گرفته
  • بدون نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    از تلویزیون ما یاد گرفتن.
  • عاقل IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    تا حدی حرفش درست است ولی نباید واقعیت را نادیده گرفت که انسان به ذاته لذت گراست.این همه بحث های اقتصادی که هست منتهی می شود به زندگی مرفه تر و لذت بیشتر بردن.
  • نسیم NL ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    primetime به معنی «ساعات پربیننده» است، نه «ماقبل تاریخ». لطفا تصحیح شود.