تحول اساسی در اقتصاد کشور با  افزایش تولید متکی بر شرکت های دانش بنیان

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در یادداشتی به اهمیت نامگذاری سال ۱۴۰۱ به شعار «تولید؛ دانش بنیان ، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری (مدضله العالی) اشاره و تحقق آن را سرآغاز تحولی عظیم در اقتصاد کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، در یادداشت سعیدی پور آمده است: نقشه راه اقتصاد کشور بر پایه دانش ، اقدام هوشمندانه ای بود که توسط رهبر فرزانه انقلاب با تقریر شعار «تولید؛ دانش بنیان ، اشتغال آفرین» در سال ۱۴۰۱ ترسیم شده است ، بدون تردید تولید در مسیر تحقق اهداف ، وفق چشم انداز برنامه های توسعه ای کشور ، میسّر قرار نمی‌گیرد مگر آنکه تمامی ارکان آن بر پایه دانش بومی ، زاییده ذهن خلاق جوانان آن باشد ، که منتج به افزایش تولید و تحولی شگرف در اقتصاد کشور می شود.

توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به شاخص های اقتصاد در شعارهای نوروزی سالهای اخیر ، مبیّن این واقعیت است که انتظارات رهبری تاکنون محقق نشده و مدیران کشور باید اهتمام جهاد گونه ای را در برنامه ریزی ها و فعالیت های میدانی از خود نشان دهند. و اما شعار وزین «تولید؛ دانش بنیان ، اشتغال آفرین» که ان شاءالله در صورت تحقق ، رنسانسی را در تولید کشور رقم خواهد زد ، باید در ابعاد مختلف بخش های دولتی و خصوصی تعمیم پیدا کند ، طوریکه هر شخص دغدغه مندی از تمام قشرهای دانشگاهی ، صنعتی ، تولیدی و خدماتی طوعاً بتواند در این مسیر گام بردارد ، که تحقق این امر همراهی مسئولان و دولتمردان را می طلبد که به فرموده رهبر انقلاب این اراده بحمدللّه در دولت مردمی به وضوح دیده می شود.

در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دانش بنیان در عرصه های تخصصی بندری و دریایی پیشگام بوده و قراردادهایی که در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی ، الکترونیکی در حوزه دریایی و بندری با شرکت‌های دانش بنیان کشور از قبیل طراحی و ساخت سامانه راداری تحلیل رفتار موج ، فرستنده ناوتکس ، دستگاه مدولاتور و مادربرد رادار ترما و ایجاد سامانه‌ یکپارچه آنلاین کنترل و نظارت بر عملکرد لایروبی ها منعقد و اجرا شده است.

اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز به تبع سازمان بنادر و دریانوردی در سال های اخیر در حوزه دانش بنیان و در جهت استفاده از این ظرفیت ، اقدامات موثری را انجام داده که برای نمونه می توان به انعقاد قرارداد با چند دانشگاه معتبر کشور جهت پژوهش در حوزه های تخصصی بندری ، دریایی و زیست محیطی اشاره کرد.

در پایان به نظر می رسد ، تشکیل کارگروه هایی در راستای چگونگی استفاده از ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان در حوزه های مطالعاتی ، پژوهشی و تولید تجهیزات بندری و دریایی که به صورت تخصصی به این موضوع بپردازند در بنادر امری لازم و اجتناب ناپذیر باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =