۰ نفر
۲۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱

ویژه نامه خبرآنلاین به مناسبت سالروز ولادت مهدی موعود(عج) منجی آخرالزمان - یاداشتی از حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی میرباقری

خداوند، در قرآن کریم آیاتی را در خصوص ویژگی های عصر ظهور بیان کرده است. اگر کسی در راه حق قدم بردارد و در مسیری که خداوند برایش تعیین کرده است، حرکت کند، قطعا در مسیر حرکت نورانی حضرت ولی عصر(عج) قرار خواهد گرفت.

در خصوص مساله ظهور و غیبت، روایات متعددی از حضرات معصومین گزارش شده است که ائمه(ع) فرموده اند، وعده ظهور به هر شکل محقق می شود ولی امکان بداع در نشانه های آن وجود دارد.
خداوند در قرآن، صالحان را به دو وعده بزرگ بشارت داده است که یکی از آنها استخلاف و حکومت بر روی زمین و دیگری پسندیدن یک دین مرضی خداوند است که همان اسلام نام دارد.
خداوند در قرآن، اسلام را مایه هدایت اصلی جامعه بشری ذکر کرده است. اسلام با ولایت امام به معنی کامل کلمه هدایت گر می شود و این در زمان امام، دینی بوجود می آید که هم مرضی خداوند است و هم مرضی بندگان.

هدایت ولایی همان هدایتی است که خداوند به حضرت آدم(ع) در وقت ورود به کره خاکی و به دلیل امان بودن از شر شیطان عطا فرمود. ولایت امام معصوم(ع) عاملی است تا انسان ها در مقابل دسیسته های شیطان رجیم در امان بمانند.
عصر ظهور، عصر تحقق ولایت حقه است، در واقع خداوند ولایت را نوری بی پایان قرار داده است که هیچ شیطانی توان خاموش کردن آن را ندارد و در زمان ظهور امام زمان(عج)، این نور یعنی جریان هدایت اسلام به جایگاه تمام خود می رسد.

عصر ظهور عصر تجلی نور تام در عالم است و قرآن به حضرت رسول(ص)، این مساله را بشارت داده است که جریان ولایت در عصر ظهور به معنای کامل آن تمام می شود. دوران ظهور، دوران غلبه حق بر تمام باطل هاست. در عصر ظهور اخلاص عمل انسان ها به بالاترین درجه می رسد و دیگر هیچ انسانی در عمل و رفتارش شرک و ریا ندارد.

/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =