۰ نفر
۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
دلایل خرید ارز دیجیتال تتر

ارز تتر به عنوان یکی از ارزهای محبوب و پرطرفدار در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می رود.

ارز تتر بیشترین کاربرد را در میان سایر رمز ارزها دارد و بیشترین حجم معاملات روزانه به این رمزارز تعلق دارد. از مهم ترین دلایل خرید ارز دیجیتال تتر می توان قابلیت مبادله آن با دیگر ارزها و امکان استفاده از آن به عنوان دلار دیجیتالی در حواله های بین المللی و حمل و نقل پول را در سطح جهان نام برد.

در ادامه می خواهیم با مهم ترین ویژگی های ارز دیجیتال تتر آشنا شویم.

ویژگی های رمزارز تتر

ارز دیجیتال تتر یک استیبل کوین با قیمت ثابت همواره یک دلار است. این ارز دارای پشتوانه دلار آمریکا بوده و دارای یک سری ویژگی های منحصر به فرد نسبت به دیگر رمزارزها است:

  • ثبات قیمت

  • همانطور که گفتیم ارز دیجیتال تتر در دسته استیبل کوین ها قرار دارد و قیمت آن همیشه یک دلار است. نوسان قیمت این رمزارز نهایتا در حد چند سنت بوده و بر اثر میزان عرضه و تقاضا اتفاق می افتد. مثلا ممکن است قیمت آن به 1.02 دلار افزایش پیدا کند و یا به 0.98 دلار کاهش یابد.

  • شفافیت مالی
    اطلاعات مربوط به ارزهای پشتوانه تتر نظیر دلار را می توان مشاهده و پیگیری نمود.

  • امنیت
    رمزارز تتر از فناوری بلاک چین استفاده می کند. لذا امنیت تراکنش های آن بالا است. بنابراین می توان از تتر به عنوان یک روش انتقال امن پول بهره برد.

  • دارای پشتوانه بودن
    شرکت آیفینکس به عنوان ارائه دهنده رمزارز تتر ادعا دارد تتر توسط ارزهای فیات مانند دلار و یورو پشتیبانی می شود.

  • قابلیت تبدیل آسان به پول نقد
    به راحتی می توان ارز تتر را از طریق صرافی ها به ارزهای فیات مانند دلار تبدیل نمود.

مزایای استفاده از رمزارز تتر

افرادی که از رمزارز تتر استفاده می کنند می توانند از مزیت های آن بهره مند گردند. در ادامه با مزیت های مهم استفاده از ارز دیجیتال تتر آشنا خواهید شد:

  • از بین بردن محدودیت های مکانی
    یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از رمزارز تتر قابلیت انتقال و جا به جایی پول در کل جهان است. ارز دلار تنها توسط برخی از کشورها کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که ارز تتر یک ارز شناخته شده توسط بسیاری از کشورها و افراد به شمار می رود. این موضوع نشان می دهد استفاده از تتر محدودیت کمتری برای شما در بر دارد.
  • امکان انجام معاملات بدون نیاز به کارمزد
    برای اینکه بتوانید دلار را از ایران به دیگر کشورها انتقال دهید نیاز دارید از حواله های ارزی مانند ویزاکارت و مسترکارت استفاده کنید. انتقال پول به این روش هزینه بر بوده و همچنین به دلیل پیروی از قوانین تحریم ها علیه ایران، برای ایرانی ها قابل دسترسی نیست. این در حالی است که برای انتقال پول از طریق تتر محدودیتی برای کاربران ایرانی نداشته و هزینه ای در برنخواهد داشت. تنها در صورتی که بخواهید ارزهای فیات مانند دلار را به تتر تبدیل کنید لازم است مبلغ اندکی کارمزد بپردازید.
  • کم کردن زمان انتقالات مالی
    حواله های دلاری برای پرداخت نیاز به صرف زمان زیادی دارند. به طور کلی عمل انتقال پول برای ایرانی ها در سطح بین المللی کاری دشوار و هزینه بر است. اصلی ترین دلیل آن قوانین تحریم های موجود علیه ایران است که امکان دسترسی به حساب های بانکی خارجی را مسدود کرده است. بنابراین ایرانی ها برای انجام این کار با محدودیت های زیادی مواجه اند. در صورتی که استفاده از تتر برای انتقال پول+ تنها چند دقیقه زمان خواهد برد.
  • عدم وجود محدودیت خرید و فروش در صرافی ها
    کاربران برای تهیه دلار در ایران با محدودیت مواجه اند. دلیل آن این است که صرافی ها یک سقف برای تهیه دلار توسط هر کاربر در نظر گرفته اند. در این صورت نمی توان به هر میزان دلار در این صرافی ها تهیه نمود. با توجه به اینکه برای خرید و فروش تتر و به طور کلی معامله تتر هیچ سفقی مشخص نشده است برای پرداخت های نامحدود انتخاب خوبی خواهد بود.

دلایل خرید ارز دیجیتال تتر

اصلی ترین کاربردهای ارز دیجیتال تتر

در دنیای ارزهای دیجیتال تتر پر کاربردترین و پر استفاده ترین رمزارز شناخته می شود. دلیل آن این است که تتر در دسته استیبل کوین ها قرار گرفته و ساختاری متفاوت از دیگر رمزارزها دارد. اما اصلی ترین کاربردهای رمزارز تتر عبارت اند از:

  • انجام تراکنش ها
    ارزهای دیجیتال امکان ارسال پول نقد را در کمترین زمان ممکن و با هزینه کم برای کاربران فراهم می کنند. نقل و انتقال پول از طریق سیستم بانکی هزینه زیادی در بر دارد. اما ارز دیجیتال تتر به دلیل استیبل کوین بودن توانسته این مشکل را حل کند.

  • ترید و معامله
    استفاده از پول نقد برای انجام تراکنش های ارز دیجیتال نیاز به هزینه زیادی دارد. همچنین لازم است زمان زیادی صرف این کار کنید. استفاده از تتر انجام معاملات ارز دیجیتال را برای شما آسان نموده است. برای استفاده از تتر در انجام معاملات کافیست آن را خریداری و روی کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری کنید. همچنین شما می توانید دارایی دیجیتال خود را به جای فروش و تبدیل به پول نقد به تتر تبدیل کنید.

  • سیستم وام دهی
    در بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال کاربران می توانند توکن های خود را وام دهند. میزان سودی که از این کار دریافت می کنند می تواند زیاد باشد. گاها میزان سود افراد تا 25 درصد رسیده است.

تتر محبوب ترین استیبل کوین موجود در بازار رمزارزها شناخته شده است. قیمت تتر همواره یک دلار بوده و این از مهم ترین ویژگی های آن به شمار می رود. همانطور که قبلا هم گفتیم رمزارز تتر از یک سری ویژگی های منحصر به فرد نسبت به سایر رمزارزها برخوردار است. مهم ترین کاربرد تتر در دنیای تجارت، نقل و انتقالات پول و پرداخت های بین المللی است. همگی موارد گفته شده از دلایل خرید ارز دیجیتال تتر به شمار می رود.

منبع: کوینی فا مرجع خرید ووچر پرفکت مانی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =