آذربایجان‌غربی بالگرد اختصاصی ندارد / ۱۷ پایگاه ثابت هلال‌احمر در استان فعالیت دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان بالگرد اختصاصی ندارد و یک بالگرد بطور مشترک با همسایه شرقی فعالیت دارد افزود: هزینه روزانه این بالگرد بیش از دو میلیارد تومان است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، امیر جعفرزاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه هلال احمر کار پشتیبانی انجام می دهد و امدادگران در همه صحنه ها وجود دارد گفت: ۱۷ پایگاه ثابت جاده ای در استان فعال است و ۳پایگاه دیگر نیز در دست احداث است.

وی افزود: بجز ۵ استان کشور بالگرد هوایی در سایر استان ها مستقر است و آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی بصورت مشارکتی ١۵روز در ماه به همدیگر کمک می کنند و بنام استان هلیکوپتر نداریم.

او به موضوع کمبود نیرو در جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی هم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : کار امدادگری و فعالیت در مراکز مختلف توسط داوطلبین انجام می گیرد ضمن اینکه حتی اگر تعداد پایگاه‌ها افزایش یابد از نظر تعداد نیروها و امدادگران کمبود داریم و مجوزی برای اضافه کردن نداریم.

جعفرزاده افزود: ۲۴۱ نفر به عنوان کادر ثابت هلال احمر فعال هستند و با احتساب نیروهای ۲ داروخانه و ۳ درمانگاه، ۳۲۰ نفر در بخشهای ستادی، امدادی و درمانی هلال احمر استان فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اذعان کرد : ٢٣٠ خانه هلال در مناطق آسیب پذیر فعال شده و آموزشها به صورت دوره ای را برگزار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه پایگاه های امدادی مجهز به آمبولانس هستند ، افزود : از روند اجرای پروژه پایگاه امداد نجات جاده ای سلماس راضی نیستم ولی هیچ خدمتی تعطیل نیست و امدادگران مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت : بنده با تمام توان در خط مقدم فعالیت هستم و تا زمانی که پروژه های نیمه تمام تکمیل نشود طرح جدید کلنگ زنی نخواهد شد و ساختمان جدید با تصویب بودجه ۴۰ میلیاردی بعد از تخصیص تکمیل خواهدشد و تلاش می‌کنیم در سال آینده به اتمام برسد.

جعفرزاده اذعان کرد : کلنگ زنی‌های بی مورد شهرت نمایی است و نباید پایگاه جدیدی بدون اختصاص بودجه و چارچوب تعریف شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در واکنش به جابجایی نیروها تاکید کرد: حق طبیعی یک مدیر است که با نیروهای همراه خودش کار کند و بنده هم معتقدم باید از نیروهای توانمند استفاده شود و به صراحت اعلام می کنم در کار کردن با کسی تعارف ندارم.

جعفرزاده بیان کرد : عملیات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در دوره مدیریتی جدید کیفی تر شده است و در مقابل ظلم و فساد ایستادگی می کنم.

وی در خصوص تعطیلی مرکز علمی کاربردی هلال احمر هم گفت : این مرکز قبل از مدیریت بنده تعطیل شده بود و بدلیل عدم جذب دانشجو و هزینه های اضافی نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1634456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =