استاندار همدان: آب سد تالوار تا یک ماه دیگر همدان را سیراب خواهد کرد

استاندار همدان گفت: طرح انتقال آب سد تالوار به همدان و شهرهای فامنین، کبودرآهنگ و بهار تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه شورای برنامه ریزی همدان، با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان با تنش بسیار بالای آبی مواجه هستند، گفت: خط انتقال آب از تالوار به همدان تا اواخر مردادماه تکمیل می‌شود.

استاندار همدان، انتقال آب از مهاجران به تصفیه‌خانه شهید بهشتی را نیز مهم دانست و افزود: مشکل آب شرب همدان در آینده نزدیک و با تکمیل پروژه انتقال آب از تالوار رفع خواهد شد.

وی از پیشنهاد ۲۰۰ طرح شاخص برای توسعه استان در سفر هیات دولت که در روزهای آتی انجام می شود خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اجرای این تعداد طرح ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار درخواست شده که کارشناسان ریاست جمهوری با اجرای بخش عمده‌ای از این طرح‌ها موافقت کردند.

استاندار همدان از نگاه عدالت محورانه در توزیع اعتبارات شهرستانی هم گزارش داد و تاکید کرد: ملاک در توزیع اعتبارات توجه به رفع محرومیت شهرستانها است.

حاجی بابایی نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ضرروت اصلاح برخی آمارهای جمعیتی و بیکاری در استان، گفت: ارائه آمارهای بعضا" اشتباه به مسئولان بالادستی در سطح ملی، سطح برخورداری از اعتبارات ملی برای استان وشهر همدان را با چالش مواجه کرده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1651174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =