مسافران خورشید با تلفیقی از نقاشی، موسیقی و شعر ساخت شد

مدیر فیلمبرداری نماهنگ «مسافران خورشید» گفت که در فیلمبرداری این اثر سعی کردند برخی صحنه‌ها به شکل تابلوی نقاشی تداعی شود.  

هادی شلالوند مدیر فیلمبرداری نماهنگ محرمی «مسافران خورشید» که با کارگردانی علی ملاقلی‌پور و تهیه‌کنندگی محمدجواد آشتیانی ساخته و منتشر شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین درباره همکاری با این پروژه گفت: من با آقای ملاقلی‌پور رفاقت دیرینه دارم و روزی که با من برای حضور در این پروژه تماس گرفتند، با کمال میل پذیرفتم.
او خاطرنشان کرد: هر کاری سختی خود را دارد، اما در این پروژه به دلیل اینکه زمان محدودی در اختیار داشتیم و با توجه به نزدیکی ماه محرم باید هر چه زودتر لوکیشن‌ها را انتخاب می‌کردیم. به نظرم این‌ نماهنگ جزو کارهای خاص بود و صاحب خود را داشت، زیرا با مضمون امام حسین (ع) ساخته شد.
این فیلمبردار تصریح کرد: در اغلب پروژه‌ها خلل‌هایی وجود دارد، اما در این اثر به دلیل عشق و توجه امام حسین (ع) هیچ خللی وجود نداشت و امیدواریم که خوب هم دیده شود.
او درباره انتخاب لوکیشن فیلمبرداری توضیح داد: آقای ملاقلی‌پور و آقای آشتیانی قبلا لوکیشنی مد نظر داشتند و ما هم رفتیم و از آنجا بازدید کردیم. لوکیشنی بود حوالی اتوبان قم که شرایط فیلمبرداری مانند برق، شرایط اسکان، حمل و نقل و... را نداشت اما بسیار جای بکری بود. ما هم با تمام امکاناتی که وجود نداشت ریسک فیلمبرداری در آن لوکیشن را پذیرفتیم و به لطف خدا و با یاری دوستان هنگام تولید اثر مشکلی پیش نیامد. بخشی از کار هم داخل شهرک غزالی فیلمبرداری شد.
این فیلمبردار درباره توجه به تصاویر قدیمی و نقالی در فیلمبرداری این اثر اظهار کرد: در فیلمبرداری این اثر بیشتر از خود فیلمنامه، نوع مضمون و شعری که با حالت نقالی‌خوانی اجرا می‌شد، مدنظر ما بود و سعی کردیم که تصاویر گویای متن باشند و تمام صحنه‌ها به درستی تداعی و با موسیقی و متن هماهنگ شوند.
او اضافه کرد: آقای ملاقلی‌پور در نظر داشت که بخشی از صحنه ها نقاشی‌وار، ساکن و بی‌حرکت باشند و ما این نکته را در کار اعمال کردیم، حتی او یک‌سری عکس از نقاشی‌ها به ما نشان داد و ما سعی کردیم کار براساس همان تصاویر پیش برود.
شلالوند درباره لزوم‌ پرداختن به مفاهیمی مانند عاشورا با رویکردی جدیدتر، تصریح کرد: باتوجه به شرایط اجتماعی و دسترسی راحت‌تر به اینترنت و فضای مجازی نیاز جامعه ما این است که خود را به روز کنیم و کارهای هنری نیز به نوعی ساخته شوند تا در شرایطی که اعتقادات مردم تغییر کرده و به نوعی سهل‌انگار شده‌اند، در دل آدم‌ها کوچک‌ترین تاثیر را داشته باشیم. ما باید سعی کنیم واقعه بزرگی مانند عاشورا را به گونه‌ای نشان دهیم که برای مخاطبان‌مان تلنگری باشد.
این فیلمبردار در پایان عنوان کرد: ما حرکت کوچکی در نشان دادن این واقعه بزرگ انجام داریم. من به شخصه همواره در چنین پروژه‌هایی سعی دارم تمام‌ توان خود را بگذارم‌ تا کوچک‌ترین تاثیر را روی مخاطبان داشته باشد.
۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1656912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =