معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها : ماموریتی در حوزه مقابله با بی‌حجابی در دانشگاه‌ها نداریم

ایسنا نوشت : فاطمی پور گفت : ماموریت ما فرهنگ سازی و گفتمان سازی می باشد. بنابراین نه ابزاری برای مقابله با این هنجار شکنان داریم که بخواهیم ورود کنیم و نه ماموریت دفاتر نهاد این را می طلبد. اما در حوزه فرهنگ سازی برگزاری جلسات، نشست های پرسش و پاسخ، جلسات آزاد اندیشی و مشاوره از جمله ماموریت های ما است که تلاش می کنیم در این زمینه انجام بدهیم.

محورهای گفت و گوی فاطمی پور، معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها»:

_ موضوع "حجاب و پوشش" یک بحث حیا و عفت عمومی جامعه است کشور ما نیز باید بر اساس فرهنگ، مذهب و دین حاکم قوانینی را که در زمینه حجاب طراحی شده است را اجرایی کند.

- دانشگاه در زمینه حجاب خوب عمل کرده است از آنجایی که ما در مسیر تقابل جدی در حوزه حجاب هستیم و همان افرادی که دستور می دهند روسری را روی چوب قرار بدهند این را هم دستور می دهند که در دانشگاه به خاطر موضوع حجاب درگیری ایجاد و فیلم آن را منتشر کنند. بنابراین اولا نباید فریب خورد که احساس شود ما جمع زیاد و جدی داریم که با مساله حجاب مخالف هستند و مبارزه می کنند اگر چه جمع قابل توجهی نیز وجود دارد که نیاز به صحبت با آنها هست تا توضیح داده شود حجاب امر مهمی است.

- اگر کسی دستور می گیرد در دانشگاه مخالف قانون ساختار شکنی کند آن فرد اقدام امنیتی انجام داده و اقدام او مبارزه با فرهنگ عامه کشور است. بنابراین جنس رفتار با این افراد با افرادی که بدون توجه روسری در سر ندارند متفاوت است بنابراین با کسانی که ساختار شکنی می کنند باید حتما برخورد شود و راه برخورد بااین افراد نیز مشخص است پلیس و حراست دانشگاه باید با آنها برخورد کنند.

دانشگاه‌های ایران ظرفیت پذیرش تا ۹۰ هزار دانشجوی خارجی را دارند - ایرنا

بیشتر بخوانید :

_ ما در نهاد نمایندگی رهبری ماموریتی در حوزه مقابله با بی حجابی در دانشگاه ها نداریم بلکه ماموریت ما فرهنگ سازی و گفتمان سازی می باشد. بنابراین نه ابزاری برای مقابله با این هنجار شکنان داریم که بخواهیم ورود کنیم و نه ماموریت دفاتر نهاد این را می طلبد. اما در حوزه فرهنگ سازی برگزاری جلسات، نشست های پرسش و پاسخ، جلسات آزاد اندیشی و مشاوره از جمله ماموریت های ما است که تلاش می کنیم در این زمینه انجام بدهیم.

_ وضعیت فضای مجازی به گونه ای است که افراد در جامعه ما به محتوای هویت بخشی دسترسی ندارد اما به مطالب غیر اخلاقی دیگر به راحتی دست می یابند. هیچ فرد عاقلی نمی‌تواند ادعا کند که من قائل به حکمرانی این فضا نیستم و این هم معنای محدود سازی نیست. این در حالی است دشمنان تا اسم حکمرانی فضای مجازی پیش می‌آید از آن به عنوان محدود سازی یاد می‌کند.

_ حتما نباید سراغ محدود کردن دایره اطلاع رسانی مردم از طریق فضای مجازی شویم. اما در حوزه مسائل فرهنگی، تربیتی حجاب و پوشش باید نظام حکمرانی ایجاد کنیم و نباید سایت های متناقض با فرهنگ پوشش و حجاب در کشور وجود داشته باشد.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1657409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =