سخنگوی ستاد امر به معروف : برداشتن شال و روسری ، مقدمه برهنگی و همجنس‌گرایی است/ «گشت ارشاد» سراغ سلبریتی‌ها برود

حوزه نیوز نوشت:حجت الاسلام خانمحمدی گفت: طرح جامع حجاب و عفاف به وزاتخانه‌ها، دستگاه ها، ادارات، اساتید، حوزه های علمیه و مدارس فرستاده شده و ما آمادگی داریم که این طرح را اجرا کنیم.

دشمن با همکاری ضد انقلاب و مزدوران داخلی با تمام توان به میدان مقابله با عفاف و حجاب آمده است و با راه اندازی جنگ تمام عیار فرهنگی و رسانه ای تلاش دارد، هویت زن مسلمان ایرانی و به تبع آن بنیان خانواده را نابود کند، چرا که ترویج بی حجابی و کشف حجاب را بهترین راه برای مقابله با انقلاب اسلامی می داند، لذا در این مسیر هرچه دارد را به میدان آورده است.

در این بین گاهی برخی بی تدبیری ها و برخوردهای ناشیانه فرصت را در اختیار معاندان قرار می دهد تا هم هجمه ها را افزایش دهند و هم فکر و ذهن دختر و پسر ایرانی را با بمباران شبهات تسخیر کنند.

اقدامات داخلی برای مقابله با هجمه دشمن علیه عفاف و حجاب هم واکنش های متفاوتی را در لایه های مختلف مردم در برداشته و چند صدایی و عدم پاسخگویی یک دستگاه واحد در این فضا کاملاً مشهود است.

حجت الاسلام سیدعلی خان‌محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به بررسی حواشی فضای مجازی و رسانه ها، برخورد گشت ارشاد، نقش سلبریتی‌ها در ترویج بدحجابی و بی حجابی و همچنین تبیین طرح جامع عفاف و حجاب به عنوان طرح پیشنهادی ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای رفع مشکلات حوزه عفاف و حجاب پرداخته است که حاصل آن را در ادامه می خوانید:

ـ راهکار ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای کاهش تنش ها در حوزه عفاف و حجاب چیست؟ آیا ستاد برنامه ای برای ورود به این حوزه دارد؟

طرح جامع حجاب و عفاف ستاد امر به معروف و نهی از منکر می تواند پایانی بر این نوع تنش ها و دوقطبی ها باشد. در این طرح مردم مقابل هم قرار نمی گیرند و بدون حاشیه، برخورد تنش زا و به دور از دوقطبی سازی که جریان های ضد انقلاب از آن استفاده کنند، می تواند مسئله حجاب و عفاف را در جامعه ما حل کند.

از مسئولین و دستگاه‌های مختلف می خواهیم که به طرح جامع حجاب و عفاف بپردازند. اجرای این طرح در حوزه دستگاه‌ها بسیار مهم است و ما اگر بخواهیم اجتماع را اصلاح کنیم باید از دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی آغاز کنیم. اگر بخواهیم اعتماد عمومی و ملی را برگردانیم باید از دستگاه‌ها شروع کنیم و در هر دستگاه مدیر نسبت به کارمندان موظف باشد. مدیر هر دستگاه همانطور که نسبت به خدمات و کارایی کارکنان مسئول است، باید نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و پوشش آنها هم مسئول باشد.

بی حجابی سلبریتی‌ها / «گشت ارشاد» به سراغ مسئولین هم برود

اجرای این طرح در دستگاه‌های حاکمیتی و همچنین در حوزه های فرهنگی-رسانه ای و سینما و افراد مرتبط با آن بسیار مهم است. به عنوان مثال وزارت ارشاد باید به عنوان مسئول حجاب و پوشش بازیگران سینما و تلویزیون معرفی شود. در «گشت ارشاد» باید به سلبریتی ها و سلبریتی نماها نیز پرداخته شود. وزارت ارشاد دستگاهی است که باید مسئول حجاب این افراد باشد، چراکه این افراد به دلیل مطرح شدن در تریبون هایی مثل تلویزیون، سینما، تئاتر و رسانه های اجتماعی ممکن است سبب بدحجابی، اشاعه بدحجابی و یا بی حجابی در جامعه شوند.

وزارت ارشاد مسئول حجاب سلبریتی‌ها است

ممکن است برخی از سلبریتی‌ها باعث اشاعه جرم بی حجابی شوند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این زمینه ورود جدی داشته باشد. خطر "مسیح علینژادیسم" در کمین است و باید رفتار سلبریتی ها و سلبریتی نماهایی که منافع ملی و فرهنگ اسلامی را رعایت نمی کنند، رصد شود. «گشت ارشاد» باید از مردم به سراغ مسئولین و علی الخصوص مسئولین وزارت ارشاد برود.

در مجموعه های اصناف نیز مشکلاتی وجود دارد که در طرح جامع عفاف و حجاب به اصناف نیز پرداخته شده است. اگر همه این مباحث اصلاح شوند در سطح اجتماع اصلاً دودستگی نخواهیم داشت.

کشف حجاب جرم است

اگر امروز ما مسئله کشف حجاب را جرم می دانیم حتماً باید نسبت به آن برخوردهای قانونی در نظر گرفته شود. اینکه در حوزه کشف حجاب فقط بر فرهنگ سازی تاکید کنیم اشتباه است و حتماً باید کار اجرایی در این مقوله در نظر گرفته شود. در حوزه امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی و هنجارهای فرهنگی حتماً باید در کنار فرهنگ سازی و اقدامات فرهنگی کار اجرائی نیز تعریف شود.

طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یک طرح بسیار خوب می دانیم که می تواند به این حاشیه‌ها پایان دهد. برای آنکه کشور ما بتواند در حوزه حجاب یک حرف را بزند و همه مجموعه ها پای کار بیایند و در پایان همان خروجی مطلوب و لازم را بگیرند طرح عفاف و حجاب را با طرح گشت ارشاد مسئولین پیگیری خواهیم کرد.

ـ اگر به طرح جامع عفاف و حجاب کم توجهی و یا بی توجهی شود، چه عواقبی در انتظار جامعه خواهد بود؟

معتقدیم در حوزه عفاف و حجاب مسئولین باید پاسخگو باشند. تاکید کردیم که جریانات سازمان یافته در حوزه عفاف و حجاب ورود پیدا کرده اند و امروز یک نمونه اش را در همان جریان اتوبوس می بینیم که چگونه این جریان ها از عواطف و احساسات مردم استفاده می کنند تا بتوانند مسئله حجاب را در جامعه طوری وانمود کنند که این مسئله باعث تنش و دوقطبی بین مردم شده است.

مطالبه مردم بسیار مهم است و در همین روزهای اخیر بسیاری از این رفتارها ناراحت شدند. بدنه مردم آماده اند و توقع دارند امنیت اجتماعی ایجاد شود. آحاد مردم بحث خانواده را مطالبه می کنند و بسیاری از این نوع سبک پوششی که در اجتماع ما رخ می‌دهد نگرانند.

مسئله فقط به شال و روسری ختم نمی شود و حتماً به برهنگی و بحث همجنس گرایی کشیده می شود، همانطور که در کشورهای دیگر و در مکزیک موارد این چنینی توسط برخی پیاده شد.

ـ نظر شما به عنوان سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مورد حاشیه ها درباره "گشت ارشاد" و برخورد مأمورین انتظامی با مردم چیست؟

در حال حاضر باید این را تصریح کرد که در قانون کشف حجاب به عنوان جرم تلقی شده و مجموعه انتظامی باید با کشف حجاب به عنوان جرم برخورد کند. نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که کسی قانون شکنی انجام بدهد و ضابطین قضایی وظیفه خود را انجام ندهند و نسبت به آن بی تفاوت باشند. ما معتقدیم که حتماً اقدامات اجرایی نیاز است.

در بحث بدحجابی و شل حجابی ها موارد فرهنگی و اقدامات متعددی نیاز است اما در مسئله کشف حجاب حتماً باید قانون ورود کند و ضابطین قضایی بر اساس قانون، جرم کشف حجاب را پیگیری کنند. مجموعه انتظامی کشور اقدامات و تلاش های شبانه روزی گسترده‌ای را انجام می دهند که قابل تقدیر است و باید از اقدامات و تلاش های آنها در راستای اقدامات امنیتی و هنجار های اجتماعی تشکر کرد.

سخنگوی ستاد امر به معروف : برداشتن شال و روسری ، مقدمه برهنگی و همجنس‌گرایی است/ «گشت ارشاد» سراغ سلبریتی‌ها برود

بیشتر بخوانید :

در مواجهه با جریان گشت ارشاد چند نکته وجود دارد. نیروهای این کار حتما باید آموزش‌های لازم را دیده باشند و با انواع تذکر، مقابله، دستگیری آشنا باشند. دشمن آماده موج سواری در حوزه حجاب است و طی چند ماه اخیر دشمن به شدت تمرکزش را در حوزه عفاف و حجاب گذاشته و منتظر مواقعی است که خطایی شکل بگیرد تا بتواند موج سواری کند.

ـ جایگاه استحکام بنیان خانواده را در طرح جامع عفاف و حجاب چگونه دیده اید؟ آیا این طرح مردم پایه است؟

مسئله حجاب برای ما مهم است و مطمئنا استحکام بنیان خانواده یکی از بحث های جدی است. موج سازمان یافته توسط دشمنان در جهت کشف حجاب، هویت ایرانی اسلامی ما را مورد هجمه قرار داده است. سبک زندگی و هویت اسلامی به عنوان یک حریم بسیار مهم اهمیت دارد و اگر کسی بخواهد به آن هجمه وارد کند، حتماً منکر است و باید با آن مقابله شود.

طرح جامع حجاب و عفاف به وزاتخانه‌ها، دستگاه ها، ادارات، اساتید، حوزه های علمیه و مدارس فرستاده شده و ما آمادگی داریم که این طرح را اجرا کنیم. با این طرح تنش ها، اختلافات و حاشیه ها را کنار می زنیم و می توانیم حوزه عفاف و حجاب که هویت ایرانی ما را تعریف می کند، پیگیری کنیم.

یک مجموعه باید در حوزه عفاف و حجاب به صورت جامع پاسخگو باشد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این آمادگی را دارد که با این طرح که به صورت برنامه ریزی شده و کار مطالعاتی که روی آن انجام شده است، در حوزه عفاف و حجاب در سطح اجتماع پاسخگو باشد.

دشمن بحث حجاب را با دوقطبی سازی پیش می برد و می خواهد با این شلوغ‌کاری ها مسئله کشف حجاب را در جامعه نهادینه کند. بر همین اساس ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر در راستای وظایف قانونی خود پای کار آمده است و با یک برنامه مدون و به دور از احساسات و هیجان مسئله عفاف و حجاب را پیگیری می کند. طرح جامع عفاف و حجاب ان‌شاءالله می تواند یک طرح بسیار خوب در حفظ بنیان و حریم خانواده باشد و امنیت اجتماعی که مورد نظر آحاد مردم است را تأمین کند.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1657136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    16 3
    ربط همجنس گرایی باشال چیه ماکه نفهمیدیم
  • میثم IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    12 35
    به نظر طرح خوبی میاد و انشاءالله که با همین کیفیت که گفتن اجرا بشه
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 2
    ...................
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    6 3
    توروبخدااینهارو........ ازخون شهیدان ......... بکشین
  • یک ایرانی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    9 2
    بهتره برین سراغ اقا زاده ها ..........
  • مهدی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    11 3
    خب دزدی های میلیاردی و میلیون دلاری ..... چیه ؟؟ ...............
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 4
    ......اگه از رضایت به برداشتن روسریا به رضایت به برهنه شدن برسیم، از رضایت به برخوردای گشت ارشادم به رضایت به کارهای....... از جمله خوردن .......... میرسم
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    2 0
    .............
  • Zohreh IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    4 12
    با سلام. ان شاءالله که فقط حرف نباشه و قاطع برخورد کنند
  • ح FR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    16 6
    .... زمان پیغمبر و علی ب هیچ عنوان پوشش اجباری نبود ........
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    6 12
    به خدا که تمام حرف هاشون به حق و منطقی وعالی بود.علی الخصوص در مورد بسیاری از این سلبریتی های خانم که الگو شدن برای جوان ها...عالی بود عالی...ان شاءالله به نتیجه برسه.حرف دل بسیاری از مردم
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 0
    .............
  • دایانا IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    5 2
    ............ فکر میکردین چطور از وقوع سیل مردم رو باخبر کنید و کشور رو چطور بسازین که ملت رو سیل نبره..............
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    2 1
    پیشداوری چیز خوبی نیست مخصوصا اگر منفی باشد !
  • CA ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    5 1
    ..........شما جماعت........... زمانی به خود می‌آیید که سیلاب ملت .......... ..............
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    2 0
    فکر کنم .............
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    5 12
    چه عجب یه حرف راست زدین بله بایدزودترازایناسراغه بازیگرامی رفتی همه شون ترویج بی حجابیوبی بندوباری رومب کنن ایناخطرناکن
  • ناشناس IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    4 2
    اول بگو ازکدام مردم و آحاد ملت ......حرف میزنی ..........
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    2 1
    ....................
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    13 2
    متاسفم برای کشورم ؛ مردمم و تاریخم که چون تویی برایش تصمییم می گیری .
  • آزادی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 8
    باسلام پنج سال پیش که آقای علی مطهری گفتند جلوی ساپورت پوش ها را بگیرید اگر نه وضع بدتر میشود و جلوگیری سخت تر؛ خواب تشریف داشتید شما؟ بعد هم مسئول ستاد امربه معروف باید یک جوان با این سن و سال باشد؟ آیا ایشان میتواند بالادستی های خودش را هم نهی از منکرکند؟ یا برکنارمیشود؟ امربه معروف یک وظیفه عمومیست ؛ ستاد نمیخواهد. وبه حجاب هم خلاصه نمیشود .مهمتراز حجاب امربه معروف امراست.شهید گرانقدرمرتضی مطهری که موردقبول همه جناح ها و مورد تایید خاصه امام و رهبری بوده اند. خوب است نظرات ایشان درمورد امربه معروف ونهی ازمنکر توسط کسانی که رسما مسئول اینکارشده اند مطالعه شود.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    2 0
    ................
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 3
    همجنسگرایییییی !!!؟؟!!؟!!!
  • سیدعلیرضا ‌ IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    1 0
    .....................
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    8 2
    ازآقای خاوری چه خبر؟
  • لیلی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    7 5
    .............انسان ذاتا آزاد بدنیا اومده وآزاد هم دوست داره زندگی کنه ............
  • علی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    13 5
    شال و روسری چیه اگه مردید برید جلوی فقر و اختلاس و دزدی و مفتخوری رو بگیرید