چگونه یک متخصص ارتودنسی خوب و متبحر در کرج پیدا کنیم

در کلان شهرهایی مثل کرج میزان تقاضا برای درمان ارتودنسی بسیار زیاد است.

به همین دلیل ما قصد داریم در این نوشتار پس از معرفی ارتودنسی دندان، فواید و عوارض آن، به ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و هزینه ارتودنسی در کرج بپردازیم با ما همراه باشید.

معرفی انواع ارتودنسی

انواع ارتودنسی دندان که متخصص ارتودنسی بر اساس شدت ناهنجاری دندانی و همچنین بودجه ای که شما بابت هزینه این درمان در نظر گرفته اید، انتخاب می کند عبارتند از:

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی متحرک
  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی فانکشنال

چگونه یک متخصص ارتودنسی خوب و متبحر در کرج پیدا کنیم

مراحل ارتودنسی دندان

مراحلی که بهترین متخصص ارتودنسی در کرج برای درمان طی می کند عبارتند از:

1. در جلسه اول معاینه و بررسی دندان ها انجام می شود.

2. سپس از دندان های بیمار رادیولوژی و عکسبرداری انجام می شود.

3. از فک و دندان های بیمار قالب گیری می شود.

4. در صورتی که دندان های بیمار نیاز به جرم گیری، پر کردن و ... داشته باشد قبل از شروع درمان ارتودنسی این پروسه های دندانپزشکی انجام می شود.

5. دستگاه ارتودنسی بر روی دندان های بیمار متصل می شود.

6. در انتها متخصص ارتودنسی از بیمار می خواهد تا پایان درمان هر یک ماه یکبار برای معاینه و تنظیم دستگاه ارتودنسی به مطب وی مراجعه کند.

مزایای ارتودنسی چیست؟

یکی از مزایای اصلی ارتودنسی دندان صاف و مرتب کردن دندان ها و اصلاح طرح لبخند است. از جمله سایر مزایای این روش درمانی عبارتند از:

· ارتودنسی امکان درمان انواع مختلف حرکات دندانی مانند بیرون زدگی، زاویه غلط، تو رفتگی، چرخش و جابجایی ریشه را دارد.

· علم پزشکی در حوزه دندان و به خصوص ارتودنسی پیشرفت چشمگیری داشته و امروزه می توان با انواع روش ها انواع اختلالات دندانی را درمان کرد. برای مثال اگر شما با ظاهر دستگاه ارتودنسی مشکل دارید در صورت صلاحدید ارتودنتیست می توانید از ارتودنسی های شفاف یا سرامیکی استفاده کنید.

· مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان های کج و نامرتب کار بسیار دشواری است و امکان پوسیدگی و خراب شدن دندان ها بسیار زیاد است. در حالی که رعایت بهداشت دهان و دندان پس از درمان ارتودنسی به راحتی انجام می شود.

· در صورتی که دندان ها در محل مناسب خود نباشند، ممکن است در زمان غذا خوردن نیرو و فشار بیشتری به سایر دندان ها وارد شود که موجب وارد شدن آسیب به دندان و لثه می شود؛ با کمک درمان ارتودنسی این مشکل هم حل می شود.

عوارض ارتودنسی دندان چیست؟

هر روش درمانی در کنار مزایایی که دارد قطعا معایبی را نیز دارد که ارتودنسی دندان هم از این قاعده مستثنی نیست. از جمله عوارض احتمالی ارتودنسی عبارتند از:

· ممکن است مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان هایی که روی آنها دستگاه ارتودنسی قرار دارد کمی سخت باشد؛ در صورتی که رعایت بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی به درستی انجام نشود، احتمال پوسیدگی دندان ها وجود دارد.

· درمان ارتودنسی یک درمان پیچیده و زمان بر است؛ بنابراین در صورتی که این درمان نزد یک متخصص ارتودنسی متبحر و باتجربه انجام نگیرد ممکن است مشکلات حادتری شما را تهدید کند.

· در صورتی که بیمار به توصیه های پزشک خود توجهی نکند؛ نه تنها به نتیجه دلخواه خود نخواهد رسید بلکه مشکلات جبران ناپذیری اعم از پوسیدگی دندان ها و ... را تجربه خواهد کرد.

چگونه یک متخصص ارتودنسی خوب و متبحر در کرج پیدا کنیم

هزینه ارتودنسی در کرج چقدر است؟

هزینه ارتودنسی در کرج یا هر شهر دیگری به فاکتورهای مختلفی مانند روش ارتودنسی، شدت ناهنجاری دندانی، مهارت و تجربه ارتودنتیست و ... بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه ارتودنسی در کرج بهتر است لیستی از بهترین متخصصین ارتودنسی در کرج تهیه کنید و از همه آنها استعلام قیمت بگیرید.

مناسب ترین سن برای درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی در هر سنی انجام می شود؛ اما شما به عنوان والدین یک کودک وظیفه دارید فرزند خود را از قبل 8 سالگی نزد یک متخصص ارتودنسی ببرید. در صورتی که ارتودنتیست تشخیص دهد که دندان های کودک شما دچار ناهنجاری است قبل از شدت گرفتن این ناهنجاری آنها را درمان خواهد کرد. بنابراین ارتودنسی در سنین کودکی علاوه بر اینکه در زمان کوتاه تری انجام می شود بلکه هزینه آن نیز بسیار کمتر از هزینه ارتودنسی در سنین بزرگسالی خواهد بود.

طبق گفته متخصصین ارتودنسی، بهترین سن برای درمان ارتودنسی از سن 8 سالگی تا قبل از سن بلوغ است. البته این بدین معنی نیست که درمان ارتودنسی در بزرگسالان و بعد از سن 18 سالگی انجام نمی شود؛ بلکه تنها طول درمان در این سنین طولانی تر و شاید هزینه بر تر باشد.

ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

از جمله خصوصیات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج یا هر شهر دیگری عبارتند از:

  • در وهله اول باید ایشان تخصص کافی در زمینه درمان ارتودنسی و جراحی های دندان داشته باشد؛ یعنی حتما باید به متخصص ارتودنسی برای این درمان مراجعه کنید نه دندانپزشک، متخصص ترمیمی و زیبایی و ...
  • باید متخصص ارتودنسی با انواع روش های ارتودنسی آشنا باشد.
  • باید متخصص ارتودنسی برخورد و رفتار مناسبی با مراجعین مطب خود داشته باشد.
  • باید ایشان در درخواست هزینه ارتودنسی منصف باشد و هزینه های غیرمعقول از مراجعه کنندگان خود تقاضا نکند.

کلام آخر

در این نوشتار سعی کردیم به صورت اجمالی درباره ارتودنسی دندان و فواید و عوارض آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم؛ امیدواریم با مطالعه این نوشتار بتوانید یک متخصص ارتودنسی خوب در شهر و منطقه خود برای درمان انتخاب کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1658185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =