معرفی ۵ شغل فنی با درآمد خوب و سرمایه کم برای شروع!

 امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بالا افراد به منظور رفع نیاز های خود و خانواده به دنبال کسب درآمد بالا از شغل های متفاوتی می باشند.

افزایش نرخ بیکاری و کاهش آمار استخدام در ادارات دولتی باعث شده است افراد زیادی به دنبال راه اندازی کسب و کار شخصی خود و فعالیت به صورت مستقل در شغل های فنی و تولیدی هستند. بسیاری از افراد علاقه مند به فعالیت مستقل در حوزه فنی ممکن است به دلیل نداشتن سرمایه بالا و قدرت ریسک پذیری پشیمان شوند. غافل از این که می توان بسیاری از مشاغل را با کمترین سرمایه آغاز کرد. در ادامه ۵ شغل فنی با کمترین سرمایه را معرفی می کنیم.

تعمیرات موبایل

اولین مورد از شغل های پردرآمد فنی با سرمایه کم، شغل تعمیرات موبایل می باشد. نفوذ روز افزون لوازم دیجیتال مخصوصا تلفن همراه باعث استفاده از موبایل در زمینه های مختلف کاری، تحصیلی، آموزشی، اجتماعی و سرگرمی شده است. با وجود استفاده از تکنولوژی های به روز در موبایل نباید انتظار داشت که همیشه مانند روز اول کار می کنند و سالم می مانند. با استفاده مداوم از گوشی موبایل ممکن است شاهد خرابی قطعات مختلف و مختل شدن کارکرد صحیح موبایل شویم. هم چنین ممکن است در اثر وارد شدن ضربه به دستگاه و برخورد با یک جسم محکم صفحه نمایش، دوربین و قطعات دیگر دچار شکستگی شده و باعث از کار افتادن گوشی موبایل شود.

از طرفی با توجه به وضعیت اقتصادی و قیمت به نسبت بالا مدل های گوشی هوشمند، در صورت خرابی این دستگاه افراد تمایل به تعمیر موبایل و استفاده مجدد از آن ها به جای خرید دارند. تعمیرات موبایل در بین افراد با سنین متفاوت پر طرفدار بوده و نیاز به تحصیل آکادمیک ندارد و از طریق شرکت در دوره های آموزش تعمیرات موبایل می توانید به تعمیر انواع گوشی های هوشمند بپردازید. فرد تعمیرکار موبایل با استفاده از ابزار تخصصی تعمیر موبایل، به بررسی و عیب یابی قطعات و در نهایت تعمیر موبایل می پردازد.

سرمایه لازم برای راه اندازی شغل تعمیرات موبایل به نسبت کم بوده و با صرف هزینه برای شرکت در دوره های معتبر و خرید تجهیزات لازم می توانید به کسب درآمد برسید.

تعمیرات لوازم خانگی

لوازم خانگی به وسایلی مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال، فریزر و جارو برقی و لوازم خرد منزل گفته می شود که باعث انجام راحت تر امور مربوط به منزل می شود. امروزه میزان تقاضای خرید لوازم خانگی رشد کرده است و با استفاده مداوم از این وسایل، ممکن است قطعات داخلی معیوب شده و مانع از عملکرد عادی دستگاه شود. با توجه به تنوع قطعات مورد استفاده و پیچیدگی عملکرد لوازم الکتریکی منزل، نیاز به نیروی تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی بیش از پیش احساس می شود. از این رو شغل تعمیرات لوازم خانگی به یکی از مشاغل فنی پر درآمد با سرمایه کم تبدیل شده است.

شما می توانید بدون هیچ پیش زمینه ای، با صرف هزینه برای شرکت در دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی و خرید تجهیزات اولیه مورد استفاده شروع به کار کرده و با کسب تجربه و مهارت بالا مغازه شخصی تعمیر لوازم خانگی را راه اندازی کنید و میزان درآمد خود را افزایش دهید.

معرفی ۵ شغل فنی با درآمد خوب و سرمایه کم برای شروع!

هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان یکی از حوزه های مرتبط با برق ساختمان می باشد که امروز مورد توجه افراد در سنین مختلف قرار گرفته است. هوشمند سازی ساختمان شامل طراحی نرم افزار، نصب سیستم های دزدگیر، دوربین مدار بسته، اعلام حریق، کرکره برقی و غیره، راه اندازی و در نهایت پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری می باشد. هوشمند سازی ساختمان در شهر های پرجمعیت به دلیل افزایش آسایش و راحتی افراد مورد استقبال قرار گرفته است.

هوشمند سازی ساختمان نیاز به دانش تخصصی در زمینه برق و کامپیوتر داشته و افراد عادی قادر به انجام آن نمی باشند. به دلیل عدم اشباع هوشمند سازی ساختمان، از بازار کار رو به رشدی برخوردار می باشد. به طوری که با شرکت در دوره های آموزشی و رسیدن به مهارت کافی می توان به درآمد بالا رسید.

راه اندازی هوشمند سازی ساختمان به سرمایه اولیه زیادی نیاز نداشته و صرفا با خرید لوازم مورد نیاز می توانید وارد بازار کار شوید.

پی ال سی (plc)

پی ال سی یک کنترل کننده منطقی برنامه پذیر مورد استفاده در سیستم های صنعتی مانند صنعت خودرو سازی، صنعت پلاستیک سازی، صنایع شیمیایی و غیره بوده که به منظور برنامه ریزی، کنترل و نظارت در جهت ارتقای تولید و کاهش هزینه ها مور استفاده قرار می گیرند. امروزه انواع مختلف پی ال سی مانند زیمنس، دلتا و لوگو معرفی شده اند. PLC به دلیل کاربرد در صنایع متنوع، در کشور های صنعتی به طور شگفت انگیزی مورد استقبال قرار گرفته است و در کشور ما نیز به دلیل مسیر رو به توسعه به افراد متخصص در این حوزه و به اصطلاح PLC man ها نیاز دارید. به دلیل اشباع نشدن این رشته و نبود متخصصان حرفه ای شما می توانید با شرکت در دوره های آموزشی جامع بدون تحصیلات دانشگاهی به تخصص کافی رسیده و در بازار کار بالای این حرفه مشغول به کار شوید.

معرفی ۵ شغل فنی با درآمد خوب و سرمایه کم برای شروع!

پی ال سی از مشاغل فنی پر در آمد با هزینه جزئی می باشد. صرف هزینه برای شرکت در دوره های آموزش پی ال سی و خرید لوازم ضروری مورد استفاده تنها سرمایه اولیه مورد نیاز برای رسیدن به درآمد بالا در حوزه پی ال سی می باشد. هم چنین در صورتی که به کار های فرهنگی و آموزشی علاقه مند هستید می توانید به عنوان مدرس در آموزشگاه های مختلف شروع به کار کرده و به درآمد برسید.

تعمیرات برد الکترونیکی

برد های الکترونیکی به عنوان مغز دستگاه در تمام لوازم برقی وجود دارد و قطعات مختلف الکترونیکی با کارکرد های مختلف بر روی آن سوار شده اند. برد الکترونیکی وظیفه صدور فرمان به قطعات موجود در دستگاه به منظور عملکرد صحیح می باشد. با توجه به تخصصی بودن و حساسیت زیاد قطعات در صورت خرابی و مختل شدن کار دستگاه، افراد عادی قادر به تعمیر آن ها نمی باشند. به دلیل قیمت بالای برد های الکترونیکی افراد ترجیح می دهند به جای تعویض و خرید برد الکترونیکی به تعمیر آن بپردازند. همین امر باعث شده شغل تعمیرات برد های الکترونیکی به یکی از مشاغل فنی با بازار کار پر رونق و درآمد بالا تبدیل شود.

افراد دقیق، با حوصله و علاقه مند به کار های فنی می توانند بدون هیچ پیش زمینه برقی با شرکت در دوره های آموزشی جامع می توانند به صورت صفر تا صد با تعمیر برد الکترونیکی و تجهیزات مورد استفاده آشنا شده و کسب و کار خود را آغاز کنند.

علاوه بر صرف هزینه برای شرکت در دوره آموزشی تعمیر برد الکترونیکی، سرمایه اندکی را برای خرید تجهیزات اولیه تعمیر در نظر بگیرید.

این شغل ها را چگونه می توان یاد گرفت؟

مجتمع آموزشی برق یکی از برترین آموزشگاه های فنی در استان تهران میباشد که به صورت تخصصی کلاس های آموزشی این ۵ حرفه را تحت نظر اساتید مجرب برگزار می نماید علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این دوره ها با این آموزشگاه تماس بگیرند. تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۵۷۳۱۳ - ۰۲۱۶۶۹۵۳۰۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =