ویلیام هاردی مک نیل در کتاب «بیداری غرب» که از انتشارات علمی فرهنگی آن را منتشر کرده است، به تفسیر انتشار تمدن در جامعه های پیرامون بین النهرین، نخستین مرحله و پیشرفت تمدن جهان میهنی در خاورمیانه پرداخته است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «بیداری غرب» نوشته ویلیام هاردی مک نیل با ترجمه مسعود رجب نیا از سوی انتشارات علمی و فرهنگی با قیمت 2500 تومان منتشر شد.

این کتاب در سه بخش و 13 فصل ترجمه شده است که می توان به «دستیابی به تمدن در بین النهرین، انتشار تمدن در جامعه های پیرامون بین النهرین، نخستین مرحله، پیشرفت تمدن جهان میهنی در خاورمیانه، تشکیل تمدن های پیرامونی در هند، یونان و چین، توازن فرهنگی اوراسیا، گسترش هلنیسم، برافتادن جهان اوراسیا، تاخت و تازهای نیمه متمدنان و واکنش متمدنان، برپاخیزی خاورمیانه، جهان گشایان استپ و سرزمین های غرب دور اروپا، عصر تسلط غرب، غرب دورجهان را به هماوردی می خواند، تعادل ناپایدار جهان و بیداری غرب، جهان میهنی سراسر جهان» اشاره کرد.

در مقدمه این کتاب آمده است: «اختلافات میان معلومات خواننده و اندیشه های بدیهی نویسندگان همواره سرچشمه چنین ناسازگاری و ابهام شده است و کتابی که درنظر دارد تا به موضوع شگرفی مانند تاریخ جهان بپردازد، این گونه سوء تفاهم نامه هایی را تا میزان پهناوری پدیدار می کند. با این همه، تنها زمانی که دیگران از آنچه نویسنده در دل دارد پندارهایی فراهم می آورند تا آنها را توجیه و با سلیقه و فکر خود سازگار کنند و برای پرسش هایی که در بررسی کتاب در ذهنشان طرح شده است، پاسخ هایی بیابند، درآن هنگام است که صفحات سیاه شده با حروف جان می گیرد...».

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

ناشران و نویسندگان کشور می‌توانند برای معرفی تازه‌ها و آثار خود با ketab@khabaronline.ir مکاتبه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =