۵۱ نفر
۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
برای قلمتان حرمت بیشتری قائل شوید

جناب آقای محسن مهدیان سلام علیکم یادداشت شما در خبرگزاری فارس انگیزه‌ی من برای این نوشتار شد. نمی‌دانم شما مرا می‌شناسید یا نه. ۱۵ سال قبل، در محضر بزرگان روزنامه‌نگاری و مدیریت رسانه که نامشان در تاریخ مطبوعات جاودان است، افتخار معاونت سردبیری روزنامه همشهری را داشتم.

نمی‌دانم آن زمان شما کجا بودید. هرچه گوگل کردم تاریخ تولد شما را هم نیافتم که تخمین بزنم. بگذریم. شاید خیلی از همکاران مطبوعاتی، شما را در جایگاهی نبینند که بخواهند پاسخی بر یادداشت شما بنویسند، اما باور من این است که تنها راه خروج سالم ما از بن‌بستی که شما و همفکرانتان در کشور ایجاد کرده‌اید، گفتگوی برابر است. پس می‌نویسم به این امید.

۱- نوشته اید: «گشت ارشاد یک ضرورت عقلانی است. علت هم روشن است. فرض کنیم مردی برهنه به خیابان بیاید. باید برخورد کرد یا نه؟ حتما جواب مثبت است. همین، یعنی ضرورت قهریه.» و در سطور بعد اشاره کرده‌اید که در همه کشورها حدودی برای پوشش وجود دارد. سوال: در همه کشورها گشت ارشاد هست؟ یعنی بخشی از نیروهای پلیس در شهر گشت می‌زنند تا هروقت مرد برهنه‌ای را دیدند دستگیر کنند؟ شما که از حکومتهای نرمال مثال می‌آورید می‌شود بفرمایید چه ضرورتی باعث شده پلیس ما چنین اختراع مهمی را ثبت کند؟

۲- نوشته‌اید: «ممکن است درباره حد و مرز اختلاف باشد که اینجا فقه پویا، به شرع و عرف توجه توامان دارد... به همین دلیل بزرگان نظام ما ازجمله امام و رهبری تصریح دارند که حجاب الزامی یک ضرورت است.» جان؟ از آن مقدمه چگونه این موخره را می‌شود نتیجه گرفت؟ استدلالتان شبیه این است: همه آدمها به غذا نیاز دارند. برای همین من و دوستانم کشک و بادمجان دوست نداریم.

۳- نوشته‌اید: «گشت ارشاد برای صیانت از قانون و دفاع از حقوق دیگران است نه باحجاب کردن.» جان هرکس دوست دارید انقدر واژه صیانت را لجن‌مال نکنید. فقط بفرمایید گشت ارشاد دقیقا از حقوق چند درصد از جامعه در برابر چند درصد دیگر دفاع می‌کند؟ ادعا می‌کنید غالب مردم طرفدار حجاب اجباری‌اند؟ چرا رفراندوم برگزار نمی‌کنید پس؟

۴- نوشته‌اید: «دو دسته ظاهرا مخاطبان گشت ارشاد هستند.» جان؟ مگر گشت ارشاد رسانه است که مخاطب داشته باشد برادر؟ چرا کلمه اصلی را استفاده نمی‌کنید؟ طعمه واژه دقیقتری نیست؟

۵- نوشته‌اید: «یک دسته زنان و دخترانی که عرفا شل‌حجابند. این گروه ممکن است به جهت شرعی حجاب‌شان کامل نباشد اما نکته بسیار مهم و ضروری این است که همان شل‌حجابی را حجاب می‌دانند. این گروه اگر فردا بی‌حجابی هم آزاد شود قطعا همین حجاب را حفظ می‌کنند.» این مدعا را از کجا آورده‌اید؟ وقتی جامعه را با تراوشات ذهنی اداره کنند، نه پژوهش و آمار، وضع همین می‌شود که هست.

۶- نوشته‌اید: «ماموران گشت ارشاد باید در سطح یک معلم دلسوز رفتار کنند که تنبیه‌اش نیز مدبرانه است.» عجب! یعنی حتما باید مهسا امینی کشته می‌شد تا به این نتیجه درخشان برسید؟ تمام سالهایی که صدای اعتراض زنان و دختران ما در برخورد خشونت‌آمیز گشت ارشاد عالم را برداشت، شما کجا بودی برادر؟ یادداشت قبلی‌ات کو؟

۷- نوشته اید: «امروز با یک پدیده امنیتی در مسئله حجاب مواجهیم. اینجاست که باید به همه جزئیات یک جنگ تمام‌عیار ذهنی و رسانه‌ای و البته امنیتی توجه کرد.» یک سوال: چرا در جمهوری اسلامی، همه چیز، از نان تا فوتبال، از حجاب تا بنزین، از کوفت تا زهرمار امنیتی است؟ یک بار شما و همفکرانتان که همه حاکمیت را قبضه کرده‌اید از خودتان نپرسیده‌اید چرا ما همیشه باید در همه چیز احساس تهدید امنیتی کنیم؟

۸- نوشته‌اید: «مردم ما مسلمانند. متدین هستند؛ ولو با حجاب رنگین‌کمانی. همین یک گزاره به مسئولان ما قوت قلب می‌دهد که با اقتدار به وظیفه قانونی و شرعی‌شان عمل کنند... مسیر حق یک طرفه است و بی‌بازگشت.» اجازه دارم بپرسم این حقی که از آن صحبت می‌کنید را چه کسی تعیین می‌کند؟ معیار حق، شما هستید؟ مگر داعش هم خودش را معیار حق نمی‌دانست و همین را نمی‌گفت؟ چرا پشت مردم قایم می‌شوید؟ راحت تر نیست بگویید: حق ما هستیم و هرکس از ما نیست باطل است؟

۹- نوشته‌اید: «هرکس مقابل حقیقت مقاومت کند به‌زودی مقابل واقعیت قرار می‌گیرد و جبرا اصلاح می‌شود.» با تنها جمله‌ای که از یادداشت‌تان موافقم همین است. اگر این سنت خداست، آن را خواهیم دید. الملک یبقی مع الکفر، و لایبقی مع الظلم.

۱۰- راستی الان دارم فکر می‌کنم این جمله آخرتان بیان سنت الهی نبود. یک جور تهدید بود. نه؟ بگو چرا هیچ همکار روزنامه‌نگاری پاسخی به یادداشت شما نداده. ازتان می‌ترسند شاید. اجازه می‌دهید من نترسم و یک نصیحت برادرانه کنم؟ برای قلمتان بیشتر حرمت قائل شوید.
۶۵۶۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1675593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 95
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    احسنت اميدوارم چشم شون به حقيقت باز شود
    • GB ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      7 229
      دوطرف راهی رو میریم که هرگز یکی نخواهد شد. اینم درسی داره برای چند نسل
  • حسین ماهرانی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    من موافق حجاب هستم وهفت نسل من چادری هستند.جناب محسن مهدیان ،میفرمایند در همه جای دنیا برای پوشش حدی ومرزی وجود دارد!!!این مثل حرفی که آقای مسئول زده بود که آلمان 5 فرودگاه دارد!!!!جناب مهدیان سری به برزیل ، اسپانیا ، پرتغال ، آرژانتین ، آمریکا ، ترکیه ، اسرائیل وهمین همسایه عزیز جمهوری آذربایجان بزنید تا پوشش را ببینید!!!رژه های فصلی وسالیانه همجنس گریان را در این کشورها ودست زدن وتشویق مردم راببینید!!!!سبک زندگی مردم را حتی در میهمانی ها مشاهده کنید وبعد دست به قلم شوید!مگر داعش وطالبان وهیتلر خود را حق مطلق نمی دانند!!؟؟ کجا توانستند بطور کامل مسلط بر مردم شوند!!!؟؟؟
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      خدارو شکر ارتش سایبری هم به شدت فعال هست!! از منفی ها معلومه!
    • من من IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      62 4
      بالاتر از این موضوع در همه جای دنیا اگر قانونی هست به معنی واقعی کلمه قانون هست! یعنی توسط نمایندگان مردم نوشته شده و حتما توسط همون مردم می تونه تغییر کنه! یعنی اگر مردم اون کشور تصمیم بگیرن می تونن نمایندگان خودشون رو برای تغییر انتخاب و قانون رو عوض کنن... قانون از جامعه و برای تعیین چار چوب جامعه میاد.. یعنی خود جامعه و مردم باید تعیین کننده قوانین باشن و بتونن اونها رو تغییر بدن! الان کجای گشت ارشاد قانونه؟ و برای حفظ امنیت جامعه؟ اگر قانون بود باید امکان تغییر توسط رای و نظر مردم هم میداشت!
    • FR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      جناب ۱۶:۲۸ این ارتش سایبری نیست ،اینهمه لایکهای مخالف رای مردم در کامنتها کار یکنفر است که متاسفانه از درز گشاد خبر آنلاین وارد میشود و مخالف رای مردم از چند صد تا بیش از چند هزار لایک میگذارد و خبر آنلاین هم اصلا به اعتبار خودش نمی اندیشد تا این درز بزرگ را گل بگیرد
    • AE ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      76 14
      من خودم با حجاب هستم و فرزند پاسدار، هیچ چیز اجباری مفید نیست ، هر کس می تواند بر پایه اعتقادات خودش ، رفتار کند ، پوششی در جامعه عرف نهاده شده است، بله به مردم فشار آمده ، چون هیچ چیز مملکت متاسفانه درست نیست، افزایش شدید قیمت ها چه مسکن ، چه خودروی بی کیفیت ملی ، چه گوشت ، مرغ ، روغن ، و .... همه چیز،وقتی دولتهای ما قادر به جلوگیری از انواع رانت و دزدی و اختلاس و ... نیستند که باعث ایجاد خیلی از مسائل شده ، یک جوان بیکار چه کند ، مگر عیاشی کرده است که می فرمایید چنین و چنان، من باور دارم این مرحومه در روز اربعین امام حسین (ع) تدفین شده است، خیل عظیم جامعه و مردم در مراسم شرکت کرده ، و ابراز همدردی کرده اند، خدا چطور باید به یک انسان عزت دهد!!!!
  • همكار قديمي د شكيب IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    73 25
    آقاي دكتر شكيب آدم خوبي است و پرينت صفحات مجله ما را دقيق مي خوند در آن سال ها.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      حکومت فقط از زنان ایرانی وحشت دارد مردان که بخاری ندارند
  • معین الرعایا US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    جنابعالی فردی بی سواد هستید. مدیر عامل همشهری هم بی سوادتر از شما. روایات فراوانی را دیدم که امیر المومنین در کوفه گشت تعزیرات و ارشاد داشته اند. یکی از آن روایات را از کتاب معتبر اصول کافی برایت نقل میکنم. حبابة الوالبیة می گوید رأیت أمیر المؤمنین علیه السّلام فی شرطه الخمیس و معه درّه لها سبّابتان یضرب بها بیّاعی الجرّیّ و المارماهی و الزّمّار و یقول لهم: یا بیّاعی مسوخ بنی إسرائیل و جند بنی مروان، فقام إلیه فرات بن أحنف فقال: یا أمیر المؤمنین و ما جند بنی مروان؟ قال: فقال له: أقوام حلقوا اللّحی و فتلوا الشّوارب فمسخوا.. یعنی امیر مؤمنان علیه السّلام را در جلوی لشکری دیدم که با تازیانه دو شقّه ای که به همراه داشت فروشندگان جرّی (ماهی بی فلس) و مارماهی و زمّار (ماهی ای که خار برجسته ای بر کمر دارد) [که هر سه از ماهیان حرام اند]را می زد و می فرمود: ای فروشندگان مسخ شده های بنی اسرائیل و لشکر بنی مروان. فرات احنف به نزد حضرت رفته عرض کرد: ای امیر مؤمنان، لشکر بنی مروان کیانند؟ حضرت به او فرمودند...امام علی گشت ارشاد داشته و جمهوری اسلامی هم باید داشته باشه.این ربطی به شما و دیگران ندارد
    • US ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      ظاهرا تو از همه بیسواد تری که مطلبی را کپی پیست کرده ای و تازه برای همه خط و نشان باسوادی میکشی این معین الامرا
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      همین روش پاسخ‌ دادنتان نشان از بی‌سوادی‌تان دارد. یعنز این همه کشور مسلمان عفلشان نرسید گشت ارشاد بگذارند.پلیس کشور را درگیر موضوعی کرداه‌اند که وظیفه‌ی ذاتی ‌اش را فراموش کرده و مردم را بی‌زار و این بدترین منکر است.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      خب که چی؟؟؟ معین الگشاده دهانان کله پوک.
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      سرتان را از روی کاغذ بردارید و پنجره را باز بگذارید تا هوایی به مغزتان برسد، اگر هم وقت کردید بیرون را نگاه کنید و مردم را ببینید. منکری از این بزرگتر که روان مردم را به هم ریخته و خوراک برای بیگانگان فراهم شده است؟
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      44 5
      آنچه امیرالمؤمنین اجرا کرده بود، احتسابیه برای اصناف است نه گشت ارشاد. کسی که داعیه سواد دارد از همه بیسوادتر است.
    • من من IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      44 3
      اصلا و ابدا در تاریخ اسلام چیزی از حجاب اجباری و مجازات برای عدم داشتن حجاب وجود نداره! از خودت تاریخ نساز :))) حتی در تنها روایت مشابه که زنی یهودی بطور کامل لخت شده بود به دستور پیامبر فقط پیراهنی تنش کردن نه حجاب! بماند ک حتی مجازاتی هم نداشت... جالبه پیامبر و امام علی در هیچ کجای حکومتشون اجبار حجاب برای مسلمان و غیر مسلمان نداشتن و در هیچ کجا زنی رو بخاطر حجاب مجازات نکردن در حکومتشون.. بعد شما بعد هزار سال فهمیدی که روش اونها غلط بوده
    • وحید IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      15 3
      این "ربطی به شما و دیگران ندارد" یعنی دین و مذهب به مردم ربطی نداره و شما باید حد و حدود همه چیزو برای مردم مشخص کنید؟ اگه اشتباه فهمیدم تصحیح کنید
    • فلانی ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      36 6
      آفرین! شما هم به امیرالمؤمنین تاسی کنید. یک گشت ارشاد بزارید بره سراغ بانک‌ها بگه ایها المسلمین شما روی الیهود ربا خوار رو سفید کردید. یا بره سراغ دستگاه های رشوه خوار دولتی بگه ایها المومنین، شما از زناکاران بدترین. خلاصه مثل امیرالمؤمنین دنبال حرامهای اجتماعی باشید نه اینکه فقط در پوستین خلق بیافتید.
    • عصمت طلب IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      42 7
      اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردید ، آیا گشت ارشاد علی ع دنبال موی دختران بود یا مراقب کم فروشی وگران فروشی و حرام فروشی بازاریان و مفسدان اقتصادی ؟ یک جای تاریخ را بیاورید که دختری را بخاطر حجاب تازیانه زد
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      24 7
      ابله الرعایا
    • ناشناس IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      3 0
      خدایا مردم عزیز ایران را از شر این جاهل و جاهلین بیسواد که حتی معنی نوشته خود را نمی داند رها کن و مصعون بدار، تا امثال شما بیسوادان این کشور و مردم مظلوم نه اقتصاد ،نه اجتماع نه دین و نه دنیا و نه آخرت به خیر خواهند شد
    • امین الرعایا IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 0
      چرا مسائل رو ممزوج میکنید و از آب گل آلود مطلب خود را برداشت میکنید بله حضرت علی علیه السلام گشت تعزیرات داشته نه گشت حجاب کسی الان مخالف گشت تعزیرات نیست بلکه همه معتقدن که نظارت ها بیشتر هم باید بشه آیا حضرت علی بی حجاب هارو می‌گرفته زندانی میکرده؟ فکر کردی چهارتا جمله عربی بنویسی همه میگن به به ایشون با مدرک صحبت میکنه نظام ما الان جمهوری اسلامی هستش جمهوریت وقتی با خواست عمومی مردم مقابله و سرکوب انجام میشه زیر سواله اگر هم خواست عموم نیست باید در رفراندوم مشخص بشه نه با توی سر هم زدن
  • معین الرعایا US ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    خبرآنلاین بارها برایت نوشتم که در چیزی که علم نداری نظر و فتوا نده و آن را به صاحبانش واگذار کن. شما روزنامه نگاری بیش نیستید. اطلاعات شما در اسلام اندک و یا ناچیز است. اینقدر درباره چیزی که نمیدانید ننویسید چون آبروی خود را بیش از پیش خواهید برد. ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست. عرض خود میبری و زحمت ما میداری
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      نفرت‌انگیز می‌نویسی جناب معین‌ الرعایا
    • عبدالکریم IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      همین قدر سواد نداری که شعر رو درست بنویسی! ببین باباجون اینجوریه: ای مگس عرصه‌ی سیمرغ نه جولانگه توست..... یه کم تمرین کن باباجون؛ یه کم بیشتر بخون!
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      89 86
      عرصه سیمرغ بی سواد
    • CA ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      36 9
      بابا جواب اين و نديد و حرص نخورين… اين سالهاست مرض داره بياد با اسامي مختلف يك چيزي بگه … بي محل بهش از همه چي بيشتر اذيتش ميكنه
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      16 4
      تو یک ملعون الملاعین هستی و در قالب طرفدار نظام و یه آدم مذهبی مثل همیشه مشغول دشمن تراشی و ایجاد نفرت نسبت به نظامی.
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      20 4
      معین الرعایا !!!!. زیر پرچم امریکا حرف از اسلام میزنی ؟ اسلام امریکائی که میگن همینه؟ متاسفانه در حال حاضر روی پول و قدرت و رسانه چنبره زدین و اجازه نفس کشیدن به دیگران نمیدین . ولی به فرموده حضرت علی (ع) ، اگر قدرت ماندنی بود به دیگران نمیرسید.
    • ابی IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      17 7
      جناب معین الرعایا ‌می شود بگویی این حدیث و روایت کجایش مربوط به گشت ارشاد است الان مگر ایشان یا هر کسی منکر تعزیرات حکومتی شدند خیر کسی منکر برخورد باگران فروشی و حرام فرروشی نیست که لازم هم هست ولی جنابتان نفرمودید که کجای روایت امیر مومنان برخورد با شل حجابی و بی حجابی یا همان لزوم ایجاد گشت ارشاد است خدا ما و جنابتان وایضا گشت ارشاد را ارشاد نماید الهی آمین
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      19 3
      استاد فیلترشکن رو خاموش میکردی حداقل!!!!!!
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      12 6
      بی سواد هم که تشریف داری جناب بی نزاکت... برو شش کلاس سواد یاد بگیر معین الر.
    • محمدرضا IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      5 0
      عرصه سیمرغ درسته نه حضرت سیمرغ
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      2 2
      ننویس ننویس، حضرت سیمرغ خخخخ، بی سوادی معین بی سواد بی سواد معین الخطا
  • US ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    این روزنامه با چنین مدیری عاقبتی چون کیهان خواهد داشت نه بیشتر
  • DE ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    5 0
    احسنت
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    11 2
    درود به شرف شما که فکر مردم هستی
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    97 31
    بدتر از رفتار اعتماد در قبال میترا استاد و مهسا خانوم نیست!!!!
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    55 86
    عالي عالي عالي
  • رضا IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    عین حقیقت را گفتید افرین بر شجاعت شما، ایراد کار انجاست که بیسوادان قلم به دست میگیرند
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    بسیار عالی نوشتید......عالی....
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    دردتان به جانم جناب شكيب كه خوب اين آدم هاى دوهزارى را شناخته ايد !
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    35 20
    مانتويش مثل چادر گشاد بوده و خيليا از زير شلوار راحت مي پوشند چون سفر بوده 6
  • US ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    60 94
    همشهری هم له عاقبت کیهان دچار میشه
  • بنفشه سام گيس IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    آفرين استاد . دست مريزاد به اين قلمتان . به مزدور بايد همين طور جواب داد .
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      18 26
      مزدور شما و هم کیشانتان هستید نه هر کی که از حجاب دفاع میکنه
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    91 81
    خیلی زشت است قلم برادر مهدیان به جرم دفاع از حجاب هتک حرمت شود
  • فرزاد IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 0
    گفتن ارشاد نگفتن تعزیر , فرق کلنات را دریابید دوستان عالم به دین خدا
  • محمد رضا احمدی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    8 2
    به نظر بنده در سنگ میخ فرو نرود تو هر چه خواهی ضربه بزن
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    8 35
    مزخرف نگید اقا .. گشت ارشاد یک‌ضرورت است چه‌خوشتان بیاید چه نیاید . تنها مساله ای که هست این است که باید نیروها برای ارشاد اموزش دیده باشند و از برخوردهای سلیقه ای و بعضا خشن باید جدا پرهیز شود تا کرامت انسانها حفظ شود و از همه مهمتر ارشاد اثر بخش باشد .
  • ناشناس IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    25 4
    آیا در 200 کشور دنیا گشت ارشاد داریم!!؟؟؟ چرا وقت نیروی انتظامی صرف مبارزه با اشرار نمیشه
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    19 1
    آقای شکیب این فردی که مخاطب قرارش دادین و همفکراشون نظر خودشون رو نظر کل مردم ایران می دونن و دوتا پنبه هم توی گوششان کردن تا صدای مخالف اذیتشون نکنه
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    13 1
    وقتتان را صرف جوابگویی به اذهان منجمد نکنید
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    12 0
    درود بر شرفت... آفرین باوجود....
  • کامران IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    4 16
    زنده باد برادر مهدیان چشم حسود های بیسواد برادر مهدیان بترکه
  • کامران IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    5 12
    زنده باد برادر مهدیان چشم حسود های بیسواد برادر مهدیان بترکه
  • خلیل IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    5 18
    آقای مهدیان همیشه حرمت قلم نگه داشته و انسان وارسته و باسواد هستن شما حد خودت رو بدون
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    7 1
    دمت گرم... اینا ... و قلم به مزد... ناراحت نباش.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    9 0
    مگر گوش شنوایی دارند شما بگی اینا گوش ندارند
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    6 22
    چقدر نویسنده ... اصلاح طلب داره این سایت ... مزدوری آمریکا و اسرائیل براتون شرف نمیذاره شک نکنید
    • کاف IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      13 0
      اگر به این چشم باشه ۸۰درصد جمعیت ایران مزدور دشمنه
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 24
    حجاب قانون است و شرع واجب پس .... با حجاب باشید
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    4 12
    چقدر سژحی و بچه گانه جواب داده روزنامه نگار اصلاح طلب
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 17
    گشت ارشاد واجب شرعی و قانونی هست .اکر فردا زنی لخت خوتست به خیابانبیاید کی باید برخورد کنه باهاش ؟؟
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    6 1
    دیگه تمومه ماجرا
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 24
    دم محسن مهدیان گرم که با یاددشتش شما اصلاح طلب ها رو اینحوری سوزوند که محبور به واکنش شدید
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 18
    تو حتی اضول اولیه روزنامه نگاری هم بلد نیستی جناب شکیب بعد واسه خودت ادعا میکنی؟؟ برداشتی یادداشت بنده خدا رو خلاصه نویسی کردی ،؟؟ من یادداشت کامل خوندم . کلی فرق داره با این خلاصه نوییسی جناب عالی
  • انسان IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    9 0
    باسلام و درود احسنت بر شما انسان آزاده بدبختی ما همینه در لحظه بعد از هر اتفاق تازه ی کم مغز ها تموم میخوره
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 12
    حالا ته حرفت که چی کلا پوشش آزاد شه؟ تا کجا؟ حدش چیه؟ حدش اونیه که تو میگی؟
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    26 1
    تفکرات داعشی و طالبانی وبیمارگونه ایران روفراگرفته است گشت ارشاد قانونی نیست تمام
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 10
    برای جمله آخرت:حق اسلام است که شما آن راقبول ندارید از مسیح پولی بد ترید شما
  • داریوش IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    7 1
    درود تشکر از قلم شما....
  • صلح طلب IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    16 1
    آفرین بشما دوست عزیز حرف زیبا جواب ندارد اینکه گفتید رفراندوم بگذارند جرعت نمی‌کنند من از هر ده هزار نفرندیده ام دونفر حجاب را طرف داری کنند همه آزادی را میطلبند
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    21 1
    رسانه های کشور را دادند دست چندتا بچه که تمام هنرشون گوش دادن به حرفای رائفی پور هست حاشا و کلا
  • نویسنده ای دیگر IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    10 0
    دمتتتتت گرم داداش عالی بود مشاالله به غیرتتت شجاع مرد
  • کوثر IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    8 2
    با سلام و تحیت خدمت برادر محترمم آقای رجبی شکیب ؛ متن نقادانه شما بسیار متین و با محتوا بود. لطفا کمی دلسوزانه تر و برادرانه تر البته فقط کمی کافیست. از شما بابت نقدتان ، تشکر و تقدیر میکنم. برایتان دعای خیر میکنم. ادامه دهید . ولله الحمد
  • علی IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 17
    حجاب دستور خداست
  • بی صدا ، IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    16 1
    فقط ما چند صد نفری که در راس هستیم میفهمیم چند میلیون بقیه فهم وشعور ندارند ،این ما ،فقط ما هستیم ،بقیه برگ چغندر .
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    21 11
    انسان لخت آمده دنیا لخت هم از دنیا میره خودش پوشش رو انتخاب کرده بر اساس سرما و گرما و زنان مخصوصا آسیا خودشون برای خودشون حجاب انتخاب کردن ودرتمام لباس های قدیم همیشه موها بیرون بوده در لباس کردی مخصوصا حالا شما تازه به دوران رسیده ها نایین تکلیف می کنید برای ما
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    12 1
    دو کلمه حرف حساب برای کسانیکه گوششان برای شنیدن حرف حساب کر است!
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    32 1
    متاسفانه این دولت بدلیل از هم پاشیدگی اقتصادی هیچ راه حلی بجز سرگرم کردن مردم با مقوله حجاب و گشت ارشاد پیدا نکردن . یکساله اومدن سرکار اینه وضعیت معیشت مردم . هزینه ها چندبرابر شده درآمد هیچی . روزبروز هم بدتر و بدتر خواهد شد . با این کارا باعث خروج نخبگان و سرمایه شدن (به اذعان و آمار خودشون ) . البته برای اینا همون چن میلیونی که بهشون رای دادن تو ایران باشن کافیه . هر چی جمعیت کمتر سهم اینا بیشتره .
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    احسنت احسنت
  • اسداله IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 0
    خبر کزاری فارس حتی یک نظر مخالف با مطالبش را هم انعکاس نمی دهد و در قسمت نظرات همه نظرات را موافق متنهای نوشته شده و در تایید آن متن می بینید .
  • علی US ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    6 0
    آقای رجبی شکیب نور چشم ملت ایران هستید،
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    7 1
    درود بر شرفت مرد دیگه سکوت جایز نیست تمامش کنید
  • ناشناس IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 1
    آقای رجبی شکیب.رحمت خدابرتو باد.حق قلم را نیکو پاس میداری،
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 1
    اینها آتش به اختیار هستند و هنوز باور ندارند که در قدرت هستند و هنوز دنبال به قدر ت رسیدن می باشند
  • علی مهدی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 9
    کاش یه نفر به خواهر و مادر و همسرت علنی جسارت کنه، اون میفهمی که وجود گشت ارشاد لازمه، دیگه اینقد نمیگی جان
  • ایرانی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    4 0
    دمت گرم. واقعا جواب از این کوبنده تر نمیشد
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 2
    طوری مطلب نوشته انگار خودش شخصیت برجسته و شهیر روزنامه نگاریه
  • جواد IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    دمت گرم‌حق رو گفتی
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 0
    لذت بردم شیر مادر حلالت اخوی
  • آدم IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    1 0
    آفرین به شما . آرزو میکنم زنده و سلامت و در مقابل این سنگ مغز ها و سنگدلها همیشه پیروز و پایدار باشید
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    4 0
    مشکل این است. در طرف مقابل عقلانیتی نیست که برایش منطق آورده شود. لذا بیهوده نباید وقت را هدر داد چون سخن بسیار است و آن ها هم حرف هایی پوچ برای خود دارند. شاید اگر خود پیامبر هم می آمد نمی توانست آن ها را به راه درست بیاورد.
  • سامی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 0
    درود براین متن زیبا