اولین واکنش تشکیلات محمود عباس به شهادت یک فلسطینی؛ "ما نبودیم"

ایرنا نوشت: درحالی که درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای امنیتی تشیکلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس درپی بازداشت دو مبارز فلسطینی ادامه دارد، این نیروها در اولین بیانیه خود از این کار دفاع کرده و در واکنش به شهادت یک شهروند فلسطینی در این درگیریها گفتند: ما این کار را نکردیم.

به نقل از رسانه های فلسطینی، سرتیپ "طلال دویکات" سخنگوی نهاد امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای گفت: فوت "فراس فارس" در نتیجه آسیبی بوده که ماهیت آن هنوز مشخص نشده و منتظر گزارش پزشکی قانونی هستیم. او در مکانی جان خود را از دست داده که هیچ یک از نیروهای امنیتی حضور نداشته اند. گزارش های شاهدان عینی حاضر در منطقه این حادثه تاسف بار، این روایت را تایید می کند.

این بیانیه افزود: نهاد امنیتی به وظیفه خود در سایه شرایط و پیچیدگی های مسئله فلسطین ادامه دهد. تصمیم بازداشت مصعب اشتیه و عمید طبیله دو شهروند براساس دلایلی است که نهاد امنیتی دارد و بزودی برملا خواهد شد و هیچ آسیبی به این دو نفر نرسیده و نخواهد رسید و به نهادهای حقوق بشری فوری اجازه ملاقات با آنها داده شده است.

منابع محلی فلسطینی امروز سه شنبه اعلام کرد که در درگیری‌های سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با ساکنان نابلس فارس فراس به شهادت رسید.

این درگیری شب گذشته در پی اعتراضات ساکنان نابلس به بازداشت دو مبارز فلسطینی به دست سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان آغاز شد و امروز نیز ادامه یافت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اقدام دستگاههای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس در بازداشت دو مبارز فلسطینی یاد شده را لکه ننگی بر پیشانی این تشکیلات دانست و خواهان آزادی همه مبارزان و بازداشت شدگان سیاسی شد.

به نوشته رسانه های فلسطینی، اشتیه از اعضای گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس و از بارزترین افرادی بود که رژیم صهیونیستی از یک سال پیش وی را تحت تعقیب قرار داده بود.

بازداشت این دو مبارز فلسطینی پس از اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر دیدار محرمانه مسئولان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفته است. به گفته گروههای مبارز فلسطینی، تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در حال همکاری امنیتی در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس علیه مبارزان و ملت فلسطین هستند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =