کارگاه های سلامت روان در روستاهای سمنان برگزار شد

باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با همکاری انجمن علمی روانشناسی این دانشگاه دوره های کوتاه مدت آموزشی در سطح روستاهای سمنان برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان با توجه به اهمیت کنترل و حفظ سلامت روان در افراد جامعه و مدیریت فشارهای روانی موجود و اثراتی که این فشارها بر کیفیت زندگی و اثربخشی کارایی افراد جامعه دارد، باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با همکاری انجمن علمی روانشناسی این دانشگاه طی برنامه ای تلاش کرده است در مهرماه سال جاری با برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی در سطح روستاهای اطراف سمنان، نسبت به مهارت آموزی و ارتقاء دانش عمومی روستاییان اقدام به عمل آورد.

در همین رابطه با مریم کرک آبادی دبیر انجمن علمی رشته روانشناسی واحد سمنان گفتگو کرده ایم.

کرک آبادی که خود یکی از دانشجویان فعال رشته روانشناسی واحد سمنان است به خبرنگار ما گفت: در راستای توانمندسازی افراد آسیب پذیر جامعه و با توجه به افزایش آسیب های روان در روستاها، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بهرهگیری از کادر علمی و دانشجویی خود نسبت به برگزاری مجموعه کارگاه های روانشناسی در روستاهای محروم سمنان اقدام به عمل آورده است.

وی هدف از برگزاری این کارگاه ها را ارتقاء سلامت روان و آگاهی روستاییان عزیز عنوان کرد و گفت: امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی مشکلات اقتصادی و سیر تحولات فرهنگی، افراد با آسیب های روان بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. لذا به منظور کاهش و کنترل آن باید از متخصصین امر کمک گرفته شود.

کرک آبادی افزود: با توجه به عدم دسترسی آسان افراد ساکن در روستا ها به خدمات روان درمانی و مشاوره ای تلاش کردیم تا حمایت هرچند کوچکی برای ارتقاء سلامت روان آنان داشته باشیم.

دبیر انجمن علمی روانشناسی واحد سمنان با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت عمومی جامعه خاطر نشان کرد: ما معتقدیم خیل عظیمی از افراد جامعه و حتی شهرنشینان اعم از نیروهای کار در سازمانها ادارات صنایع مراکز خدماتی و ... متشکل از افراد ساکن یا بزرگ‌شده روستاها هستند، بنابراین متخصصان موظفند با آموزش مهارت و افزایش سطح آگاهی روستاییان از کودکی تا بزرگسالی برای بهبود شرایط جامعه کمک کند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف این کارگاه ها متغیر و تقریباً همه گروه‌های سنی را پوشش داده است تصریح کرد: این فعالیت تخصصی جهادی طی ۴ روز و با حضور تیم تخصصی مرکب از اعضای هیئت علمی دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی رشته ی روانشناسی واحد سمنان با موضوعاتی نظیر رابطه جسم ذهن، طلاق عاطفی، استرس، اضطراب و راههای مقابله با آن و آموزش خودآگاهی به کودکان ۵ تا ۹ سال در روستاهای خیراباد و افتر برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1686446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =