چند درصد از تراکنش‌های بانکی با کارتخوان است؟

برنا نوشت:در پایان تابستان امسال، تعداد و مبلغ تراکنش های شاپرک با افزایش همراه بوده است.

طبق اعلام شرکت شاپرک، در شهریورماه سال جاری بیش از ۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تراکنش انجام شده که نسبت به مرداد ۱۴۰۱، بیش از ۴ درصد رشد داشته است. این در حالی است که این رقم نسبت به شهریورماه سال گذشته، حدود ۱۳ درصد بیشتر شده است.

در این میان، تغییرات مبلغی تراکنش‌ها نیز بیان گر افزایش ۶.۵۶ درصدی نسبت به ماه قبل و رسیدن به رقم ۷,۲۰۶,۰۶۷,۴۱۱ میلیون ریال است. این در شرایطی است که رقم مذکور نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ (شهریورماه)، بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.

چند درصد از تراکنش‌های بانکی با کارتخوان است؟


چند درصد از تراکنش‌های بانکی با کارتخوان است؟

سهم ابزارهای پذیرش از تراکنش‌ها چند درصد است؟

از سوی دیگر در شهریورماه امسال، بیش از ۹۲ درصد از کل تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است؛ به گونه‌ای که بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌ها در شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، کارتخوان فروشگاهی با ۹۲.۴۴ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با ۴.۸۵ درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با ۲.۷۱ درصد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

چند درصد از تراکنش‌های بانکی با کارتخوان است؟


همچنین مقایسه تعداد هر یک از ابزارهای پذیرش فعال سیستمی در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته، نشان می‌دهد تعداد ابزارهای فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی با رشد ۵.۱۷ درصدی همراه بوده؛ به گونه‌ای که تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در شهریورماه امسال با رشد ۱۲.۱۵ درصدی نسبت به مرداد امسال به رقم ۵۷۱,۷۳۱ رسیده است؛ بنابراین مجموع تعداد این ابزارها (اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی) در آخرین ماه تابستان به رقم ۹.۲۳۳.۴۷۹ رسیده که نسبت به ماه قبل، بیش از ۵ درصد بیشتر شده است.

چند درصد از تراکنش‌های بانکی با کارتخوان است؟


از سوی دیگر مقایسه سهم تعداد هر یک از این ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از کل ابزارهای بازار در شهریورماه ۱۴۰۱، نشان می‌دهد سهم کارتخوان‌های فروشگاهی از بازار ۹۳ درصد بوده است که این میزان در مردادماه امسال، ۹۳.۲۸ درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در آخرین ماه تابستان ۱۴۰۱، به ۱.۳۹ درصد رسیده که نسبت به مردادماه، کاهش یافته است.

چند درصد از تراکنش‌های بانکی با کارتخوان است؟

بیشتر بخوانید:

217 46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =