غیرت ایرانیان با هنر ظریف قلمزنی/«حلقه زرین » هم به امیر قطر اهدا شد

«حلقه زرین جام جهانی» و «حلقه یوز ایرانی» نام دو اثری است که علی جنگی به تازگی ساخته است.

کسری قاسمی: «حلقه زرین یوز ایرانی» که با تکنیک قلمزنی ساخته شده از ظرافیت خاص هنری در طراحی و اجرا بهره برده است. اثر دیگر این هنرمند « حلقه زرین جام جهانی قطر» است.

او که فرزند استاد حاج اسماعیل جنگی پدر هنر قلمزنی استاد خراسان رضوی است درباره «حلقه یوز ایرانی» گفت: «در کشور ما المان‌های که مربوط به کشور ایران، هنر ایرانی باشد، کم است به همین دلیل به یوز ایرانی را برای این نماد انتخاب کردم. نمادی که یادآور تیم ملی فوتبال ایران است.»

غیرت ایرانیان با هنر ظریف قلمزنی

او به پیراهن تیم ملی اشاره دارد، پیراهنی که به گفته او نتوانسته به المان برای تیم ملی تبدیل شود: «این پیراهن از لحاظ طراحی ضعف زیادی دارد. به همین دلیل من یوز ایرانی را انتخاب کردم و آن را با اقتدار، غرور نشان دادم. یوز توپ را بغل کرده است، بغلی که حالی از اقتدار ایران است گویی که کره زمین را بغل کرده است؛ نشانی از غیرت و عظمت جوانان ایرانی در موفقیت های پیاپی و فتح دست نیافتنی‌هاست.»

این اثر با قلمزنی ظریف بر روی فلز سرد و سخت تبدیل به اثری شده است که به گفته علی جنگی قابلیت این را دارد که تبدیل به نماد و جواهر شود. سازنده نماد ضامن آهو و چندین اثر در زمینهٔ جواهر درباره «حلقه زرین جام‌جهانی» که به امیرقطر اهدا شده است گفت: «در این اثر از سه عنصر جام جهانی قطر یعنی استادیوم الجنوب، توپ بازی‌های جام جهانی قطر و ماسکات لعیب استفاده شده است.»

او با تاکید بر ظرافت بر قلمزنی تصریح کرد:‌ «ریزترین توپ طلای جهان با قطر ۴/۵ میلیمتر با تمام جزئیات در این اثر قرار گرفته و برای ساخت این اثر بیش از ۵۰۰۰۰ دلار هزینه و ۱۸۰ روز زمان صرف شده است.»

او درپاسخ به این پرسش که «حلقه یوز ایرانی» و «حلقه زرین جام‌جهانی قطر» چه روندی را باید طی کنند تا به نمادی در بین مردم تبدیل شوند گفت: «در ابتدا المان‌ باید مطرح شود، زمانی که المان مطرح شود و به گوش مردم برسد، باید سیاست‌ و برنامه‌هایی برای توزیع، کپی و انتشار زیاد آن آماده کرد.»

او با تاکید بر اینکه نقشه راه این موضوع را آماده دارد به این نکته اشاره کرد: «در ابتدا باید اثر خوب دیده شود، بعد هنری، یونیک و اصل بودن اثر باعث می‌شود که در بین مردم محبوب شود. به عنوان مثال نگاه کنید که نمادهای جام‌جهانی قطر در هر شکل و قیمتی در دسترس مردم است، حتی نمادهای پلاستیکی و ارزان آن در دسترس کودکان است.»
حلقه زرین یوز ایرانی در مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران که سه شنبه در برج میلاد برگزار شد، توسط استاد علی جنگی و در حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال به موزه تیم ملی فوتبال ایران اهدا گردید.

۵۷۵۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1700197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 0
    یوز این هنرمند بیشتر شبیه مارمولک شده اما دستش درد نکنه
  • ناشناس IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 1
    آقای جنگی هنرمند توانایی هستند وبرای ساخت این اثر زحمت وهنر زیادی به خرج دادن،اما متاسفانه به سوسمار بیشتر شبیه هست تا یوزپلنگ ایرانی
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 1
    چقدر از خودش تعریف کرده؟ واقعا چی فکر کردی که این میشه نماد؟