گران‌فروشی تخم مرغ ترمز برید / بالای این قیمت نخرید!

ایسنا نوشت : مشاهدات حاکی از آن است که همچنان هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ با قیمت بالای ۱۰۰ هزار تومان در مغازه‌ها عرضه می‌شود، در حالی که بنا بر گفته تولیدکنندگان، قیمت تخم‌مرغ در مرغداری‌ها افزایشی نداشته و باید با قیمت ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

مشاهدات حاکی از آن است که همچنان هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ با قیمت بالای ۱۰۰ هزار تومان در مغازه‌ها عرضه می‌شود، در حالی که بنا بر گفته تولیدکنندگان، قیمت تخم‌مرغ در مرغداری‌ها افزایشی نداشته و باید با قیمت ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران، قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ به وزن حدود دو کیلوگرم، ۱۰۵ هزار تومان است و هر عدد تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده حدود ۳۵۰۰ تومان هزینه به دنبال دارد.

بیشتر از یک ماه می‌شود که قیمت شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ به بالای ۱۰۰ هزار تومان رسیده است و این در حالیست که قیمت آن از مرداد تا مهرماه حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان بود.

این افزایش قیمت‌ها در حالیست که هنوز قیمت تخم‌مرغ به صورت رسمی تغییر نکرده است.

در میادین میوه‌ و تره بار نیز براساس نرخنامه این سازمان قیمت هر کیلو تخم‌مرغ، ۳۹ هزار و۸۰۰ تومان و هر شانه ۳۰ عددی از آن ۸۹ هزار تومان است.

حمید کاشانی - رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ در مرغداری افزایشی نداشته است، گفت: قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها، ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان است و هر شانه از آن ۷۰ هزار تومان است. این تخم‌مرغ باید به دست مصرف‌کننده با قیمت ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان برسد.

وی افزود: فروش تخم‌مرغ بیش از ۱۰۰ هزار تومان و هر دانه بیش از ۳۰۰۰ تومان گرانفروشی است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تصریح کرد: در مراکز توزیع عمده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این قیمت ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان رعایت می شود.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1700589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =