دریافت استعلام گواهی مالیاتی به صورت الکترونیکی

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از دریافت استعلام گواهی مالیاتی موضوع ماده۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، تهیه پاسخ و ارسال آن به مراجع قانونی به منظور صدور، تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار، به صورت الکترونیکی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزاله عباسپور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در تشریح این خبر اظهارکرد: در خصوص توسعه خدمات الکترونیکی از تاریخ۱۴۰۱/۰۹/۰۱؛ تمامی مراحل دریافت استعلام گواهی مالیاتی موضوع ماده۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، تهیه پاسخ و ارسال آن به مراجع قانونی به منظور صدور، تمدید، تجدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار، صرفاً به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه ارسال استعلام غیرالکترونیک (فیزیکی-کاغذی)، در حکم عدم استعلام بوده و فاقد وجاهت می‌باشد، افزود: انجام استعلام الکترونیکی از سوی مراجع قانونی صدور مجوز منوط به داشتن یا تشکیل پرونده مالیاتی فعال متقاضی در نظام مالیاتی بوده و چنانچه متقاضی، در نظام مالیاتی فاقد بدهی مالیاتی قطعی باشد یا نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت آن اقدام کرده باشد، گواهی مذکور بدون نیاز به مراجعه حضوری او و به صورت سیستمی و برخط صادر می‌شود.

عباسپور گفت: درخواست‌ها، پاسخ‌ها، فهرست بدهی‌ها و گواهی‌های صادره مرتبط با موضوع ماده۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم برای مودیان محترم در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به آدرس: My.tax.gov.ir قابل مشاهده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارکرد: در خصوص توسعه خدمات الکترونیکی و به منظور تکریم مودیان محترم و کاهش ترددهای غیرضروری، تاکنون بسیاری از خدمات مالیاتی الکترونیکی شده است و در سامانه میز خدمت الکترونیک سازمان مالیاتی بسیاری از خدمات به صورت یکپارچه و کاملا الکترونیکی ارائه می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1703278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =