اسرائیل: اعلام مرگ برجام از سوی بایدن لغزش زبانی بود/ آمریکا به توافق با ایران علاقمند است

فارس نوشت: نهاد امنیتی تل‌آویو بر این باور است که واشنگتن علاقه‌مند به امضای توافق هسته‌ای با ایران است و اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره مرگ توافق هسته‌ای یک «لغزش زبانی» بوده تا سخنانی الزام‌آور.

 نهاد امنیتی تل‌آویو بر این باور است که آمریکا علاقه‌مند به امضای تواق هسته‌ای با ایران است و پیش‌بینی می‌کند با رخ دادن تحولاتی در چند ماه آینده گفت‌وگوهای هسته‌ای از سر گرفته شود.

بنابر گزارش امروز (سه‌شنبه) روزنامه عبری «هاآرتص»، مقامات امنیتی تل‌آویو بر این باورند که سطوح نظامی در آمریکا امضای توافق هسته‌ای با ایران را تأیید می‌کنند؛ اما مانع اساسی را در حال حاضر حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین می‌دانند.

طبق این گزارش، سرویس امنیتی تل‌آویو به اظهارات «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره مرگ توافق هسته‌ای بیشتر به عنوان یک «لغزش زبانی» می‌نگرد تا سخنانی الزام‌آور.

هاآرتص می‌گوید که برخی مقامات در دستگاه‌های اطلاعاتی تل‌آویو از تشدید تأثیر ایران در برخی مناطق جدید خاورمیانه نگرانند. این مقامات که اشاره‌ای نیز به نام آن‌ها نشده، ادعا کردند که اردن از جمله کشورهایی است که تأثیر ایران در آن بیشتر خواهد شد.

در بخش دیگری از این گزارش همچنین به نقل از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا شده است که ممکن است فشارهای اقتصادی وارد شده به ایران و اغتشاشات در این کشور، تهران را به مذاکرات هسته‌ای باز گرداند.

براساس این گزارش، اتفاق‌نظری در سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی وجود دارد که می‌گوید خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ با تشویق‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت تل‌آویو «یک خطای راهبردی» بوده است.

برخی منابع  دیگر نیز در دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اشاره کردند که خروج از برجام با یک طرح جایگزین برای مقابله برنامه هسته‌ای ایران همراه نبوده است. به گفته این منابع، ایران از زمانی که کار روی برنامه هسته‌ای را آغاز کرده، اکنون در بهترین وضعیت قرار دارد.

یک منبع سیاسی صهیونیست با تکرار ادعای همیشگی تل‌آویو در خصوص تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای، به هاآرتص در این باره گفت: «کابینه نتانیاهو برای جلوگیری از توسعه یک بمب هسته‌ای توسط ایران اقدامات کافی را انجام نداد. همه اعتقاد داشتند که فشارهای اقتصادی باعث خواهد ایران بازگردد؛ اما روشن است که این یک اشتباه بود.»

این مقام سیاسی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، با اشاره به هزینه‌کرد میلیاردی تل‌آویو در زمینه نظامی برای مقابله با ایران و همکاری امنیتی این رژیم با آمریکا و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در این خصوص، افزود: «قدرتی که بدون حمایت و همکاری با آمریکا مناسب جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران باشد، وجود ندارد و هر کسی که غیر از این بگوید، حقیقت را بر زبان نیاورده است.»

براساس این گزارش، برخی مقامات امنیتی تل‌آویو نیز اشاره کردند در گفت‌وگوهایی که پیرامون برنامه‌ هسته‌ای ایران در دوره کابینه پیشبرد امور در اراضی اشغالی صورت گرفته، بر اهمیت هماهنگی با آمریکا در خصوص مسئله ایران تأکید شده است. هاآرتص می‌گوید در یکی از این جلسات گفته شده که برنامه هسته‌ای بایست به پایان برسد به‌نحوی که نظام ایران دیگر آن طور که هست، باقی نماند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی بیم آن دارد که تغییر سیاست‌های تل‌آویو در خصوص کرانه باختری در کابینه جدید این رژیم می‌تواند به همکاری‌ها با آمریکا لطمه بزند. برخی مقامات رژیم صهیونیستی در این خصوص ابراز امیداوری کردند که نتانیاهو اقداماتی را که باعث آسیب به روابط با آمریکا شود، خنثی کند. یک منبع امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «آن طور که اکنون به نظر می‌رسد، مسائل در حال حرکت به سمت و سوی خوبی نیست و آمریکایی‌ها این را پنهان نمی‌کنند.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1711973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    ممکنه
  • سیستان IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 3
    آخرش هم این ها مجبور هستند شرایط ایران را قبول کنند ایران از نظر نظامی پیشرفت های مختلف داشته است از نظر اقتصادی برای ملت ایران سخت می گذرد اما اگه خدا بخواد درست می شود قدری عاقل باشید و زود تصمیم گیری نکنید گر صبر کنی زه قوره حلوا سازه اوضاع اقتصادی درست بشه هیچ مشکلی ملت ایران ندارند
  • ناشناس IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    بازی فریب است
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    خداکند برجام امضاشود تا دست رانت خواران کوتاه بشه
  • میلاد IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 0
    هیچکس مانند ایران محتاج برجام نیست والکی هم شلوغ نکنید با شعار و دستور نمیشود کشور را اداره کرد نتایجش میشود ایران کنونی
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    دنیایی بدون جنگ بدون بمب اتم دنیایی باصلح و ارامش آرزوی ما
  • ب IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 4
    میدونی چرا امریکا با توافق با ایران علاقمند هستش چون دیگه تحریمی نمانده که وضع کنن و ایران توانسته به همه علوم وفنون هسته ای دست پیدا کنه تنها امیدشان به اختشاش بود که اون هم یاد هوا شد غرب قصه خودشو میخوره دونبال مهار ایراست هست با برجام وگرنه غرب نشان داده تا حالا به هیچ توافقی پایبند نبوده نمونش اوکراین هستش خلع سلاحش کردن بعدش شیرش کردن فرستادن به جنگ زوسیه داداش نمیشه به غرب اعتماد کرد
  • محمود IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 4
    ایران انقلابی پیروز میدان است
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    اینو نمیفهمم هر روز میگین خبر اینا دروغه بعد از خبرشون استفاده میکنین:/
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 1
    بایدن گفت برجام را به نفع ایران امضا میکنم و منافع ملی آمریکا را فدای ایران میکنم و این تحریم‌ها شوخی است و ایران هسته‌ای هم بسازد سال ۵۰۰ هزار میلیارد دلار به ایران پول میدیم که مارا نزند
  • علی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 3
    الحمدو لله مسایل به سمت وسوی ضرر رژیم صهیونیستی در حال حرکت است .
  • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    بله لغزش زبانی بوده ولی بهتر است بدانید مردم دیگر اخبارهای زبان فارسی چه از آمریکا چه بی بی و دیگر روزنامه های تایمز و نیوز هم مطالعه میکنند
  • س IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 1
    خدایا مملکتمون 20ساله گرفتاره برجام شده شر برجام را از سرمان دور کن
  • علی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    انشالله که برجام امضاش و وارزانی به بازار برگرده واقتصاد درست شودوالامامیان مردمیم ولله العظیم فاتحه جمهوری اسلامی خونده میشه شخص خودم نگران خون شهدای دفاع مقدس هستم وداره دیرمیشه
  • بهنام IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 1
    زمانی که آمریکا از برجام خارج شد یاد کارای دولت روحانی افتادم که چقدر به مردم لطمه زد و توافق با کشوری مثل آمریکا به درد ما نمیخوره چون اونا میگن شما نباید سامانه دفاعی داشته باشین و نباید غنی یازی کنین خوب بیشرفا ما اگه غنی سازی نکنیم شما به ما برق میدیناونا کشورای پر منابعو بدون قدرت نظامی میخوان الان افتخار میکنم که کشور انقدر در زمینه تسحیلات نظامی پیشرفت کرده
  • ایرانی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 0
    همه دنیا هم راضی باشند چون روسیه منافعش از بین میرود همیشه به ضرر ایران سنگ اندازی میکند،بزرگان ماهم که بدون اجازه پوتین و روسیه اب نمیتونند بخورند پس بیفایده است. درصورتی که اگر واقع بین بودیم میفهمیدیم چقدر بخاطردشمنی با غرب واروپا چه باجهایی به روسیه دادیم ولی نمیخواهیم باور کنیم،تاریخ هم گواه این واقعیت است،چه سرزمینهایی را با قردادهای ننگین ازکشور ما جداکردند.
  • PL ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    اگر قرار باشد برنامه هسته ایی ایران پایان یابد، باید برنامه هسته ایی اسرائیل هم پایان یافته باشد.
  • امیر IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    پس میشه بااین اظهارات مقامهای اسرائیل برای آینده ایران وبرجام امید وار بود‌
  • بشیر IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    هول نشو اتفاقی نمی افتاد .
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 1
    لعنت به غربگداها
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 1
    اسرائیل دروغ میگه زیاد دلتو صابون نزن
  • ص _ ن IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 1
    اخیراً آمریکا تروریست از برجام خارج شد . ایران اسلامی به تعهد خود عمل کرد . ۳ کشور های اروپایی دخیل در برجام از ترس آمریکا به تعهد خود عمل نکردند . آمریکا باید تضمین دهد که در دولت‌های آینده از برجام خارج نشود . فریبکاری توسط آمریکا ممنوع .
  • صادق IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 0
    برجام اگه خوبه چرا برای روحانی ننگ بود.حالا هم ننگه
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    اشکالی نداره ما هم در ایران خودمون تا دلت بخواد خطای انسانی داریم
  • لرستانی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 1
    ایران مجبور نیست بر جام را قبول کند همینطوری آن را کش بدهد ما که زجر تحریمها را کشیدهایم
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    جمع کنید این جنگ زرگری رو.