۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵

ایبنا نوشت:

«شبح مرگ بر فراز نیل» نوشته آگاتا کریستی با ترجمه نیما حضرتی از سوی انتشارات «هرمس» منتشر شد. رمانی جنایی که نویسنده در آن، مخاطب را همراه هرکول پوآرو، به سواحل رود نیل می‌کشاند. رمان جنایی «شبح مرگ بر فراز نیل» نخستین بار در سال 1937 در انگلستان منتشر شد. رمانی که ماجراهایش در مصر و اغلب در کناره‌های رود نیل به وقوع می‌پیوندد و هرکول پوآرو، شخصیت مطرح داستان‌های کریستی، را از لندن به آن‌جا می‌کشاند.

منتقد مجله تایمز در سال انتشار این اثر، در مقاله‌ای به تمجید از این اثر پرداخت و نوشت: «پوآرو بار دیگر و به مانند همیشه، حقیقتی غیر‌قابل پیش‌بینی را از دل خاک بیرون می‌کشد که اگر منتقدان ادبی در مرورهایشان بر این کتاب، اشاره‌ای به آن بکنند، نهایت بی‌انصافی است.»

«شبح مرگ بر فراز نیل» داستانی کارآگاهی است که تاکنون بارها با اقتباس از آن، فیلم‌های سینمایی، نمایشنامه‌های‌ رادیویی و بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده و همچنین تماشاچیان زیادی پوآرو را در کنار رود نیل، بر روی صحنه تئاتر مشاهده کرده‌اند.

در این داستان، پوآرو که برای گذراندن تعطیلات به مصر سفر کرده، با زوجی آشنا می‌شود که ماه عسل خود را در آن‌جا می‌گذرانند و معماهای داستان‌ها از همین‌جا در ذهن شکل می‌گیرند.

داستان جنایی «شبح مرگ بر فراز نیل» اثری دیگر از آگاتا کریستی، نویسنده مطرح انگلیسی است که در سراسر دنیا مخاطبان و طرفداران زیادی دارد. این استقبال در ایران تا حدی است که برخی از آثار او، با ترجمه‌های افراد مختلف در کشور منتشر می‌شود. می‌توان گفت آثار کریستی ازکتاب‌هایی است که در ایران و همچنین کشورهای دیگر، بیش از بسیاری از نویسندگان مطرح جهان، مورد توجه قرار می‌گیرد.

این داستان جنایی با ترجمه نیما حضرتی، در 368 صفحه و قیمت هفت هزار تومان از سوی نشر «هرمس» روانه بازار کتاب ایران شده است.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 4
    این کتاب قبلا ترجمه شده و همچین مالی هم نیست!
    • شهرام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      0 0
      حتما شما فقط صفحه اول کتاب راخواندید بعد هم هر کس سلیقه ای دارد.
  • مخالف IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    من که خیلیییییییییی خوشم اومد تا تمومش نکردم نتونستم بذارمش زمین