مروری بر حوادث جمعه جهان در 25 شهریور 1390:

حدود پنج هزار نفر در خشونت های جنوب تایلند کشته شده اند

رسانه های تایلند روز جمعه گزارش دادند در خشونت های جنوب این کشور از سال دو هزار و چهار تاکنون چهار هزار و هشتصد و چهل و هشت نفر کشته شده اند. در این گزارش ها آمده است امسال هیچ نشانه ای از کاهش خشونت ها در این منطقه که اکثریت جمعیت آن مسلمان هستند مشاهده نمی شود. به گزارش خبرگزاری آلمان از بانکوک، دیده بان دیپ سوت که شبکه ای از انجمن های مدنی ناظر بر ناآرامی های جنوب تایلند است اعلام کرد یازده هزار و هفتصد و چهار مورد حوادث خشونت آمیز در استان های ناراثیوات Narathiwat، پاتانی Pattani و یالا Yala از ژانویه سال دو هزار و چهار تاکنون رخ داده است که در نتیجه آن چهار هزار و هشتصد و چهل و شش نفر کشته و هفت هزار و نهصد و نود و پنج نفر زخمی شده اند. روزنامه نیشن نیز به نقل از این سازمان نوشت هزار و هشتصد و پنجاه و هفت نفر از قربانیان این خشونت ها بودایی و دو هزار و هشتصد و پنجاه و هشت نفر مسلمان بوده اند.دین صد و سی و یک نفر از قربانیان مشخص نیست. منابع امنیتی جنوب تایلند اعلام کردند با توجه به اینکه جدایی طلبان به استفاده از بمب روی آورده اند، امسال هیچ وقفه ای در این کشتارها وجود نداشته است.

زن خبرساز در امریکا به صورت مرموزی ناپدید شده است

یک زن خبرساز در عرصه سیاسی امریکا به صورت مرموزی ناپدید شده است.به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، یک زن امریکایی به نام میکائیله طارق صلاحی چند ماه پیش با حضور عجیب خود در کاخ سفید خبرساز شد.ماجرا از این قرار بود که صلاحی به همراه همسرش در مراسم ضیافت در کاخ سفید حضور پیدا کرد بدون انکه برای حضور در چنین مراسمی دعوتنامه داشته باشد.انچه تعجب اور بود این بود که چگونه این زوج امریکایی توانسته اند از لایه های مختلف امنیتی عبور کنند و خودشان را حتی به معاون رئیس جمهور امریکا برسانند و با او عکس یادگاری بگیرند.روز گذشته رسانه های محلی در امریکا اعلام کردند ، میکائیله صلاحی ناپدید شده است.همسر خانم صلاحی مدعی است شاید همسرش ربوده شده باشد اما مسوولان پلیس می گویند او ناپدید یا ربوده نشده بلکه با یک خواننده امریکایی فرار کرده است.

یک آمریکایی به اتهام آزار و اذیت جنسی کودکان به نه سال حبس محکوم شد

دادگاه عالی کلمبیا روز پنجشنبه اعلام کرد یک آمریکایی را به اتهام آزار جنسی کودکان به نه سال حبس محکوم کرده است. رالف پالادینو متهم به خاطر حکم پانزده سال حبس که از سوی دادگاه برای او تعیین شده بود درخواست تجدید نظر کرده بود. دادگاه عالی کلمبیا اعلام کرد مدارک موجود نشان می دهد پالادینو عکسهای متعددی از آزار و اذیت جنسی کودکان را پنهان کرده اما این کودکان قربانی روابط جنسی نشده اند بنابراین مجازات وی به نه سال حبس کاهش پیدا می کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوگوتا ،‌ پلیس کلمبیا در پی انتشار خبرهایی مبنی بر وجود یک شبکه آزار و اذیت جنسی کودکان کم سن و سال ،‌ این عکسها را در خانه رالف پالادینو کشف کرد اما در نهایت موفق نشد این شبکه را منهدم کند.

معضل بی خانمان ها در کشور کوچک لیتوانی !

بیش از 62درصد از بی خانمان ها در ویلنیوس پایتخت لیتوانی ،نیروی مستعد کاری هستند. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از ویلنیوس ، بر اساس تازه ترین تحقیق انجام شده در حوزه اجتماعی در این کشور ، بیش از 70 درصد بی خانمان ها در لیتوانی مردان بین سنین 40 تا 49 سال سن هستند که 64 درصد آنان هیچ مکان دائمی برای زندگی ندارند و تنها 15 درصد از آنان در خوابگاهای عمومی زندگی می کنند. پنجاه و شش درصد از خیابان خوابها در این کشور ، اذعان می کنند که به دلیل مشکلات مالی و بحران اقتصادی خانه و کار خود را از دست داده و آواره خیابانها شده اند. روی آوردن بی خانمان ها در لیتوانی به الکل و مواد مخدر از تهدیدهای جدی اجتماعی برای این کشور کوچک اروپایی به شمار می رود و از این رو شهرداری و مقامات دولتی لیتوانی در تلاش اند تا راه حلی برای این معضل پیدا کنند. لیتوانی با سه میلیون نفر جمعیت در اتحادیه اروپا قرار دارد.

خبرنگار بی بی سی: مردم مناطق سیل زده پاکستان از کمبود کمک رسانی گله دارند

خبرنگار بی بی سی در یکی مناطق سیل زده ایالت سند پاکستان گفت مردم مناطق سیل زده از کمبود کمک رسانی گلایه دارند. به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی علیم مقبول گفت در حال حاضر نشانی از نیروهای امدادی در این منطقه نیست.اینجا منطقه ای است که در همسایگی مناطق بحرانی سیل زده قرار دارد و مردم مناطق سیل زده مجبور به عزیمت به مناطق بلندتر هستند. وی ادامه داد ایالت سند منطقه ای مسطح به شمار می آید که مناطق بسیار اندکی در آن در بلندی قرار دارند و مردم از این رو مجبورند به محدود مناطقی که در ارتفاع قرار دارند، عزیمت و تا جایی که می توانند، وسایل زندگی خود را به این مناطق منتقل کنند. مقبول گفت مردم این مناطق می گویند در چند روز گذشته هیچ کمکی از سوی مقامات دولتی به آنان نشده است؛ این در حالی است که مردم سیل زده همه زندگی و منابع درآمد خود را از دست داده اند و بدتر از همه، با وجود اینکه چهار سوی آنان را آب گرفته است، آنان آب آشامیدنی نیز در اختیار ندارند.اوضاع برای آنان بسیار سخت است و سازمان های امداد رسان نیز می گویند به همه سیل زدگان و مناطق سیل زده دسترسی ندارند. خبرنگار بی بی سی ادامه داد مقامات دولتی می گویند نزدیک به چهارصد هزار نفر در اردوگاههایی که دولت برای سیل زدگان برپا کرده است، به سر می برند ولی در چند روزی که ما در سند گشتیم فقط مردمی را دیدیم که در هر نقطه ای که برایشان مقدور بود، اردو زده اند و کمک های کافی نیز به دست مردم نرسیده است.مردم نه فقط از کمبود کمک رسانی شکایت دارند بلکه می گویند اگر اقدامات لازم برای جلوگیری از جاری شدن سیل و هدایت آب باران صورت می گرفت، شاهد این فاجعه نبودیم.نزدیک دویست و پنجاه نفر تا کنون جان خود را از دست داده اند.

عاملان انفجارهای اوگاندا به مجازات حبس محکوم شدند

دادگستری اوگاندا روز جمعه دو فردی را که عامل انفجارهای ژوئیه دو هزار و ده کامپالا شناخته شده اند ، به حبس محکوم کرد. در این حملات هفتاد و شش نفر کشته شدند. ادریس انسوبوگا اوگاندایی به جرم ارتکاب حملات تروریستی به بیست و پنج سال حبس محکوم شد. محمد موگیشا هم وطن او هم به جرم تشویق به اقدامات تروریستی به پنج سال حبس محکوم شد. این افراد نخستین متهمانی هستند که در چارچوب پرونده مظنونان انفجارهای یازدهم ژوئیه دو هزار و ده به حبس محکوم شدند. شورشیان شباب سومالی مسئولیت این حملات را به عهده گرفتند. این انفجارها خونین ترین حملات در شرق قاره آفریقا بعد از حملات به سفارتخانه های آمریکا در نایروبی و دارالسلام در اوت هزار و نهصد و نود و هشت بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از کامپالا، پرونده دوازده متهم دیگر این پرونده قرار است پانزدهم نوامبر از سر گرفته شود.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =