مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 23 شهریور 1390

تصادف اتوبوس کاروان سوریه-کربلا در مسیرکاشان 24 مصدوم بر جای گذاشت

ایرنا نوشت: رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اثر تصادف یک دستگاه اتوبوس کاروان سوریه- کربلا در کیلومتر 25 اتوبان کاشان- نطنز 24 مسافر این اتوبوس مصدوم شدند.
دکتر'ابوالفضل شجاعی'، اظهار داشت:این اتوبوس که از بیرجند عازم سوریه بود، صبح امروز(چهارشنبه) از پشت سر با یک کامیون برخورد کرد.
وی گفت: مصدومان حادثه با هشت دستگاه آمبولانس به بیمارستان'شهید بهشتی'کاشان منتقل شدند.
شجاعی با اشاره به اینکه این تصادف تلفات جانی نداشته است،افزود: 12مسافر این کاروان زیارتی نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
مسوول رسیدگی به امور تصادفات بیمارستان شهید بهشتی کاشان نیز حال عمومی مصدومان این کاروان را رضایت بخش اعلام کرد.
'مسعود تجلیان'گفت: برخی از مصدومان دچار شکستگی دست و پا و بینی شده اند و اینک تحت مراقبت و درمان هستند.

 

 

گودالی عجیب در نزدیکی زاهدان کشف شد

فارس نوشت: سرپرست حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: به احتمال فراوان گودال سمسور زاهدان ناشی از برخورد شهاب سنگ است.
خسرو افسری اظهار داشت: گودال سمسور در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غرب زاهدان واقع است که در صورت تایید شدن نظریه به وجود آمدن آن بر اثر برخورد شهاب سنگ این گودال نخستین گودال شهاب سنگی کشور لقب خواهد گرفت.
‌وی افزود: با توجه به بکر بودن منطقه و نبود مستندات و سوابق پژوهشی برای این موضوع انجام مطالعات هم در زمینه اسنادی و هم در شکل میدانی ضرورت خواهد داشت.
افسری خاطر نشان کرد: شهاب سنگ‌ها از اجرام آسمانی سرگردان منظومه شمسی به شمار می‌آیند که تقریبا هر روز سیارات منظومه را مورد اصابت قرار می‌دهند و اوج بارش این شهاب سنگ‌ها به زمین بالغ بر ۳ میلیارد سال قبل بوده که اکثر شواهد آن بر اثر فرسایش آبی و بادی از میان رفته است.
وی گفت: در آن زمان تعداد و بزرگی برخوردها بیشتر بوده است و آثار برخورد همزمان بر روی کره ماه به دلیل نبود فرسایش به وضوح قابل تشخیص مانده است.

 

 


دستگیری سردسته باند سارقان سیم برق در اهواز

فارس نوشت: رئیس مجتمع مبارزه با سرقت اهواز از دستگیری سردسته باند سرقت سیم برق در منطقه "کانتکس" اهواز خبر داد.
احمد فاتحی اظهار داشت: با پیگیری و صدور دستور قضایی به نیروی انتظامی برای شناسایی سارقانی که اقدام به سرقت سیم برق در منطقه کانتکس اهواز می‌کردند، ماموران نیروی انتظامی وارد عمل شدند و یکی از اعضای این باند را دستگیر کردند.
وی افزود: فرد دستگیر شده معتاد به شیشه و سابقه‌دار است و به سرقت از منازل منطقه اعتراف کرده است.
فاتحی تصریح کرد: این باند سه‌نفره به ارتکاب هشت فقره سرقت سیم برق در مدت دو ماه اعتراف کردند که در دو فقره از سرقت‌ها، متهمان مسلح به سلاح کلاشینکف و تفنگ شکاری دو لول بوده‌اند.
وی تاکید کرد: متهم دستگیر شده با صدور قرار، راهی زندان شد و پرونده برای دستگیری دو متهم دیگر و شناسایی مالباختگان احتمالی در یکی از شعب بازپرسی این مجتمع مفتوح است.

 

 

قاتل 4 عضو یک خانواده در نورآباد دستگیر شد

فارس نوشت: فرمانده انتظامی لرستان گفت: با تلاش ماموران انتظامی لرستان فرد شرور که روز گذشته چهار نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان نورآباد را کشته و مجروح کرده بود، دستگیر شد.
کاظم علیزاده اظهار داشت: این فرد شرور شب دوشنبه با ورود به منزل نامزدش با اسلحه کلاشینکف اقدام به شلیک کرده که در این حادثه مادر، برادر و یکی از خواهران زنش را به قتل رساند.
وی افزود: در این حادثه خواهر زن دیگر مجروح شد، که خوشبختانه با انتقال به بیمارستان در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.
فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه علت این حادثه اختلافات خانوادگی بوده، گفت: این فرد سه ماه پیش به علت اختلاف خانوادگی پرونده‌ای در دادگستری دلفان تشکیل داده.
علیزاده تصریح کرد: قاتل بلافاصله متواری شد اما کمتر از 48 ساعت بامداد امروز همراه با افراد رابطی که داشت دستگیر شد.
 شب دوشنبه جوان 22 ساله‌ای از اهالی یکی از روستاهای همجوار شهر نورآباد از توابع شهرستان دلفان لرستان، با یک اقدام جنون‌آمیز به منزل دختر جوانی از یک خانواده دلفانی حمله کرد که در نتیجه سه نفر از اعضای این خانواده کشته و یک نفر دیگر مجروح شدند.

 

 

تولد گوسفندی با 2 دهان در فریدونشهر


واحد مرکزی خبر نوشت: در پدیده ای نادر گوسفندی علاوه بر دهان اصلی یک دهان کوچک نیز زیر گلو دارد. صاحب این گوسفند گفت: این گوسفند که دو جنسیتی است در شهر برف انبار شهرستان فریدونشهر متولد شده و در دهان کوچک خود دو دندان بزرگ و یک زبان کوچک دارد. وی هنگام شستشو برای چیدن پشم با حبابهایی که از دهان دوم این گوسفند در آب ایجاد می شد به این موضوع پی برده است

 

 

2 کشته و هفت زخمی در سوانح رانندگی استان فارس

واحد مرکزی خبر نوشت: 2 سانحه رانندگی در محور های ارتباطی استان فارس ، 2 کشته و هفت زخمی برجای گذاشت.
آقای محمد رضا رستگار مدیر روابط عمومی مرکزمدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو باخودروی پیکان در محور شیراز - بوشهر 2 نفر کشته و 2 نفر مجروح شدند.
سرگرد علی رضا قنبری فرمانده پلیس راه کازرون علت این سانحه را انحراف به چپ سواری پیکان به دلیل خواب آلودگی راننده عنوان کرد.
همچنین در سانحه دیگر در محور شیراز - کرمان ، یک دستگاه پژو 206 با نیسان برخورد کرد که بر اثر آن پنج نفر مصدوم شدند. بنا بر اعلام قرارگاه پلیس راه استان فارس ، علت این حادثه انحراف به چپ خودروی نیسان بود.

 

 

جسد دختری پس از دوازده روز در رودخانه جاده کرج - چالوس کشف شد

ایرنا نوشت:  مدیر سازمان جمعیت هلال احمر استان البرز از کشف جسد دختری در رودخانه جاده کرج - چالوس پس از 12 روز خبر داد.
' محمد منتظری ' افزود: در تاریخ دهم شهریور ماه جاری این دختر 16ساله به همراه خانواده خود در کنار رودخانه جاده چالوس مشغول بازی بوده که در یک لحظه غفلت غرق شد.
وی اضافه کرد: با غرق شدن این دختر به نام ' طاهره - م ' تیم های غواصی هلال احمر با جستجوی شبانه روزی خود توانستند ظهر سه شنبه جسد وی را کشف کنند.
منتظری گفت: تابستان امسال شش نفر در این استان غرق شده اند.
وی همچنین از نجات چهار نفر از اعضای یک خانواده که در کوههای عظیمیه کرج گرفتار شده بودند خبر داد.

 

 

دستگیری رییس شعبه مرکزی بانک ملی کیش تکذیب شد

ایرنا نوشت: سخنگوی بانک ملی، دستگیری رییس شعبه مرکزی بانک ملی کیش که شایع شده به اتهام همکاری در اختلاس شبکه بانکی صورت گرفته، را تکذیب کرد.
'‌حسین دشتی ' ‌افزود: هم اکنون رییس شعبه کیش بانک ملی مشغول فعالیت و انجام امور روزانه کاری خود است.
وی با بیان آنکه، بانک ملی نیز یکی از بانک هایی است که اسناد گشایش اعتبار بانک صادرات را دریافت و نقد کرده است، اظهار داشت: این امر در چارچوب روابط بانکی انجام شده و امری معمول بوده است.
دشتی گفت: دستگاه های ذیربط همانند قوه قضاییه و بانک مرکزی در حال رسیدگی به این امر هستند و هر گونه اظهار نظر بیشتر در این خصوص بی مورد است.
سخنگوی بانک ملی افزود: بانک مرکزی نظارت قوی بر سیستم بانکی کشور دارد و موارد را بررسی خواهد کرد.
گفتنی است،‌صبح امروز در برخی از سایت های خبری اخباری مبنی بر پیوستن بانک ملی به به اختلاس شبکه بانکی منتشر شد.
56282

کد خبر 173229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =