مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 22 شهریور 1390

دو قاتل بخشوده‌شده، پای میز محاکمه

روزنامه شرق نوشت: دو متهم به قتل که با پرداخت دیه موفق به جلب رضایت اولیای‌دم مقتولان شدند دیروز برای محاکمه به لحاظ جنبه عمومی جرم به دادگاه رفتند.
در اولین محاکمه پسری 17ساله به نام محمود به جرم قتل صاحبکارش پشت تریبون شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران حاضر شد. در ابتدای این جلسه شفیعی نماینده دادستان ضمن درخواست صدور حکم قانونی به لحاظ جنبه عمومی جرم برای متهم گفت: محمود شهریور ماه دوسال قبل صاحبکار خود به نام حسن را با ضربه چاقو به قتل رساند و فرار کرد. او زمانی که بازداشت شد قتل را انکار کرد اما در نهایت مجبور به اعتراف شد و گفت: من کارگر حسن بودم، او از من خواست گچ درست کنم من هم این‌کار را کردم اما حسن عصبانی شد و گفت چرا گچ را شل درست کردی، من هم ناراحت شدم، او فحاشی کرد و من هم سراغ وسایلم رفتم و چاقو برداشتم و یک ضربه به حسن زدم البته قصدم کشتن او نبود، می‌خواستم فقط او را زخمی کنم و یک ضربه به گردنش زدم.
نماینده دادستان تهران ادامه‌داد: «متهم با رای دادگاه به قصاص محکوم شد و رای صادره از سوی دیوان‌عالی کشور مورد تایید قرار گرفت اما خانواده محمود موفق شدند رضایت اولیای‌دم را بگیرند. بنابراین من به عنوان نماینده دادستان تهران درخواست دارم متهم مطابق ماده 612 قانون مجازات اسلامی به لحاظ جنبه عمومی جرم مجازات شود.»
در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد. او درخواست بخشش کرد و گفت: نمی‌خواستم حسن را بکشم اما از شدت عصبانیت نتوانستم خودم را کنترل کنم و دست به چنین کاری زدم. زمانی که زندانی شدم سوم راهنمایی بودم در کانون اصلاح و تربیت درس خواندم و حالا سال سوم دبیرستان در مدرسه فنی و حرفه‌ای هستم، از قضات درخواست دارم من را ببخشند تا بتوانم درسم را تمام کنم و کمک خرج پدرم باشم.
سپس وکیل مدافع این پسر نوجوان خطاب به قضات گفت: موکل من از بچه‌های آرام و سر به زیر کانون است و مسوولان کانون از او رضایت دارند. درخواست دارم در مجازات حبس او تخفیف قایل شوید تا بتواند از این به بعد در جامعه درست زندگی کند.
بعد از این محاکمه قضات شعبه 113 مردی دیگری را که نام او هم محمود است، به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه کردند. ابتدا شفیعی به‌عنوان نماینده دادستان تهران برای متهم درخواست مجازات کرد و سپس محمود که متهم به قتل مردی به‌نام علی است از خودش دفاع کرد و گفت: از دادگاه درخواست بخشش دارم. زمان قتل شش ماه از ازدواجم می‌گذشت، یک مکانیکی باز کردم تا زندگی‌ام را اداره کنم. مقتول به‌عنوان مشتری به مغازه من آمده ‌بود. شاگردم قبل از اینکه در مغازه من مشغول به کار شود خودرو مقتول را تعمیر کرده‌ بود اما صاحب اتومبیل ظاهرا ناراضی بود و مقابل مغازه من داد و فریاد می‌کرد، من سعی می‌کردم او را آرام کنم. مقتول سه روز تمام این کار را تکرار ‌کرد در نهایت من هم عصبانی شدم و با او درگیر شدم آنها دو نفر بودند با قفل فرمان حمله کردند من هم چاقو برداشتم تا او را بترسانم اما چاقو به کتفش خورد و باعث مرگ او شد. من از کاری که کردم پشیمان هستم و درخواست دارم من را ببخشید و کمکم کنید تا بتوانم زندگی‌ام را از نو بسازم. همسرم دو سال است که در خانه پدرم زندگی می‌کند او تازه عروس بود اما کار من باعث شد سیاه‌بخت شود درخواست دارم کمکم کنید تا بتوانم گذشته را جبران کنم. متهم ادامه داد: قبل از زندانی شدن اعتیاد داشتم اما حالا اعتیادم را هم ترک کرده‌ام و می‌خواهم زندگی خوبی داشته‌باشم. بنا بر این گزارش در پایان قضات شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برای صدور رای هر دو پرونده وارد شور شدند.

 

 

شلیک پلیس ۳ متهم فراری را زمین گیر کرد

روزنامه خراسان نوشت: ماموران پلیس مشهد روز گذشته، حین دستگیری ۹ متهم خطرناک، ۳ نفر از آنان را که سعی در فرار داشتند، با شلیک متوقف و دستگیر کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار کریمی فرمانده انتظامی مشهد در این خصوص گفت: ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد روز دوشنبه حین گشت زنی در خیابان مطهری شمالی با مشکوک شدن به ۲ راکب یک دستگاه موتورسیکلت که ضمن مخدوش بودن پلاک آن، با مشاهده پلیس از محل متواری شده بودند، آن ها را متوقف کردند.
سرهنگ احد کریمی افزود: در این میان یکی از متهمان با یک قبضه چاقو قصد حمله ور شدن به ماموران را داشت که پلیس با توجه به قانون به کارگیری سلاح، شلیک و متهم را دستگیر کرد و از این افراد تعداد ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه نیز کشف شد.
وی تصریح کرد: ماموران کلانتری شهید باهنر نیز حین گشت زنی در حوزه استحفاظی خود، با مشکوک شدن به یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ خودرو را متوقف و در بازرسی بدنی از سرنشینان آن مقادیری موادمخدر کشف کردند.
وی گفت: در همین میان دو نفر از دوستان راننده خودرو، با چوب و سلاح سرد به سمت ماموران حمله ور شدند که یکی از دو متهم با سوء استفاده از موقعیت قصد فرار داشت که با شلیک ماموران متوقف و از وی ۶۳گرم کریستال کشف و ضبط شد.
سرهنگ کریمی افزود: همچنین شامگاه گذشته ماموران کلانتری شفا، با به اجراگذاشتن طرح مهار،دو راکب یک دستگاه موتورسیکلت را که مرتکب یک فقره کیف قاپی شده بودند، شناسایی و دستگیر کردند که در این عملیات نیز یکی از متهمان قصد فرار داشت که با توجه به قانون به کارگیری سلاح، ماموران کلانتری شفا اقدام به تیراندازی و نامبرده را متوقف و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی مشهد در خاتمه گفت: ۳مسافرنما که روز دوشنبه با تهدید چاقو از راننده یک دستگاه خودروی سواری به سرقت مبلغ ۷۰۰هزار ریال اقدام کرده بودند، نیز با تلاش ماموران کلانتری شهید رجایی دستگیر و به همراه دیگر متهمان دستگیر شده به مراجع قضایی تحویل شدند.

 

 

مرگ پس از عمل سزارین

روزنامه همشهری نوشت: مادر 35 ساله همدانی پس از عمل سزارین به خاطر اشتباه پزشکان به کام مرگ رفت.
زهره، زن 35 ساله همدانی، چند روز پیش به‌دنبال تولد دومین فرزندش که با عمل سزارین به دنیا آمده بود، همچنان از شکم‌درد اظهار ناراحتی می‌کرد که خانواده‌اش او را به بیمارستان منتقل کردند اما پزشک معالج او در مسافرت بود و ضعف جسمانی‌اش عادی تلقی شد.
سرانجام چند روز بعد، زهره در یکی از بیمارستان‌های همدان جان باخت و پزشکی قانونی علت مرگ را بریده شدن روده هنگام عمل سزارین اعلام کرد. مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از بررسی 4 پرونده قصور پزشکی در 5ماه نخست امسال خبر داد و به ایسنا گفت: در 2 پرونده پزشکان محکوم شده‌اند که یک مورد از آنان پزشک زنان و زایمان بوده است.
دکتر علی‌احسان صالح ادامه داد: در این پرونده نیز به شکایت خانواده قربانی رسیدگی و پزشک مقصر محکوم خواهد شد.

 

 

توپ‌های چهل‌تیکه بوی تریاک می‌داد

روزنامه همشهری نوشت: اعضای باند قاچاق برای انتقال محموله‌های خود به اصفهان شگرد عجیبی داشتند. آنها بسته‌های تریاک را در توپ‌های چهل‌تیکه فوتبال جاسازی و آنها را در بین خرده‌فروشان اصفهانی توزیع می‌کردند.
مدتی قبل ماموران پلیس اصفهان از طریق اطلاعات مردمی در جریان فعالیت باندی قرار گرفتند که دست به توزیع مواد‌مخدر در سطح شهر می‌زدند. با دریافت دستور قضایی، تحقیقات برای شناسایی این باند شروع شد و ماموران با زیرنظر گرفتن محل فعالیت قاچاقچیان به اطلاعات مهمی درخصوص آنها دست یافتند.
بررسی‌ها نشان می‌داد که متهمان 3مرد اهل یکی از استان‌های شرقی کشور هستند که با اجاره خانه‌ای در اصفهان، در پوشش فروش لوازم ورزشی، اقدام به توزیع مواد می‌کنند. با این اطلاعات، دستور بازداشت مردان قاچاقچی صادر شد و ماموران بعد از دستگیری هر‌سه متهم، اقدام به بازرسی محل زندگی آنها کردند. در این بازرسی‌ها تعداد زیادی توپ فوتبال کشف شد که وقتی ماموران آنها را با دقت بررسی کردند، متوجه بسته‌های موادمخدر شدند که داخل این توپ‌ها جاسازی شده بود.
سرپرست مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان با بیان این خبر گفت: در بررسی‌های انجام شده معلوم شد که اعضای این باند مواد‌مخدر از نوع تریاک را در بسته‌های 200‌گرمی تقسیم کرده و هر بسته را داخل یک توپ فوتبال جاسازی و پس از دوختن ماهرانه این توپ‌ها آنها را به اصفهان قاچاق و به رابطانشان تحویل می‌دادند.
وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان 5 کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد، خاطرنشان کرد: با دستگیری اعضای این باند، پرونده آنها در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    1 0
    بعد میگین قاتل دکتر سرابی .....امثال دکتر سرابی ها زیادن که مردم و بکشتن میدن و هیچکس نیست حقش از این دکترهای بی مسئولیت بگیره ........این دکتر هم باید مجازات بشه تا اقوام فوت شده ..مجبور به مجازات شخصی نشن ....