مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 15 شهریور 1390

دستگیری پسری که مادر و خواهرش را قربانی بدگمانی‌اش کرد

ایسنا نوشت: پسر جوانی که در جریان یک بدگمانی و ظن اثبات‌نشده خواهر و مادر خود را در نیمه‌های شب با ضربات چاقوی آشپزخانه به قتل رسانده بود، در حضور کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت ابعاد جنایت ارتکابی را بازگو کرد.
ماموران کلانتری 110 پیروزی در حالی که سه ساعت از بامداد روز یکشنبه 13 شهریورماه می‌گذشت از طریق تماس مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان وقوع جنایتی خونین در یک واحد مسکونی در خیابان پیروزی قرار گرفتند.
ماموران کلانتری با حضور در صحنه حادثه با پیکر خون‌آلود مادری 52 ساله به نام «مینو» و دختر جوان 22 ساله‌ای به نام «مینا» روبرو شدند که با ضربات متعدد جسم برنده‌ای به قتل رسیده بودند.
در حالی که تحقیقات ماموران برای واکاوی زوایای پنهان این حادثه در مراحل اولیه قرار داشت پسر جوان این خانواده به نام «مهدی» با بیان اینکه این جنایت هولناک را سارقی انجام داده است، گفت: سحرگاه یکشنبه با شنیدن صدایی از خواب بیدار شدم و با احتمال آن که دزد آمده، خواهرم را از خواب بیدار کردم و از او خواستم پیش مادرمان برود تا من وسیله‌ای برای دفاع پیدا کنم.
مهدی ادامه داد: هنگامی که برای پیداکردن وسیله دفاعی در حال جستجو بوده پیکرهای خونین مادر و خواهرش را مشاهده کرده و همان‌ موقع سایه مردی را دیده که به سرعت فرار ‌کرده است.
در حالی که پسر جوان این خانواده ادعای قتل توسط مرد سارق را مطرح می‌کرد، کارآگاهان در بررسی از خانه و درهای ورودی به هیچ سرنخی مبنی بر سرقت دست نیافتند و به همین دلیل و با توجه به سخنان ضد و نقیض مهدی، وی به دستور قاضی پرونده بازداشت و در اختیار کارآگاهان جنایی قرار گرفت.
تحقیقات کارآگاهان برای یافتن سرنخی از ردپای متهم یا متهمان به قتل احتمالی این جنایات خونین ادامه داشت تا این که سرانجام «مهدی» در دام سخنان ضد و نقیض خود گرفتار شد و به قتل مادر و خواهرش اعتراف کرد.
متهم با بیان اینکه به همراه مادر و خواهرش در ساختمان محل جنایت زندگی می‌کرد، نزد کارآگاهان جنایی اعتراف کرد که مادر و خواهرم هر دو در آرایشگاه زنانه‌ای مشغول به کار بودند و از چندماه پیش به رفتار و رفت و آمدهای آنان مشکوک شدم به طوری که هر روز فکرهای مشوش به ذهنم می‌رسید.
متهم به قتل با بیان اینکه هر بار که از این دو درباره رفتارهایشان توضیح قانع‌کننده‌ای می‌خواستم توضیحات آنان مرا قانع نمی‌کرد، رفتار آنان باعث شد تا من بیشتر به آنان بدگمان شوم و سرانجام نقشه قتل آنان را طراحی کردم و ساعت سه بامداد روز حادثه از خواب بیدار شدم و با برداشتن چاقویی از آشپزخانه به سراغ مادر و خواهرم رفتم و آنان را به قتل رساندم.
وی در ادامه اعترافات خود با بیان اینکه قصد نداشتم خواهرم را به قتل برسانم اما در هنگامی که با ضربات چاقو مادرم را به قتل می‌رساندم ناگهان او نیز به طبقه پایین و به محل جنایت وارد شد به کارآگاهان جنایی گفت: برای به انحراف کشاندن جریان پرونده ادعای ارتکاب قتل‌ها توسط سارق را بیان کردم.
مهدی که متهم به قتل مادر و خواهرش است تاکنون نتوانسته است ادعای خود مبنی بر بدگمانی به مادر و خواهرش را اثبات کند.
همچنین متهم به همراه پرونده متشکله به دستور قاضی پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد.

 

 

قتل به خاطر مزاحمت های ناموسی در بستان آباد آذربایجان شرقی

ایسنا نوشت: روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی از دستگیری متهمان یک پرونده قتل ناموسی که مقتول را پس از کشتن آتش زده بودند، خبر داد.
طی گزارشی مبنی بر مفقودی شخصی به نام «م.ب» به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بستان آباد از توابع استان آذربایجان شرقی و تحقیقات و گزارش‌های شبانه روزی دادستان و عوامل انتظامی دونفر به نام های «ه.الف» و «ج.الف» دستگیر که با بازجویی‌های به عمل آمده نامبردگان به قتل عمدی آقای «م.ب» ساکن روستای آتاجان در بستان آباد اقرار کردند.
بر اساس اعلام دادگستری استان آذربایجان شرقی، متهمان اقرار کرده‌اند که پس از قتل نامبرده، جسد او را در زمین های اطراف شهرستان میانه پس از سوزاندن رها کرده‌اند.
متهمان انگیزه قتل را مزاحمت ناموسی دانسته‌اند که در پی اقرار، بازداشت و روانه زندان شده‌اند و پرونده تحت تحقیقات مقدماتی است.

 

 

دستگیری اخاذ مأمورنما در پاکدشت

فارس نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت گفت: فردی که با سوء استفاده از عنوان‌های نظامی اقدام به اخاذی از یکی از آموزشگاه‌های رانندگی این شهرستان کرده بود، دستگیر شد.
جمال نیک‌جو گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر وقوع یک فقره اخاذی با عنوان مأمور در یکی از آموزشگاه‌های رانندگی سطح شهر سریعا مأموران انتظامی کلانتری ۱۴ حصار امیر برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت افزود: مأموران با حضور در این آموزشگاه متهم را که یک هفته پیش با سوءاستفاده از عناوین انتظامی مبلغ ۳۵۰ هزار تومان از یکی از کارکنان این آموزشگاه اخاذی کرده بود در حین اخاذی مجدد دستگیر شد.
وی در ادامه با تأکید بر توجه به هشدارها و توصیه‌های انتظامی اظهار داشت: استفاده از پوشش نیروی انتظامی یا مأموران دولتی یکی از شیوه‌های سارقان می باشد لذا شهروندان باید در برخورد با این افراد به این موارد توجه داشته و با هوشیاری آنان را از رسیدن به نیات خود ناکام بگذارند.
نیک‌جو عنوان کرد: شهروندان در صورت برخورد با افراد مشکوک با عنوان‌های ذیل سریعا مراتب را با پلیس در میان بگذارند.
فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: هر فردی که زیر پوشش نیروی انتظامی به محل سکونت یا کسب و کار شما مراجعه کرد حتما از او کارت شناسایی بخواهید و مندرجات روی کارت را دقیقاً بخوانید و به خاطر بسپارید.
وی بیان داشت: در صورتی که افرادی با پوشش نیروی انتظامی به شما مراجعه کرده و به صورت غیر متعارف با شمار برخورد کردند مراتب را سریعاً از طریق پلیس ۱۱۰ پیگیری کنید.
فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت در پایان تصریح کرد: در صورتی که افرادی با پوشش نیروی انتظامی شما را تهدید به تحویل کلانتری، آگاهی و ... می‌کنند و بعضاً در بین راه قصد اخاذی از شما را دارند هرگز از حضور در مراکز فوق واهمه نداشته باشید و تسلیم خواسته‌های غیر قانونی آنها نشوید و سریع در نخستین فرصت موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

 

 

دستگیری عاملان احتمالی حمله به واحدهای صنعتی

فارس نوشت: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان هرمزگان از دستگیری 15 نفر از اراذل و اوباش ایسین بندرعباس خبر داد.
احمد دادستانی شامگاه دوشنبه در راستای تشریح دستگیری 15 نفر از ارازل و اوباش در منطقه ایسین این شهرستان اظهار کرد: در پی بروز آتش‌سوزی در شرکت‌های شن و ماسه در محدوده دهستان ایسین بندرعباس، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان با انجام کارهای اطلاعاتی، تعقیب، مراقبت و تحقیقات میدانی، عاملان ناامنی را در این دهستان شناسایی کردند.
وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی، در یک عملیات منسجم تعداد 15 نفر از اراذل و اوباش را در محدوده این دهستان دستگیر و در این رابطه تعداد سه دستگاه موتورسیکلت مسروقه به همراه تعدادی دیگر از انواع لوازم سرقتی را کشف کردند.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان هرمزگان خاطر‌نشان کرد: در میان متهمان دستگیر شده، یک نفر از سارقان مسلح متواری وجود داشته که خودرو پژو 405 وی نیز توقیف شده است.
دادستانی در پایان ضمن تقدیر و و تشکر از آحاد مردم به دلیل مشارکت و همکاری با پلیس، بر ادامه این روند به دلیل برقراری امنیت پایدار در سطح جامعه تأکید و بیان داشت: مجموعه پلیس استان با اقتدار کامل امنیت مطلوب و لازم را برای مردم برقرار و با عاملان ناامنی در هر سطح که باشد به شدت برخورد خواهد کرد.
‌طی ماه‌های اخیر در چند مرحله از طرف افرادی ناشناس حملات و یورش‌هایی به واحدهای صنعتی در منطقه ایسین بندرعباس برده شده است که در این راستا فعالان این بخش نیز بعضا ابراز نگرانی کرده‌اند.
در همین راستا در روزهای گذشته نیز کارگاهی دیگر به آتش کشیده شده بود.

 

 

کشف یک کیلوگرم شیشه از مامور قلابی در نیشابور

فارس نوشت: فرمانده انتظامی نیشابور از شناسایی و دستگیری یک مأمور قلابی و کشف یک‌کیلوگرم شیشه در منزلش خبر داد.
محمدحسن امیری اظهار داشت: ماموران یگان امداد این فرماندهی در حین گشت‌زنی در سطح شهر به یک راننده خودرو مظنون شدند که ضمن توقیف خودرو و بازرسی وی، مقداری مواد مخدر شیشه از او کشف شد.
وی ادامه داد: متهم دستگیر شده پس از انتقال به یگان و بازجویی به خریداری مواد مخدر مکشوفه از فردی دیگری که خود را مامور معرفی کرده، معترف شد که با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه منزل مامور قلابی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی این منزل مورد بازرسی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی نیشابور خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل مورد نظر ضمن دستگیری متهم به‌هویت "محمد ـ ل" 37 ساله، مقدار یک کیلوگرم مواد مخدر شیشه، ترازوی توزین مواد مخدر، چند هزار قرص ترامادول، یک‌دست لباس و کلاه پلیسی، چند تیغه سلاح سرد، چند دستگاه تلفن همراه، یک دستگاه بیسیم دستی تاکی واکی و ... از منزل وی کشف شد.
امیری ادامه داد: این مامور قلابی دستگیر شده ابتدا ضمن انکار همه موارد، گفته بود مواد مکشوفه از فرد دیگری است ولی وقتی در برابر بازجویی پلیس همه راه‌ها را به روی خود بسته دید، معترف شد با تهیه یک دست لباس کامل پلیس و با جعل عنوان مامور برای رسیدن به مقاصد شوم خود از آن‌ها استفاده می‌کرده است.
وی افزود: در این رابطه چهار نفر متهم دستگیری و سه دستگاه خودرو متهمان توقیف شد.

 

 

سگ مادرشوهرم به دستور او پایم را گاز می‌گیرد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: سگی که در خانه مادر شوهرم است به دلیل اینکه مادر شوهرم با من اختلاف دارد به او دستور می‌دهد که هر بار پای مرا گاز بگیرد.
مردی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.
این مرد جوان با بیان اینکه همسرم بسیار دروغگو است، اظهار داشت: من منتظر حکم طلاق هستم و نفقه و حقوقی از همسرم بر عهده من نیست چرا که تا حالا در برابر خرجی‌اش چیزی کم نگذاشته‌ام.
وی با اشاره به اینکه من نفقه‌ای که دادگاه تعیین کند و در حد توانم در حد 50 هزار تومان باشد، پرداخت می‌کنم، گفت: من 4 سال است که به عنوان مهندس مشغول به کارم و ماهیانه 450 هزار تومان حقوق می‌گیرم و نمی‌توانم نفقه زیادی به همسرم بدهم.
مرد 31 ساله در حضور قاضی عموزادی بیان کرد: همسرم بار‌ها به خانواده‌ام به خصوص پدر و مادرم ناسزا گفته و این باعث اختلاف ما شده است چرا که من در این خصوص نمی‌توانم کوتاه بیایم.
زن جوان در دادگاه خانواده حضور داشت و در مقابل قاضی عموزادی با بیان اینکه شوهرم مرا نیمه شب از خانه بیرون کرد، گفت: من نفقه مشخص می‌خواهم و حاضر به جدایی نیستم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه همسرم خود تصمیم به طلاق گرفته و من راضی به این امر نیستم، اظهار داشت: من هر بار که به خانه پدر و مادر شوهرم می روم سگ انه آنها مرا گاز می‌گیرد.
زن افزود: این گاز گرفتن سگ خانه شوهرم به دلیل دستوری است که مادر شوهرم به آن سگ می‌دهد و من حاضرم قسم بخورم که تمام مشکلات ما سر مادرشوهرم است.
وی بیان کرد: من یک بار در مقابل سگ مقاومت کردم و با طی خانه بر سر او نزدم ولی او مرا زخمی کرد و مادر شوهرم می‌خندید؛ در واقع مادر شوهرم شب‌ها به دلیل مصرف مواد خمار است و باید روز‌ها به دیدن او برویم تا مشکلی پیش نیاید.
زن گفت: من هیچ‌گاه به دنبال طلاق نبودم و اگر مهریه و خانه مستقل از خانواده‌اش تهیه کند در کنارش به زندگی ادامه خواهم داد؛ در حقیقت او از 24 مهر پارسال به من نفقه نداده و تا هر زمانی که تکلیفم را روشن کند باید نفقه‌ام را بپردازد.
مرد در مقابل قاضی عموزادی بیان کرد: خانه پدرم 250 متر است و همه در یک جا زندگی می کنیم و طبقه بالای خانه خود را برای زندگی به ما داده است.
زن گفت: شوهرم دروغ می‌گوید و خانه پدرش 450 متر است و همیشه دخالت‌های خانواده او باعث اختلاف می‌شود؛ حتی به اینکه با کفش در خانه راه نروم ایراد گرفته و مشکل و دعوا ایجاد می‌کردند.
مرد در برابر رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده عنوان کرد: اگر همسرم سر کار نرود حاضرم نفقه‌اش را بدهم، چرا که در آمد همسرم بیشتر از من است و احتیاجی به این پول ندارد و در واقع می‌خواهد مشکلاتی برای من ایجاد کند.
وی ادامه داد: من نمی‌توانم 300 سکه بهار آزادی مهریه همسرم را به صورت یک جا بپردازم اگر قسط‌بندی شود حاضر به پرداخت هستم؛ نمی‌خواهم در کنار همسرم به زندگی ادامه دهم چرا که جایگاهی در زندگی‌ام ندارد.
زن بیان کرد: شوهرم حتی با منشی شرکت خود اتباط دارد و من نمی‌توانم این موضوع را تحمل کنم ولی با تمام این تفاسیر طلاق نمی‌خواهم.
وی با بیان اینکه یک سال و نیم با شوهر و خانواده‌اش زندگی کردم، گفت: خانواده شوهرم به من انگ "دیوانه" و "مریض" را زدند ولی من با این حال کوتاه آمدم.
مرد عنوان کرد: همسرم دائم قرص اعصاب مصرف می‌کند و رفت‌‌و آمد ما با خانواده‌ام بسیار کم است و به این دلیل مشکلاتی که همسرم ادعا می‌کند با خانواده‌ام دارد، کمتر است.
زن گفت: اگر رفت و آمد ما کم بود هیچ‌گاه صد بار سگ پای مرا در خانه آنها گاز نمی‌گرفت؛ من طلاق نمی‌خواهم و فقط جهیزیه و مهریه‌ام را می‌خواهم.
مرد بیان کرد: همسرم به دروغ مدعی شده است که 3 تخته فرش ابریشم و یک تخته ترکمن در خانه من به عنوان جهیزیه دارد و حتی گاو صندوق خانه که پر از طلا و مدارک بوده خالی کرده و با خود برده است.
زن ادامه داد: با توجه به اینکه در یک ساختمان زندگی می‌کنیم به چه شکل می‌توانم این همه وسایل را به دور از چشم بقیه از خانه خارج کنم.
مرد در حضور قاضی عموزادی عنوان کرد: در این 3 سالی که من با همسرم نامزد بودم، مشکلی نداشتیم ولی زمانی که به زیر یک سقف رفتیم، مشکلاتمان شروع شد.
وی با بیان اینکه فرزندی نداریم، گفت: من از دست همسرم امنیت نداشته و به او اعتماد ندارم؛ در واقع همسرم بار‌ها بطری آب یخ به سوی من پرتاب کرده است.
زن گفت: زمان دعوا من این کار را کردم و نمی‌دانستم که خطری ایجاد می‌کند؛ من نمی‌خواهم از شوهرم جدا شوم.
قاضی این شعبه بیان کرد: کوتاه آمده و فرصتی به یکدیگر بدهید و دوباره به زندگی مشترکتان بازگردید؛ اگر صد بار هم ازدواج کنید زندگی به همین شکل است، بنابراین کوتاه بیایید.
مرد در انتها بیان کرد: نمی توانم به همسرم اعتماد کنم چرا که به او اعتماد نداشته و نمی‌توانم زیر یک سقف با او زندگی کنم.
در پایان جلسه، قاضی عموزادی رسیدگی بیشتر پرونده را به 20 روز آتی موکول کرد.

 

 

درگیری مرگبار نقطه پایان دوستی 2 مرد جوان شد

فارس نوشت: درگیری 2 مرد جوان که به خاطر مصرف مواد مخدر شیشه توهم خیانت به سراغ‌شان آمده بود با قتل به پایان رسید.
در ساعت 6 بامداد امروز مأموران کلانتری 108 نواب از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان خبر کشف جسد متعلق به فردی حدوداً 35 ساله در خیابان کارون، نرسیده به خیابان دامپزشکی قرار گرفتند.
با حضور مأموران گشت کلانتری 108 نواب در محل کشف جسد و تأیید خبر، بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ، قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی و پزشکی قانونی اعلام شد.
با حضور عوامل تشخیص هویت و پزشکی قانونی در محل و انجام اقدامات اولیه درباره بررسی صحنه، به شهریاری و کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل اعلام شد که قتل در ساعات و یا حتی دقایقی پیش از کشف جسد به وقوع پیوسته است.
با تأیید خبر قتل ناشی از اصابت شیء تیز برنده شبیه به چاقو، به دستور شهریاری، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.
همزمان با آغاز تحقیقات در محل کشف جسد و شناسایی هویت مقتول به نام مجید 33 ساله، عوامل گشت کلانتری 108 در حین گشت‌زنی در خیابان جوان به فردی حدوداً 35 ساله برخورد کردند که آثار خون روی پیراهن وی کاملا مشهود بود؛ با توجه به وقوع جنایت در خیابان کارون، مأموران که به نوع رفتار این شخص و همچنین وجود آثار خون روی پیراهن وی مشکوک شده بودند، بلافاصله وی را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
با انتقال جلال 35 ساله به کلانتری و آغاز تحقیقات مقدماتی، وی به مأموران گفت: که ساعتی پیش با یکی از دوستانش به هویت مجید درگیر شده است.
با توجه به اظهارات جلال درباره درگیری با مجید، بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی اعلام و کارآگاهان اداره دهم با تحقیقات از این فرد اطمینان پیدا کردند که جلال همان متهم تحت تعقیب آنها است که با مقتول درگیر شده و وی را از ناحیه سینه مورد اصابت ضربه چاقو قرار داده و تا زمان دستگیری نیز از مرگ مقتول اطلاعی نداشته است.
با انتقال متهم به اداره دهم و آغاز تحقیقات تخصصی، وی درباره درگیری منجر به مرگ مقتول به کارآگاهان گفت: من و مجید هر 2 به مصرف شیشه اعتیاد داشتیم؛ شب گذشته نیز مجید برای مصرف مواد به خانه ما آمده بود و این در حالی بود که من همه اسباب و اثاثیه منزل را به خانه جدید منتقل کرده بودم و قصد داشتم تا فردای آن روز، خانه را به صاحبخانه تحویل دهم؛ پس از آمدن مجید به خانه و در حالیکه همسرم در خانه حضور نداشت، هر 2 شروع به مصرف مواد کردیم تا اینکه در حدود ساعت 3 نیمه شب با یکدیگر درگیر شده و من نیز با برداشتن یک چاقوی به جای مانده در آشپزخانه، ضربه‌ای را به سینه مجید وارد و او نیز با همان وضعیت از خانه فرار کرد.
متهم در ادامه اعترافات خود و درباره علت درگیری با مقتول مدعی شد: از چندی پیش من به رفتارهای مجید در قبال همسرم مشکوک شده بودم و گمان می‌کردم که او قصد خیانت به من را دارد؛ شب حادثه نیز پس از مصرف شیشه و در حالی که هر دو نفرمان مواد زیادی مصرف کرده بودیم، من به خاطر نحوه رفتار مجید با همسرم با او درگیر شدم که ناگهان درگیری ما شدید شد و او شروع به ناسزا گفتن به من کرد و من نیز در یک لحظه به او ضربه زدم.
با توجه به اعترافات متهم، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت متهم در خیابان کارون، در بازرسی از این محل چاقوی استفاده شده از سوی متهم را در حالیکه همچنان آثار خون روی آن باقی مانده بود را در داخل کابینت آشپزخانه کشف کردند.
بررسی‌های کارآگاهان نشان داد که از محل وقوع درگیری تا محل کشف جسد تنها فاصله‌ای چند صد متری وجود داشته و مقتول پس از خروج از منزل متهم، به علت شدت جراحت و خونریزی شدید موفق به انتقال خود به مرکز درمانی نشده و در محل کشف جسد فوت کرده است.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با انتقال متهم به پلیس آگاهی و اعترافات صریح متهم درباره ارتکاب درگیری منجر به جنایت، تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

 


استفاده از دختر 7 ساله برای سرقت طلا و جواهرات

فارس نوشت: سارقان فیوج در تازه‌ترین اقدام مجرمانه خود از یک دختر 7 ساله برای سرقت طلا و جواهرات دختران استفاده می‌کردند.
با وقوع سرقت‌های مشابه درباره سرقت طلا و جواهرات دختران خردسال در برخی از پارک‌های مناطق شرق تهران، به دستور دادار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
تجمیع پرونده‌ها و همچنین اظهارات مالباختگان نشان از این نکته داشت که در تمام سرقت‌های انجام شده، دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ، از غفلت والدین و دور شدن دختربچه‌ها از پدر و مادرانشان استفاده کرده و در یک لحظه اقدام به سرقت طلا و جواهرات دختر بچه‌ها در نقاط خلوت داخل پارک‌ها کرده و پس از آن نیز به همراه دختر حدوداً 7 ساله، که پیش از آن در حال بازی با دیگر دختران بود، از محل متواری می‌شدند.
مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفتند: در داخل پارک نشسته و دخترانمان در حال بازی با دیگر دختر بچه‌های داخل پارک بودند که متوجه شدیم که طلا و جواهرات آنها توسط سرنشینان یک دستگاه پراید سفید رنگ سرقت شده است.
مالباختگان در اظهارات خود با اشاره به حضور دختر حدوداً 7 ساله در تمام سرقت‌ها به کارآگاهان گفتند: دختران ما می‌گویند در مابین بازی در داخل پارک دختر حدوداً 7 ساله، به بهانه بازی به آنها نزدیک و با آنها طرح دوستی ریخته، در یک لحظه بچه‌ها را به بهانه بازی کردن به نقطه‌ای خلوت در داخل پارک برده و در همان زمان 2 سرنشن یک دستگاه پراید با نزدیک شدن به آنها اقدام به سرقت طلا و جواهرات همراه دختران کرده و آن دختربچه نیز به همراه آنها سوار ماشین شده و به سرعت از محل متواری شده است.
در تحقیقات انجام شده از دختران مالباختگان که ساعات را به همراه دختر بچه حدودا 7 ساله به بازی مشغول بودند، مشخصاتی از آن دختربچه مرموز در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمام سرقت‌ها به شیوه‌ای مشابه و توسط افراد مشخص و با استفاده از حضور دختربچه‌ای حدوداً 8-7 ساله انجام شده است.
در شرایطی که کارآگاهان در حال انجام تحقیقات درباره سرقت طلا و جواهرات دختربچه ها بودند، یک پرونده سرقت داخل خودرو به همراه یک متهم به نام کامی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که اظهارات مالباخته باعث شد تا کارآگاهان به ارتکاب دیگر جرایم از سوی متهم پرونده درباره سرقت طلا و جواهرات دختربچه ها مشکوک و در تحقیقات بعدی اطمینان پیدا کردند که متهم دستگیر شده یکی از متهمان تحت تعقیب آنها است.
شاکی پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در روز 10 شهریور خودرو شخصی خودم را برای مدتی کوتاه در داخل یک پارکینگ عمومی پارک و در حدود چند ده متر از ماشین فاصله گرفتم و در حال صحبت کردن با یکی از دوستانم در داخل پارکینگ بودم؛ از آنجایی که شخصاً مراقب ماشین بودم، دیگر اقدام به بستن درهای خودرو نکرده بودم که در همین زمان دختربچه‌ای حدوداً 8 - 7 ساله را در حال پرسه زنی در میان خودروها و بازی کردن با در آنها مشاهده کردم.
وی ادامه داد: ابتدا به خاطر سن کم این دختربچه به موضوع توجهی نداشتم تا اینکه این دختربچه به ماشین من نزدیک شد و شروع به بازی کردن با در خودروهای من کرد؛ ناگهان در لحظه‌ای که دختربچه اقدام به باز کردن در خودرو کرده بود، جوانی که در داخل یک دستگاه پراید سفیدرنگ نشسته بود به طرف آن دختربچه آمد؛ در حالی که فکر می‌کردم که این جوان قصد دارد تا دخترش را به داخل ماشین خود ببرد.
وی افزود: ناگهان اقدام به سرقت کیف داخل خودرو کرد و به همراه همان دختربچه هفت ساله که پیش از او سوار پراید شده بود، به سرعت سوار ماشین شد تا از محل متواری شود که در همان لحظه مأموران گشت کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس که با داد و فریادهای من متوجه موضوع شده بودند مانع از خارج شدن خودرو پراید از داخل پارکینگ شدند و ضمن مسدود کردن مسیر حرکت پراید، راننده آنرا دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
با توجه به اظهارات مالباخته درباره شیوه و شگرد سرقت کیف داخل خودرو و با توجه به شباهت بسیار زیادی میان این پرونده و پرونده سرقت‌های طلا و جواهرات دختربچه‌ها، کارآگاهان پایگاه چهارم تحقیقات خود را از متهم آغاز کردند.
در شرایطی که متهم در طول تحقیقات منکر هرگونه ارتکاب سرقت طلا و جواهرات شده بود، در روز 12 شهریور خانم جوانی به همراه دختربچه‌ای حدوداً 7 ساله، برای بررسی پرونده جرایم ارتکابی همسرش کامی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرده بود که کارآگاهان پایگاه چهارم به محض مشاهده دختربچه همراه او به شباهت بسیار نزدیک این دختر با مشخصات ارائه شده از سوی مالباختگان و دختران آنها مشکوک شدند که بلافاصله با دعوت از تعدادی از مالباختگان جهت حضور در پایگاه چهارم، این دختربچه توسط مالباختگان و دختران آنها مورد شناسایی قرار گرفت.
با شناسایی دختربچه از سوی مالباختگان و همچنین کشف تعدادی از طلا و جواهرات متعلق به مالباختگان که همسر متهم آنها را در داخل کیف همراه خود پنهان کرده بود، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که کامی همان متهم تحت تعقیب پلیس است که با همدستی برادر خود به نام سامی و با سوء استفاده از سن کم دختربچه خود اقدام به سرقت به این شیوه کرده است.
با توجه به شواهد، دلایل، مدارک و شناسایی دختربچه توسط مالباختگان و همچنین کشف تعدادی از طلا و جواهرات مسروقه از همسر متهم کامی به ناچار لب به اعتراف گشود و کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه برادرش در منطقه خاک‌سفید، وی را نیز دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل کردند.
سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این موضوع که هر 2 متهم دستگیر شده از مجرمان طایفه فیوج بوده و تحقیقات درباره شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آنها در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار گرفته است، گفت: از همه مالباختگان که اموالشان به ویژه طلا و جواهرات دختران خردسال آنها به این شیوه در مناطق مختلف شرق تهران، به ویژه در منطقه تهرانپارس، مورد سرقت قرار گرفته دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان، بالاتر از بیمارستان رسالت، خیابان ابوذر غفاری مراجعه کنند.

 

 


چهار قاچاقچی مواد مخدر در زندان کرمان به دار مجازات آویخته شدند

ایسنا نوشت: چهار قاچاقچی مواد مخدر بنا بر احکام دادگاه‌های انقلاب اسلامی در زندان کرمان به دار مجازات آویخته شدند.
احکام اعدام 4 قاچاقچی مواد مخدر که در محاکم انقلاب اسلامی صادر شده بود، بعد از تأیید در دادستانی کل کشور در زندان کرمان به مرحله اجرا درآمد.
«حمید.ک» به جرم خرید و فروش 200 کیلوگرم تریاک و سوابق کیفری، «قاسم.ب» به جرم حمل 44 کیلوگرم هروئین، «حسین.ج» به جرم حمل 96 کیلو و هشتصد گرم تریاک و سابقه محکومیت در خصوص خرید و حمل 33 کیلوگرم شیره تریاک و «سیامک.م» به جرم حمل و نگهداری 30 کیلو و پانصد گرم کراک صبح روز سه‌شنبه در زندان کرمان به دار مجازات آویخته شدند.
روابط عمومی دادگستری استان کرمان اعلام کرد، با تقاضای عفو این افراد در مراجع ذی‌صلاح عفو و بخشودگی مخالفت شده بود.

 

 

واژگونی اتوبوسی در میامی و 27 مجروح

واحد مرکزی خبر نوشت: واژگونی اتوبوسی در محور میامی - شاهرود 27 مجروح برجا گذاشت.
فرمانده حوزه انتظامی میامی گفت: در این سانحه که صبح امروز روی داد 25 مسافر و راننده وکمک راننده این اتوبوس که از مشهد به سمت تهران در حرکت بود، مجروح شدند. مجروحان به بیمارستان امام حسین شاهرود منتقل شدند که حال پنج نفر از آنان وخیم است.
سرگرد فرزادی خواه , خواب آلودگی , بی توجهی به مسیر مقابل و ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس را علت این سانحه بیان کرد.     
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =