ورود یک طلبه جوان به دنیای سیاست با ابزار توهین/ توهین هایی که هزینه ندارد اما برای گوینده فایده دارد

مرتضی پناهیان، فرزند علیرضا پناهیان کوشش کرده در توئیتی، ورود خود به دنیای سیاست را با توهین به میرحسین موسوی اعلام کند.پدر او، علیرضا پناهیان از مدافعان ایده حکمرانی نو است که پیشتر محمدباقر قالیباف آن را به عنوان ایده ای در انتخابات آینده مجلس مطرح کرده بود.

گروه سیاسی: هرچه به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم، مواضع افراد و جریان های سیاسی بیش از پیش آشکار می شود. تغییر یا اصلاح حکمرانی که این روزها از سوی محمدباقر قالیباف به عنوان ایده ای نو برای حضور در انتخابات مطرح می شود و هربار بعد از هر مسئله ای، پای حکمرانی نو را به میان می آورد، این بار از تریبون علیرضا پناهیان مطرح شد.

پناهیان در هشتمین نشست منبری‌های جوان هیأت‌های کشور که تشکلی سازمان یافته در کل کشور است، گفته بود «چندین سال است مقام معظم رهبری موضوع حکمرانی مردمی و اصلاح شیوه حکمرانی را مطرح کرده‌اند ولی متأسفانه در این مسیر تنها مانده‌اند» پیشتر نیز محمدباقر قالیباف درباره حکمرانی نو گفته بود « باید در حکمرانی نو کارآمدی دین در اداره جامعه را نمایان کنیم»

این در حالی است که روز گذشته مرتضی پناهیان فرزند علیرضا پناهیان با توهین به میرحسین موسوی، ورود خود به دنیای سیاست را اعلام کرد. ورودی که نشانه های پررنگی از آمادگی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را آشکار نموده و نمایانگر کادرسازی خانواده پناهیان در دنیای سیاست است.

علیرضا پناهیان که تا به امروز واکنشی درباره مسمویت دختران دانش آموز نداشته، پیشتر در تحلیلی درباره اعتراضات سراسری بعد از فوت مهسا امینی گفته بود «فتنه‌ای که اخیرا در کشور رخ داد یک فتنه به شدت ضدزن بود چون فحش می دادند توهین های سخت می کردند چون آدم کشی های وحشیانه در آن صورت گرفت»

 ورود یک طلبه جوان به دنیای سیاست با ابزار توهین/ توهین هایی که هزینه ندارد اما برای گوینده فایده دارد

پناهیان دی ماه امسال درباره بی حجابی دختران در مدارس گفته بود « اگر بی‌حجابی رواج پیدا کند، خیلی بیش از پیش معلوم می‌شود که این روش تعلیم و تربیت در مدرسه‌ها درست نیست. و این اعتراض‌هایی که سال‌هاست در این زمینه به آموزش و پرورش می‌کنیم و کمتر جدی گرفته می‌شود، بیشتر شنیده می‌شود و جدی‌تر گرفته می‌شود.» او درباره واکنش برخی گروه ها به بدحجابی در جامعه پیشبینی کرده بود «اگر بی‌حجابی و تبرّج در جامعه ما رواج پیدا کند،به مرور یک حس‌هایی ضدِ این تبرّج بد در بین مردم ایجاد می‌شود»

او مرداد ماه امسال درباره چگونگی برگزاری انتخابات گفته بود « نباید اجازه بدهیم، انتخابات کشور ما مثل انتخابات انگلیس و فرانسه شود، انگلستان قانون اساسی ندارد، اختیارهای ملکه هزاران بار بیش از ولی فقیه است، او مالک سرزمین انگلستان است و مردم در ملک او زندگی می‌کنند.»

علیرضا پناهیان در عضویت قرارگاهی با عنوان «قرارگاه عمار» است که حسن عباسی دیگر چهره جنجالی نیز در عضویت آن قرار دارد. حسن عباسی که در زمان مسابقات جام جهانی، به فوتبالیست ها توهین کرده بود، یکی از عوامل زمینه ساز ترویج فحاشی به سلبریتی های ورزشی بود. در همین راستا او با اتهاماتی را به فوتبالیست‌ها وارد کرده بود برای پاسخگویی به مقام قضایی، به دادستانی احضار شد.

توهین به فوتبالیست ها که از تیرماه سال۱۴۰۱ آغاز شد به زمینه ای برای عصبانیت حامیان فوتبالیست ها از افرادی همچون حسن عباسی تبدیل شد که مسئولان ذی ربط در برابر توهین او به گروه ها و شخصیت ها واکنش نشان نمی دادند.

توهین هایی که خشم را در گروه های منتقد یا حتی مخالف جمهوری اسلامی تقویت می کرد و با آغاز هر حادثه ای، عصبانیت و خشم ناشی از توهین های بدون هزینه افرادی همچون حسن عباسی و علیرضا پناهیان و فرزندان او، دامن کشور را می گرفت و هزینه های مادی و معنوی را به کشور تحمیل می کرد.

 ورود یک طلبه جوان به دنیای سیاست با ابزار توهین/ توهین هایی که هزینه ندارد اما برای گوینده فایده دارد

مرور رفتارهای توهین آمیز افراد دارای تریبون در اعتراضات سراسری از سهم قابل توجه این افراد در هل دادن برخی منتقدان به صف دشمنان جمهوری اسلامی خبر می دهد. توهین های بی سابقه ای که هزینه ای برای تریبون داران نداشت اما نتیجه این توهین ها، خروج افراد منتقد کشور و قرار گرفتن آنها در صف دشمنان بود.

موضوعی که بنظر می رسد باید فرزند علیرضا پناهیان هم نسبت به آن توجه کنند و علیرغم شور جوانی برای حضور در سیاست و انتخابات پیش رو، عنان سخن داشته و ادب را به مثابه پیش فرض سخنوری در دنیای سیاست بیاموزند که البته « بی‌ادب را به زر مگو که نکوست/ ادب مرد به ز دولت اوست»

بیشتر بخوانید:

216213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1738980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =