فارس منتشرکرد:

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت اقتصاد در مهرماه سال 88 طی نامه‌ای به مسئولان بانک صادرات، این بانک را از ارائه تسهیلات به گروه امیرمنصور آریا منع می کند که پاسخ جهرمی به این نامه خواندنی است.

در نامه سال 88 حنطه ای مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد به مدیرعامل وقت بانک صادرات تاکید شده بود که به شرکت سرمایه گذاری امیرمنصور آریا و سایر شرکتهای وابسته با توجه به بدهی این شرکت به سیستم بانکی تسهیلاتی ارائه نشود.

در این نامه تصریح شده بود که این شرکت مشمول ماده 141 قانون تجارت است بنابراین تسهیلاتی به این شرکت بدهکار پرداخت نشود.

سیدمحمد جهرمی مدیرعامل بانک صادرات دو ماه پس از ارسال نامه وزارت اقتصاد در پاسخ به این نامه به گزارش ارسالی شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران تحت مالکیت گروه امیرمنصور آریا اشاره و اظهار می کند که گروه امیرمنصور آریا نسبت به اصلاح ساختار مالی، نسبتهای مالی، روشهای فروش و تامین مواد اولیه اقدام کرده است.

مدیرعامل بانک صادرات تصریح کرده بود: "گروه امیرمنصور آریا از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج شده و عمده تعهدات کوتاه مدت شرکتهای طرف قرارداد پرداخت شده است. در ضمن قسمتی از تعهدات بانکها توسط این شرکت پرداخت شده و سایر تعهدات سیستم بانکی طرف قرارداد هم تعیین تکلیف شده است."

در ضمن روز گذشته نیز خبرگزاری فارس سندی داخلی از بانک صادرات منتشر کرد که نشان می داد مسئولان این بانک در سال 88 در جریان وضعیت نامناسب مالی گروه امیرمنصور آریا بوده اند و هشدارهای لازم به این بانک برای عدم پرداخت تسهیلات داده شده بود.

اسناد و نامه های مورد اشاره در اختیاراست و در صورت لزوم متن نامه ها منتشر خواهد شد.

 3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    اینگونه بزهکاری های مالی که تبعات جهانی وآسیب های فراوان ملی دارد زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست به این ناهنجاری ها باید بادقت وسرعت رسیدگی شود تااعتماد مردم به سلامت اقتصادی سلب نشود. باید نظارت ها بیشتر شود تا دیگر بزهکاری های اقتصادی نیز کشف شود. صرفه جویی های مردم با اجرای طرح های اقتصادی ازجمله هدفمندی یارانه ها نباید اینگونه جبران شود مردم با قبول طرح ها خواهان رونق و شکوفایی بیشتر کشورشان بوده اند.
  • نیما IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    خبر آنلاین میدونم الان همه حواست پی قاتل داداشیه که کی اعدام میشه!!! من 2 هفته است که تمام مطالب این اختلاس رو از سایت شما دارم پیگیری میکنم تقریبا همه چی دستم اومده یه سوال هست که داره تو دلم سنگینی میکنه!!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    آقای جهرمی به اين فساد سازمان يافته پاسخ بدهند!در غير اينصورت استعفا دهند.
  • بدون نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    0 0
    استعفا نباید سرانجام کار جهرمی باشد. ایشان باید به جرم بی مبالاتی و خدشه دار کردن آبروی نظام محاکمه گردد و کلیه پاداش های که طی سال های گذشته دریافت نموده است از وی مسترد گردد.
  • بدون نام IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    جهرمی باید محاکمه شودتازه توقع تشویق دارد.