۳ نکته مهمی که در هنگام خرید باتری خودرو باید به آن توجه کنید

باتری خودرو یکی از قطعات بسیار ضروری در ماشین است و خرید آن نیازمند دانستن یک سری نکات ساده ولی مهم است. چنانچه باتری خودرو شما فرسوده شده است و قصد تعویض آن را دارید؛ در این مقاله قصد داریم شما را با ۳ نکته‌ برای خرید باتری خودرو آشنا کنیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید

۳ موضوع در هنگام خرید باتری خودرو حائز اهمیت است که عبارت است از:
۱. توجه کردن به تاریخ تولید باتری خودرو ها
۲. خرید باتری ماشین به همراه کارت گارانتی شرکتی
۳. خرید باتری های خارجی و وارداتی
در ادامه مقاله به شرح موارد بالا می‌پردازیم

۱. تاریخ تولید باتری ها

در هنگام خرید باتری باید به تاریخ مصرف باتری که به صورت شماره سریال، بر روی بدنه باتری درج می‌شود توجه داشت. چرا که هر چه از تاریخ تولید باتری ماشین گذشته باشد، باتری مورد نظر زودتر فرسوده شده و از چرخه مصرف خارج می‌شود. با استفاده از فرمول زیر می‌توانید؛ تاریخ ساخت باتری که خریداری می‌کنید را حساب کنید و با خیال راحت باتری را خریداری کنید.

۳ نکته مهمی که در هنگام خرید باتری خودرو باید به آن توجه کنید

۲. کارت گارانتی باتری خودرو

دومین نکته که باید در هنگام خرید باتری به آن توجه کنید گرفتن فاکتور کتبی گارانتی شرکتی باتری از فروشنده است، در نظر داشته باشید که بر روی این فاکتور باید مهر یا امضای فروشنده وجود داشته باشد. شرکت هایی که به مشتریان خود کارت گارانتی ارائه می‌دهند، کیان باتری و امداد باطری مشهد هستند.

۳. باتری های خارجی و وارداتی

چند سالی است که واردات باتری های خارجی به داخل ایران ممنوع شده است، پس تمامی باتری های خارجی موجود در بازار تاریخ مصرف گذشته هستند. به همین دلیل عده ای از فروشندگان اقدام به فروش باتری‌های خارجی قدیمی که در بازار باقی مانده است، می‌کنند و باتری فرسوده خارجی را با قیمت بالا و به صورت غیر قانونی به دست مصرف کننده می‌رسانند. بدیهی است که باتری های خارجی تاریخ مصرف گذشته بدون گارانتی هستند. لذا از خرید باتری خارجی در بازار ایران جدا خودداری فرمایید. بهتر است برای خرید باتری ایرانی محصولات سپاهان باتری و صبا باتری را انتخاب کنید چرا که از کیفیت و گارانتی مطلوبی برخوردار هستند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1743549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =