۴ نفر
۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
معرفی و خرید نهال میوه اقتصادی در سال ۱۴۰۲

یکی از پر در آمد ترین کسب و کار ها در حوزه کشاورزی احداث باغ زردآلو است. این درخت توان تحمل زمستان های بسیار سرد و تحمل گرمای مناطق نیمه گرمسیر را دارد.

درختان زردآلو عمری بالای ۱۰۰ سال را دارند و میزان آب مورد نیازشان بستگی به پایه آنها دارد. درختان زردآلو پیوند خورده روی پایه تلخ، کاملا مقاوم در برابر کم آبی و آفات هستند. اولین اقدام برای احداث باغ زردآلو تهیه زمینی با خاک مناسب جهت کاشت این درخت است. از آن جایی که درختان زردآلو نسبت به خاک زیاد حساس نیستند و قابلیت کاشت در خاک های نیمه شور و آهکی را دارند ، در طیف وسیعی از خاک ها قابل کشت هستند. بعد از تهیه ی زمین مرغوب برای دست یابی به موفقیت در احداث باغات زردآلو، انتخاب رقم مناسب و اقتصادی در اولویت قرار دارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بهترین و تجاری ترین ارقام زردآلو را خدمتتان معرفی کنیم.

زردآلو عسگر آباد

یکی از پربارترین زردآلو های دیرگل زرد آلو عسگرآباد است که به دلیل مزیت برتر دیرگل بودن، مناسب ترین گزینه جهت کاشت در مناطق کوهستانی است. این رقم کاملا دیرگل بوده و شکوفه های آن در مناطقی که دارای سرمای بهاره هستند، کمتر دچار سرمازدگی می شوند. رقم زردآلو عسگر آباد بسیار پربار بوده و میوه ی آن به دلیل دارا بودن طعم خوب و کیفیت محصول بالا، مناسب ترین رقم برای خشکبار محسوب می شود . این زردآلو دیررس صادراتی بوده و درواقع در ایران بهترین میوه زردآلو جهت صادرات به خارج از کشور محسوب میشود. درختان این رقم، نیمه پاکوتاه محسوب شده و با فاصله ۵ در ۵ کشت می شوند. ارتفاع نهایی درختان زردآلو عسگر آباد به ۵ تا ۶ متر می رسد.

شروع باردهی این درختان از سال اول بوده و از سال چهارم اقتصادی شده و باردهی نهایی آن مابین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو است. زردآلو دیررس عسگر آباد برای باردهی بیشتر نیازمند به رقم گرده افشان از جمله زردآلو شکرپاره است.

زردآلو انبه ای

زردآلو انبه ای یکی دیگر از ارقام پر محصول زردآلو بوده که دارای میوه های بسیار بزرگ است. این رقم دارای قابلیت ماندگاری بالایی بوده و جزء ارقام تجاری محسوب می شود. رقم زردآلو انبه ای مناسب کاشت در مناطق سردسیر و نیمه کوهستانی است زیرا بسیار دیرگل بوده و مقاومت بالایی در مقابل سرمای بهاره دارد .

محصول زردآلو انبه ای مناسب جهت تازه خوری است. میوه درشت این رقم در بازار بسیار چشمگیر است و برای احداث باغ زردآلو تجاری (زردآلو انبه ای) بهترین انتخاب است. رنگ میوه این رقم زردآلو، زرد مایل به نارنجی بوده و زمان رسیدن میوه ی آن اواسط تیرماه است. میزان باردهی این رقم در هکتار ۵۰ الی ۶۰ تن است. این رقم خودبارور بوده و نیازی به رقم گرده افشان ندارد.

زردآلو انبه ای اصالت ایرانی دارد اما امروزه در کشور های خارجی نیز پرورش می یاید زیرا درختان این رقم در مقابل آفات و بیماری های قارچی بسیار مقاوم هستند.

خرید نهال زردآلو

زردآلو شاهرودی

درختان زردآلو شاهرود دارای قدرت رشد متوسط هستند. میوه منحصر به فرد این رقم زردآلو در اویل تابستان به بازار می آید و به دلیل زودرس بودن بسیار پرفروش است. رقم زردآلو شاهرودی زود گل بوده و مناسب کاشت در مناطق معتدل و نیمه گرمسیر است. میوه های زردآلو شاهرودی رنگ زرد مایل به سفید دارند و به دلیل بافت محکم میوه ، قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارند. میوه زردآلو شاهرود طعم شیرین و عطر فوق العاده ای دارد به همین دلیل مناسب جهت تازه خوری و خشکبار است.

درختان زردآلو شاهرود پابلند هستند و تا ۷ متر رشد می کنند به همین دلیل بهتر است با فاصله ۵ در ۵ کشت شوند. هنگام کشت این رقم برای گرده افشانی بهتر است دقت داشته باشید دو رقم مختلف را در باغ کشت کنید.

زردآلو قیصی

یکی دیگر از ارقام تجاری و پر سود که مقاومت بالایی در مقابل آفات و بیماری ها دارد رقم زردآلو قیصی است. این رقم در اغلب نقاط کشورمان کشت میشود. اگر تصمیم دارید که نوعی نهال زردآلو انتخاب کنید که بازدهی بالایی داشته باشد، بهتر است زردآلو قیصی را انتخاب اول خود قرار دهید. این رقم زردآلو بسیار پر محصول بوده و محصول آن بازار پسند و مرغوب است. محصول این رقم جهت خشکباری کاربرد فراوانی دارد به همین دلیل به نام زردآلو قیصی معروف است.

رقم زردآلو قیصی مناسب کشت در مناطق خشک، نیمه خشک و نیمه گرمسیر است اما به دلیل متوسط گل بودن، در مناطق نیمه کوهستانی نیز کشت می شود.

زردآلو تبرزه

مبدا اصلی زردآلو تبرزه کشور ایران است و به دلیل عملکرد بسیار بالا می تواند سالیانه در هر هکتار بالای ۷ تن محصول تولید کند به همین دلیل جزء ارقام بسیار تجاری محسوب شده و امروزه مورد انتخاب بسیاری از باغداران قرار گرفته است.

زردآلو تبرزه بسیار زود گل و زودرس است و به دلیل زودرس بودن محصول آن، به عنوان نوبرانه به بازار می آید و بسیار پر فروش است. این رقم مناسب کاشت در مناطق معتدل و نیمه گرمسیر است. برای باردهی بهتر و بیشتر بهتر است فواصل کاشت درختان زردآلو تبرزه ۴ در ۵ در نظر گرفته شود. ارتفاع دمایی درختان بالغ این رقم به ۵ متر می رسد و در واقع نیمه پاکوتاه محسوب می شود. نهال زردآلو تبرزه از سال دوم باردهی خود را شروع می کند و بسیار زودبازده است. این رقم زردآلو خودگرده افشان بوده به همین دلیل بسیار پربار است.

زردآلو شکرپاره

محصول زردآلو شکرپاره به دلیل نداشتن کرک، بسیار صاف و شفاف بوده و به دلیل رنگ عسلی مایل به نارنجی، بسیار بازارگیر است. زردآلو شکرپاره به دلیل طعم بسیار شیرین خود، برای تازه خوری و خشکبار کاربرد بسیار زیادی دارد. این رقم به دلیل دیر گل بودن، بیشتر در مناطق کوهستانی و سردسیر کشت می شود و بسیار سریع الرشد است. همچنین از سال سوم باردهی اقتصادی خود را شروع می کند به همین دلیل جزء ارقام تجاری محسوب می شود .

حداکثر ارتفاع درختان زردآلو شکر پاره ۶ متر است به همین علت با فاصله ۴ در ۴ کشت می شوند. درختان زردآلو شکر پاره بسیار دیرگل هستند و به سرمای بهار نیز حساس نمی باشند. درختان پربار شکر پاره می توانند در هکتار ۲۰ تن باردهی داشته باشند. رقم گرده افشان زردآلو شکر پاره ، زردآلو عسگر آباد است.

مجوز تولید نهال زردآلو

خرید نهال زردآلو

قبل از اقدام به خرید نهال زردآلو توجه داشته باشید نهالی تهیه کنید که دارای شناسنامه و گواهی سلامت و اصالت باشد. تهیه چنین نهالی تنها از شرکت رویال نهال که دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی است، امکان پذیر بوده زیرا شرکت رویال نهال با بیش از پنج قرن سابقه در غرب کشور ایران، اقدام به تولید ارقام مختلف نهال زردآلو شناسنامه دار تحت نظارت مهندسین مجرب کرده و آماده ارائه خدمات به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان است. جهت مشاوره رایگان و انتخاب رقم مناسب منطقه خود با کارشناسان نهالستان در ارتباط باشید.

۰۴۴۴۵۳۳۰۵۲۷

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

جهت خرید حضوری به آدرس زیر مراجعه کنید.

میاندوآب، انتهای کوی رابری، نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی، نهالستان آرمین قاسمی

برای اطلاعات بیشتر به سایت نهالستان رویال نهال ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1747986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =