لجبازی رئیس جمهور ترکیه؛ اردوغان با سفیر آمریکا دیدار نکرد

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، درهای دیدار او با سفیر آمریکا در آنکارا بسته است زیرا این سفیر قبل از اینکه با او دیدار کند با کمال قلیچداراوغلو نامزد اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ملاقات کرده است.

روزنامه «استار» به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نوشت: سفیر جو بایدن، (رئیس‌جمهوری آمریکا) با کمال دیدار کرد. این ننگ است. با مغزت فکر کن. تو سفیر هستی. طرف گفت‌وگوی تو اینجا رئیس‌جمهوری است. به چه حقی بعد از دیدار با کمال درخواست ملاقات با رئیس‌جمهوری می‌کنی؟ درهای ما به روی او (سفیر آمریکا) بسته است.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: دیپلمات آمریکایی باید جایگاه خود را بداند.

او اضافه کرد: بگذارید بداند چطور باید یک سفیر عمل کند. اگر آن را نمی‌داند هرگز نمی‌تواند از این در وارد شود.

اونال شیفیکیز، مشاور قلیچداراوغلو در امور سیاست خارجه پیشتر اعلام کرد، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه از ائتلاف اپوزیسیون با جفری فلیک، سفیر آمریکا در ترکیه ملاقات کرد.

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه در ۱۴ مه برگزار شود که مهمترین نامزدهای انتخاباتی آن اردوغان تنها نامزد «ائتلاف جمهوری»، کمال قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف مخالفان، محرم اینجه از حزب «شهر» و عطا سنان اوغان از ائتلاف «آتا» هستند.

طبق نتایج نظرسنجی تاکنون مشخص نیست نامزد برتر اردوغان است یا قلیچداراوغلو، اما کارشناسان می‌گویند روند کنونی انتخابات سخت‌ترین تجربه برای حزب حاکم خواهد بود زیرا زلزله ویرانگر ترکیه جان بیش از ۵۰ هزار تن را گرفت و وضعیت اقتصادی بسیار سختی در این کشور حاکم است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1749765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    3 0
    کار خوبی کرده ... وقتی قراره با رئیس جمهور دیدار بشه نمیشه به رهبر اپوزیسیون دیدار رسمی بشه و بعد با رئیس جمهور... مثه اینکه کسی قبل رئیس جمهور بیاد با آقای موسوی و کروبی دیدار کنه بعد بره پیش رهبر یا رئیس جمهور