توئیت توهین‌آمیز پسر ترامپ: سودان چاه مستراح است!

ایسنا نوشت: پسر رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار توییتی در اهانت به کشور و ملت سودان، موج گسترده‌ای از خشم را در میان سودانی‌ها ایجاد کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به حوادث جاری در سودان و جنگ میان ارتش این کشور به فرماندهی عبد الفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع سودان به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، به عملکرد کاخ سفید با شهروندان آمریکایی‌ها در آنجا پرداخت و به شدت از سیاست‌های جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا انتقاد کرد.

او در ادامه ضمن محکوم کردن اقدام دولت بایدن در خارج کردن کادر سفارت این کشور پیش از شهروندان آمریکایی مقیم سودان، این کشور آفریقایی را "چاه مستراح" خواند.

پسر ترامپ نوشت، بایدن ۱۶ هزار آمریکایی را در کشوری فقیر و "چاه مستراح" که جنگ آن را چند تکه کرده، رها کرد و ابتدا کادر سفارت را از آنجا خارج کرد، چه افتضاحی!

این توصیف پسر ترامپ از کشور سودان، واکنش و خشم سودانی‌ها را به دنبال داشت و بسیاری از آنها به شدت به او و آمریکا حمله کرده و کشورش را عامل وضعیت فعلی سودان دانستند.

بایدن شامگاه شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی عملیات تخلیه کارمندان سفارت این کشور در خارطوم را انجام دادند و جیبوتی، اتیوپی و عربستان در این عملیات کمک کردند.

ژنرال داگلاس سیمز در این خصوص اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای عملیات ویژه آمریکا در عملیات تخلیه به وسیله سه فروند بالگرد مدل CH-۴۷ Chinook مشارکت داشتند و این بالگردها جهت انتقال کارمندان آمریکایی و خانواده‌هایشان از جیبوتی به اتیوپی و سپس به سودان پرواز کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1758268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =