عضو کمیته 7 نفره اصولگرایان به ادعاهای تشکل جبهه پایداری پاسخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی عضوشورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین  مطالب مهمی را در باره اصولگرایان بیان کرد.

مهمترین اظهارات تقوی به گزارش خبرگزاری فارس به شرح زیر است:

* در انتخابات سال 76 همه به یاد داریم که رقابت بین خاتمی و ناطق نوری بود که برخی افراد به یک مرتبه مسئله‌ای را مبنی براینکه «خاتمی بنویسید، ناطق نوری بخوانید» مطرح کردند و بعد هم آن مطلبی را که هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه گفت باعث شد که ما نتوانیم حتی دوستان خودمان را نیز توجیه کنیم. چرا که فقط کافی است یک جمله به جامعه القا شود تا فضا به دست یک عده بیفتد. بحث تقلب که در نماز جمعه مطرح شد شرایط را عوض کرد.

 

* بعد از تصویب منشور اصولگرایی توسط جامعتین قرار بر این شد که ما سه ضلع را دعوت کنیم که ضلع اول جبهه پیروان، ضلع دوم دو نفر از ایثارگران و رهپویان و ضلع سوم کسانی که از اطراف آقای رئیس جمهور ریزش کرده بودند و تحت رایحه خوش خدمت کار می‌کردند. در این میان جبهه پایداری انقلاب اسلامی با محوریت آیت‌الله مصباح یزدی تشکیل شد و ما از آنها دعوت کردیم که در تشکل اتحاد اصولگرایی شرکت کنند.

 

* اعضای جبهه پایداری طی دو نامه مطالبی را برای ما بیان کردند و گفتند که ما همان اصولگرایانی هستند که احمدی‌نژاد را به رئیس جمهوری رساندیم بنابراین تعداد ما باید در بخش 8 نفره 3 نفر باشد و در بخش 7 نفر نیز باید یک نماینده داشته باشیم.

* اشکال دیگر اعضای جبهه پایداری به ما این بود که آنها می‌گفتند لاریجانی و قالیباف هم به دلیل اینکه در دوران فتنه 88 عملکرد مطلوبی نداشتند، نباید در این تشکل نماینده فردی داشته باشند. آنها همچنین اسم آقای باهنر را آوردند که او هم نباید باشد زیرا در فتنه آنطور که باید وارد نشد. ولی ما خواست آنها را قبول نکردیم و در ادامه آنها از آیت‌الله مهدوی کنی درخواست وقت کردند که صحبت کنند و ایشان نیز پذیرفتند و صحبت‌ آنان 2 و نیم ساعت طول کشید.

 

*جبهه پایداری همچنین مدعی بودند که ما مقابل فتنه ایستادم و 9 دی را ما به وجود آوردیم که ما نیز به آنها گفتیم که شما اینها را خرج خود نکنید؛ 9 دی متعلق به ولایت است.

 

* مجلس ما مجلسی پویا است آیا ما می‌خواهیم این مجلس را که نماینده کل مردم در آن است در انتخابات دخیل کنیم یا نه. بنابراین قرار شد که مجلس را به بازی بگیریم و بعد از نظرات مختلف تصمیم بر این شد که لاریجانی به عنوان رئیس مجلس نماینده‌ای را برای این کمیته معرفی کند.

 

* قالیباف در کل کشور تشکیلات دارد علاوه بر آن برای ما تهران به اندازه کل کشور اهمیت دارد چرا که تهران فرهنگ‌ساز است و بر کل کشور تأثیر می‌گذارد اگر کسی از قالیباف بهتر بود ما او را می‌آوردیم. بنابراین بحث شخص قالیباف نیست بلکه بحث تهران است و ما نیز بررسی کردیم و دیدید که مردم تهران رضایت مطلوبی از کارهای قالیباف دارند.

 

* بعد از شنیدن مباحث اعضای جبهه پایداری، با تعدادی از آقایان  نزد آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی رفتیم که ایشان را قانع کنیم که پیشنهادات جبهه‌های پایداری پذیرفته شود. در ابتدا آیت‌الله مهدوی کنی با تغییر ترکیب کمیته 8+7 مخالفت کردند و بعد که ما گفتیم ما به عنوان گروهی که باید به شما مشورت دهیم تشخیص داده‌ایم اینگونه شود شما نیز در صورت صلاحدید بپذیرید؛ ایشان گفتند در گروه هفت نفره حجت‌الاسلام آقاتهرانی باشد و در گروه هشت نفره آقایان لنکرانی و زارعی باشند.بعد از این قرار شد که یکی از شخصیت‌هایی که با اعضای جبهه پایداری در ارتباط است نزد آنها رفته و آنها را دعوت کند اما آنها گفتند که این تنها بخشی از خواسته‌های ماست و خواسته‌های دیگر هم باید تأمین شود.حتی ما به آقای حسین فدایی و آیت‌الله کعبی گفتیم که به صورت فردی بروند با اعضای جبهه پایداری صحبت کنند که بعد از صحبت با آنان نیز نتیجه‌ای حاصل نشد.

 

* اعضای جبهه پایداری در نهایت گفتند که ما برای انتخابات نیامده‌ایم و بلکه ما برای کاری فراتر از انتخابات آمده‌ایم ما در انتخابات لیست نخواهیم داد و شما را هم تضعیف نخواهیم کرد.


1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    1 1
    کار دیگر جبهه پایداری چیست که می گویند برای آن آمده اند نه انتخابات ؟؟؟؟؟!!!!!!!!؟