آقای علم الهدی! برجام را لاشه متعفن می خواندید، این توافق را چه می نامید!؟

نواندیش نوشت:چرا آقای رئیسی، علی باقری کنی را همراه خود به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا نبرد تا نشان دهد سه-چهار کشور اروپایی مثل آلمان، فرانسه و انگلیس همه عالم نیستند و می توان مسائل بین المللی را با همان سه کشور آمریکای لاتین حل و فصل کرد؟

  • احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری متقابل میان ایران و ونزوئلا در سفر اخیر رئیس‌جمهور گفت:
  • اخیراً صادرات ایران به ونزوئلا چهار برابر شده و از عرصه‌های علمی و نظامی گرفته تا اقتصادی در حال پیشرفت هستیم. مردم هم این پیشرفت را لمس می‌کنند، زیرا همه پیشرفت‌ها به نحوی هدف‎گذاری شده که در نهایت گره از سفره مردم باز کند. علاوه بر این، ایران اسلامی به دنیا ثابت کرد که همه عالم، چهار کشور اروپایی نیست و لازم نیست یک ملت با نگرش ذلیلانه از همه دستاوردهایش دست بکشد تا چهار کشور اروپایی به او توجه کنند.
  • با عنایت به این سخنان، شایسته است ایشان به این سوالات پاسخ دهند:
  • ۱)چرا آقای رئیسی، علی باقری کنی را همراه خود به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا نبرد تا نشان دهد سه-چهار کشور اروپایی مثل آلمان، فرانسه و انگلیس همه عالم نیستند و می توان مسائل بین المللی را با همان سه کشور آمریکای لاتین حل و فصل کرد؟
  • ۲)آیا مذاکره تقریبا همزمان علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با مقامات آلمان، فرانسه و انگلیس در کشور امارات نمایش عزت ایران است؟
  • ۳)توسل به کشورهای عمان، قطر و امارات برای تسهیل گفت‌گو ها با آمریکا در زمینه های تبادل زندانیان و آزادسازی پول ها و احیای توافق هسته ای نمایش چه چیزی است؟ چرا از ظرفیت کشورهای دوست و برادر کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا در این زمینه ها استفاده نمی شود!؟ مگر همه عالم متحدان غرب یا خود آمریکا و این چند کشور اروپایی اند!؟ چرا مثل دوران احمدی نژاد و سعید جلیلی از ظرفیت کشورهای جدیدتری (آن زمان ترکیه و برزیل) برای حل و فصل مساله هسته ای و کنار گذاشتن آمریکا و اروپا استفاده نمی کنید؟
  • آهان! پس شما هم می دانید آن کار باعث شد غربی ها قطعنامه های تحریمی علیه ایران به شورای امنیت ببرند و روسیه و چین ناراضی از اقدام ایران با آن قطعنامه های تحریمی همراهی کنند!
  • ۴) نظرتان درباره محتوی منتشر شده از مذاکراتی که دستگاه دیپلماسی در بحث هسته ای تکذیب نکرده است، چیست؟ محتوایی که البته از چندی قبل در بحث مبادله زندانیان و آزادی مقداری از پول های بلوکه شده اجرایی شده، و از سوی برخی رسانه ها مانند جمهوری اسلامی شکل محترمانه «نفت در برابر غذا» نام گرفته است. آیا توافق احتمالی را ذلیلانه می دانید یا عین عزت؟
  • البته نگارنده از هر توافقی که تامین کننده منافع ملت و کشور و عامل کاهش فشار بر جامعه و مردم رنج دیده از تحریم باشد، حتی توافق اخیر حمایت می کند. اما جنابعالی که برجام را لاشه متعفن می خواندید، این توافقی که انشاله اتفاق بیفتد و گفته می شود کمتر از ۱۰ درصد برجام است، چه می نامید!؟

بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1778980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =