حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر ـ نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ و علی لیالی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ بعدازظهر دیروز با استقبال رییس شورای عالی حج عربستان، سفیر و سرکنسول ایران در عربستان به فرودگاه مدینه وارد شدند.

 به گزارش خبرنگار اعزامي خبرآنلاين به سرزمين وحي، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر، پس از ورود به فرودگاه مدينه و در حالي‌ كه جمعي از مسؤولان بعثه‌ي مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت او را در اين سفر همراهي مي‌كردند، در جمع خبرنگاران اعزامي به حج حاضر شد و گفت: تلاش‌هاي چند ماهه دست‌اندركاران حج اكنون به نتيجه رسيده است و امروز زائران منظم به مدينه و جده وارد مي‌شوند.
 
وي افزود: در چند روز گذشته شرايط مطلوب بوده و زائران با هيچ ‌گونه مشكلي در عربستان مواجه نشده‌اند.
 
سرپرست حجاج ايراني با بيان اين‌ كه فضاي حج امسال مشخص و شفاف است، ادامه داد: اميدواريم همه‌ زائران با رعايت مصالح جمهوري اسلامي و كشور ميزبان، حجي آرام را بگذرانند و با انجام اعمال مقبول به وطن بازگردند.
 
قاضي‌عسكر با اشاره به شعار حج امسال «وحدت، بيداري و مسؤوليت اسلامي»، گفت: درخواست ما از عموم مردم اين است كه مسائل مطرح در اين شعار را رعايت كنند تا همان‌طور كه توصيه‌ي امام (ره)، همواره راه حل ما بوده است، در اين مكان مقدس به مسائل عبادي و ارزش‌هاي اخلاقي و ديني بيشتر توجه شود.
 
او هم‌چنين به زائران توصيه كرد: به نكاتي كه در فرمايشات مقام معظم رهبري درباره‌ي حفظ وحدت مطرح شده است نيز توجه داشته باشند.
 
نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت ادامه داد: نكته‌ي مهمي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه در آستانه‌ي حج، فتنه‌هايي آغاز شده است كه نشان مي‌دهد دشمنان از وحدت و رفتار وحدت‌گرايانه‌ي ما متاثر شده‌اند.
 
وي افزود: شايعاتي در خارج و داخل كشور پخش كرده‌اند كه ايراني‌ها برنامه‌هاي ويژه‌اي در حج دارند و از اين رهگذر دنبال ايجاد فتنه هستند؛ اما بايد بگوييم ايراني‌ها همان‌طور كه در گذشته ثابت كرده‌اند حج‌شان نمونه و در مسير معنويت و گرايش به وحدت بوده است. برنامه‌هاي ما هم كاملا مشخص و منظم است.
 
قاضي‌عسكر بيان كرد: اميدوارم بتوانيم در فضايي آرام و معنوي به اهدافي كه براي حج در قرآن و سنت پيامبر (ص) در نظر گرفته شده است، برسيم. تلاش ما نيز اين خواهد بود كه همچون گذشته تعامل مثبت و سازنده‌اي را با مسؤولان عربستان داشته باشيم تا در فضايي صميمي حجي مطلوب برگزار كنيم.
 
او يادآور شد: خوشبختانه در عمره‌ي امسال تعامل مثبتي با برادران سعودي داشتيم كه شرايطمان نسبت به گذشته بهتر بود. اخباري هم در چند روز گذشته داشتيم كه بيان‌گر اين است كه آن‌ها نيز تمايل ندارند افراد تندرو روابط ما را تيره كنند. اميدواريم همين خط مشي را در حج امسال دنبال كنند.
 
سرپرست حجاج ايراني گفت: تلاش مي‌كنيم با همه‌ي ظرفيت‌مان در مسيري حركت كنيم كه عزت، سربلندي مسلمانان و شكوه هرچه بيشتر حج را در پي داشته باشد.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =