پایان رانتی با عنوان نقل و انتقال فرزندان هیات علمی/ مصوبه‌ای که رتبه ۱۷۵هزار را دانشجوی پزشکی کرد

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان عدالت و شفافیت گفت: «کسی را داشتیم که میانگین نمراتش در دروس اختصاصی ۸ درصد بوده اما الان دارد پزشکی می‌خواند، این‌ها با امضای چه کسانی وارد دانشگاه شدند؟ چه‌کسانی پای آن مصوبه را امضا کردند؟ که الان رتبه ۱۷۵ هزار دارد پزشکی می‌خواند، درحالی‌که سایر داوطلبان باید برای آن جنگ کنند که رتبه‌شان زیر ۵ هزار شود.»

مظاهر گودرزی: مصوبه‌ای که باطل شد اما مواهب آن حداقل برای ۱۳۴ نفر همچنان ادامه دارد. نام کنکور اگرچه با رقابت گره خورده اما تبصره و مصوبه کم ندارد که معنای رقابت را از آن بگیرد، تبصره‌هایی که چه قبل از اعلام نتایج و چه بعد از اعلام نتایج می‌توانند برخی را با حداقل رقابت راهی دانشگاه و رشته مورد علاقه‌شان کنند. یکی از آن‌ها همین مصوبه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی (۲۵ تیر ۱۳۹۲) درباره تغییر رشته و نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بود، به‌موجب این مصوبه فرزندان اعضای هیات علمی که جزو پذیرفته شدگان آزمون سراسری بودند می‌توانستند از دانشگاه مبدا به یکی از دانشگاه‌های واقع در شهر محل خدمت (ترجیحاً دانشگاه محل خدمت ) عضو هیأت علمی و یا در صورت نبودن آن رشته در آن شهر به دانشگاه نزدیگترین شهر به محل خدمت عضو هیأت علمی با تعیین سازمان سنجش آموزش کشور در همان مقطع و گروه آزمایشی و دارا بودن حد نصاب مطابق با ضوابط انتقا ل یا تغییر رشته بدهند. براساس این مصوبه حد نصاب نمره علمی لازم برای انتقال ۹۰ درصد و برا تغییر رشته ۹۲/۵ درصد نمره کل آخرین نفر پذیرفته شده در رشته محل مورد تقاضا بود.

دراین‌باره علی امرایی، عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان عدالت و شفافیت به خبرآنلاین می‌گوید: «با این روش کسانی با دکترای دامپزشکی به دکترای پزشکی یا دکترای داروسازی تغییر رشته و تغییر دانشگاه دادند.»

پایان رانتی با عنوان نقل و انتقال فرزندان هیات علمی/ مصوبه‌ای که رتبه ۱۷۵هزار را دانشجوی پزشکی کرد

تغییر رشته از صنایع غذایی به پزشکی!

اما این پایان کار نبود، در سال ۱۳۹۶ تبصره‌ای به این مصوبه اضافه شد با نام انتقال مشروط، این تبصره می‌توانست همه آن ۹۰ و ۹۲/۵ درصد حد نصاب علمی برای انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها را کنار بگذارد به شرطی که آن‌ها می‌توانستند در دانشگاه مقصد در همان رشته قبلی یا رشته جدید دو ترم متوالی معدل ۱۵ بگیرند. امرایی دراین‌باره بیان می‌کند: «این تبصره برای سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ انجام شد، این روش باعث شد کسی‌که کارشناسی حسابداری قبول شده بود با این تبصره داروسازی بخواند، کارشناسی مدیریت بیمه با همین تبصره الان دارد دندان‌پزشکی می‌خواند، کسی را داشتیم کارشناسی صنایع غذایی بوده و الان دارد پزشکی می‌خواند.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا این افراد هنوز دانشجو هستند می‌گوید: «بله الان دانشجو هستند. شورای سنجش و پذیرش حکم به اخراج این افراد از دانشگاه‌ها داد که اجرا نشده است، دیوان عدالت اداری حکم شورای سنجش و پذیرش را تایید کرد، باز هم اجرا نشد؛ از شورای نگهبان استعلام گرفتند و این شورا گفت حکم شورای سنجش و پذیرش درست است و با مسببین هم باید برخورد شود. اما این افراد هنوز در دانشگاه‌ها ادامه تحصیل می‌دهند، علاوه براین کسانی‌که پای این مصوبه را امضا کردند الان در مسئولیت‌های مهم آموزشی هستند و دارند از مصوبه جدید سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها حمایت می‌کنند. (روش جدید پذیرش دانشگاه‌ها: تاثیر قطعی ۴۰ درصدی امتحانات نهایی پایه دوازدهم و ۶۰ درصدی کنکور، برگزاری دو کنکور در سال

پایان رانتی با عنوان نقل و انتقال فرزندان هیات علمی/ مصوبه‌ای که رتبه ۱۷۵هزار را دانشجوی پزشکی کرد

تغییر رشته از مردودی به پزشکی!

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره تعداد نفراتی که توانستند از این تبصره برای انتقال دانشگاه یا تغییر رشته استفاده کنند با بیان این‌که «این تغییرات در دانشگاه آزاد بوده» به خبرآنلاین می‌گوید: «در یک مقطع زمانی ۱۳۴ نفر استفاده کردند، آمارشان بالاتر از این است اما ما اطلاعات ۱۳۴ نفر را به همراه اسم و تمام مشخصات به‌طور کامل داریم. در این میان فرزندان مقامات وقت هم هستند.»

امرایی بیان می‌کند: «شاید خود مصوبه اصلی ایراد نداشت، چون نوشته بود حداقل باید ۹۲/۵ درصد از نمره علمی آخرین فرد را کسب کنند، بنابراین این مصوبه سبب نمی‌شد رتبه بالای ۱۰۰ هزار وارد دانشگاه شود، مثلاً رتبه‌های ۲۰ هزار می‌توانستند از آن استفاده کنند، البته ما با همین هم مشکل داشتیم؛ اما با تبصره جدید که به مصوبه اضافه شد (شرط انتقال دائم با کسب دو ترم معدل بالای ۱۵ در دانشگاه مقصد) اتفاقات عجیبی افتاد، طوری‌که ما افرادی داشتیم که با این مصوبه وارد دانشگاه شدند و حتی نتوانستند همان معدل ۱۵ را هم کسب کنند، رتبه‌شان هم بالای ۱۵۰ هزار است.»

او ادامه می‌دهد: «کسی را داشتیم که میانگین نمراتش در دروس اختصاصی ۸ درصد بوده اما الان دارد پزشکی می‌خواند، این‌ها با امضای چه کسانی وارد دانشگاه شدند؟ چه‌کسانی پای آن مصوبه را امضا کردند؟ که الان رتبه ۱۷۵ هزار دارد پزشکی می‌خواند، درحالی‌که سایر داوطلبان باید برای آن جنگ کنند که رتبه‌شان زیر ۵ هزار شوند. همین فرد شیمی ۱ درصد پاسخ داده، فیزیک ۲۲ درصد، زیست ۶ درصد، ریاضی ۱۲ درصد، عربی را منفی زده، ادبیات ۱۲ درصد، زبان ۱۴ درصد پاسخ داده است و الان از علوم مهندسی صنایع غذایی دارد پزشکی می‌خواند. یک مورد دیگر رتبه‌اش ۱۴۷ هزار و ۳۴۷ شده است، ادبیات ۱۴ درصد، عربی ۱۴ درصد، دینی ۲۰ درصد، زبان ۱۶ درصد، شیمی صفر درصد، فیزیک ۶ درصد، زیست ۲۸ درصد، و به ریاضی هفت دهم درصد پاسخ داده، این فرد در سامانه اولیه که سازمان سنجش اعلام می‌کند مردود اعلام شده، یعنی با انتخاب رشته‌ای که انجام داده مردود اعلام شده است، بعد از از مردودی به پزشکی تغییر رشته می‌دهد. این‌ها از از تبصره استفاده کردند چون با خود مصوبه ۷۳۵ نمی‌توانستند تغییر رشته و دانشگاه بدهند.

پایان رانتی با عنوان نقل و انتقال فرزندان هیات علمی/ مصوبه‌ای که رتبه ۱۷۵هزار را دانشجوی پزشکی کرد

چه‌کسی خیرخواه نظام آموزش است؟

امرایی با انتقاد از کسانی‌که چنین مصوبه‌ای را امضا و اجرا کردند به خبرآنلاین می‌گوید: «حالا چه‌کسی خیرخواه نظام آموزش است، خیرخواهی نظام آموزش یعنی تغییر رشته از مردودی به پزشکی؟ خیرخواهی یعنی تحصیل داوطلب با رتبه ۱۶۰ هزار در رشته پزشکی؟ خیرخواهی یعنی تحصیل با رتبه ۱۴۰ هزار در شته دندان‌پزشکی؟ خیرخواهی یعنی داوطلبی از کارشناسی مدیریت بیمه برود دندان‌پزشکی بخواند؟ یا از کارشناسی بیمه تغییر رشته بدهد و داروسازی بخواند؟ با میانگین پاسخگویی به ۸ درصد دروس اختصاصی پزشکی بخواند؟ این خیرخواهی است؟ آقایان باید پاسخ این موارد را بدهند که خواسته یا ناخواسته مصوبه را امضا کردند، اگر ناخواسته امضا کردند که سبب این افتضاح علمی در دانشگاه‌ها شدید باید برکنار شوید، خودتان بگذارید بروید چراکه کارشناس این مسائل نیستید، اگر کارشناس بودید که امضا نمی‌کردید؛ اگر خواسته امضا کردید که دارید به نظام آموزشی و پزشکی ما خیانت می‌کنید، یعنی علاوه بر این‌که باید بروید، به دادگاه هم باید معرفی شوید.»

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت بیان می‌کند: «البته در این‌جا اینجا قوه قضائیه ورود کرده، ما با معاون دادستان کل کشور مکاتبه کردیم، آن‌ها را معرفی کردیم، آن‌جا اعلام کردیم که این اتفاقات افتاده است، در درون سازمان هم تصمیم‌گیری می‌کنیم (دیده‌بان شفافیت و عدالت) که اگر لازم باشد اسامی افرادی که پای مصوبه را امضا کردند منتشر شود.»

او ادامه می‌دهد: «البته دیوان عدالت اداری این مصوبه را باطل کرد. سال ۱۳۹۹ باطل شد، اما باز هم اجرا می‌شد، چراکه آقایان می‌گفتند مصوبه دیوان عدالت اداری را شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند اجرا نکند، این مسئله تا سال ۱۴۰۱ طول کشید، در سال ۱۴۰۱ رسما باطل شد.»

پایان رانتی با عنوان نقل و انتقال فرزندان هیات علمی/ مصوبه‌ای که رتبه ۱۷۵هزار را دانشجوی پزشکی کرد

پذیرش در دانشگاه با نامه وزیر؟

امرایی در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز هم مصوبه یا تبصره‌ای شبیه به مورد اخیر وجود دارد که افراد بتوانند با کمک آن وارد دانشگاه شوند یا تغییر رشته بدهند، می‌گوید: « دفاع ما از کنکور خیلی بالاتر از موضوع جدیدی است که با آموزش و پرورش پیش آمده(روش جدید سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها)، در مقطع ارشد و دکتری هم ما از کنکور دفاع می‌کنیم، امروز جشنواره‌هایی دارند برگزار می‌کنند در پذیرش بدون آزمون دوره دکتری، دانشجویی بوده که برای مصاحبه دوره دکتری در دانشگاه چمران رد شده، و براساس یک جشنواره‌ای آمده در دانشگاه شهید بهشتی درس می‌خواند. مانند جشنواره شهید احدی.»

او ادامه می‌دهد: «خود شهید احدی رتبه یک کنکور بوده و شهید شده است، چرا باید از اسم این افراد استفاده شود، در برگزاری این جشنواره‌ها باید نظارت کرد. مگر در نظام آموزشی ما در شهریور انتخاب واحد انجام نمی‌شود؟ اما ما افرادی داشتیم که در ماه آذر با همین جشنواره به دانشگاه معرفی شدند و ترم مهر هم به عنوان ترم یک برای‌شان حساب شده است. تعارض از این بالاتر هم داریم، بین نامه وزیر و معاون وزیر (وزارت علوم) به یک مرجعی تعارض وجود داشته است. مثلاً وزیر در نامه گفته فلانی و فلانی براساس این جشنواره در دانشگاه پذیرش بشوند، اما معاون وزیر به معاون همانی که وزیر علوم نامه نوشته، نامه‌ای فرستاده که این افراد نمره نیاورده و پذیرش نشوند. من می‌پرسم چه‌طور می‌شود یک وزیر نامه‌نگاری می‌کند این آقایان و خانم‌ها حدنصاب لازم را دارند بعد معاون وزیر نامه می‌زند این افراد حدنصاب لازم را ندارند.»

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان عدالت و شفافیت در پایان می‌گوید: «اگر کنکور باشد وزیر که دیگر نامه نمی‌نویسد. ما هر وقت از آزمون کنکور فاصله گرفتیم حتما شکست می‌خوریم، مگر این‌که حتما نظارت باشد، ما نظارتی نداشتیم که رتبه ۱۷۵ هزار دارد تحصیل می‌کند، به ما هم می‌خندد، بیش از ۷۰ درصد افرادی که با همین مصوبه (تبصره سال ۱۳۹۶ مصوبه ۷۳۵) وارد دانشگاه شدند در تهران تحصیل می‌کنند.»

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1782855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    بقیه رانت ها چی؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      174 8
      فردی رو میشناسم با استفاده از این سهمیه یکی از فرزندانش رو به رشته نفت دانشگاه شریف و یکی دیگه رو از پرستاری شهرستان به پزشکی تهران فرستاد. فقط قشر کارمند و کارگر هست که فرزندش برای رسیدن به موفقیت (چه مالی چه تحصیلی) باید پدرش دربیاد.
    • سینا IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      124 8
      فاجعه باره، در واقع مصوبه اخیر کنکوری شورا ادامه همین مسیر مافیا بازی مظلوم بچه های قشر ضعیف جامعه
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      14 71
      من به عنوان دانش آموز کرمانی از مصوبه کنکوری شورا حمایت میکنم نظر من باید اولویت داشته باشه نه یک عده که پشت سازمان مردم نهاد قائم شدن و خودشون دارنده کلاس کنکور هستن و سود کلان از بازار کنکور میبرند
    • JP ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      73 2
      خواهر من رتبه اش ۷۲۰۰ شد سال ۹۴ با افسردگی شدید بعد از سه بار کنکور فرستادیم دامپزشکی. الان داره تخصص دامپزشکی میخونه منتها هر وقت ما را میبینه باهامون کلی دعوا میکنه میگه شما منو بدبخت کردید من پزشکی دوس داشتم خب وقتی سه سال موند هی رتبه اش بین ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ متغییر شد بایست چکار میکردیم خواهرم از ما متنفرررررره و من خیلی براش ناراحتم. ما سهمیه نداشتیم ایشان تیزهوشان هم درس میخوند واقعا دچار مشکل اساسی شده ولی امیدم اینه تخصصش تموم شه هیات علمی شه دستش توی جیبش بره خدا از سهمیه دارها نگذره همین
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    این باصطلاح دیدبان شفافیت، بهتره دقیقتر نگاه بکنه ببینه هر دستگاهی برای پرسنل خود چقدر امتیاز گذاشته. ظاهرا برای اعضای علمی دانشگاه ها که عمرشون رو در تدریس و تحقیق و تلاش دایمی هستند و محجوبند و قانع فقط زورشون می رسه. متاسفم . در ضمن این عنوان های ارزشی رو هم استفاده نکنید
    • . IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      49 8
      !!!!!!!!
    • محمد طاها US ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      هیات علمی دانشگاه داره وظیفه اش را انجام میده و در مقابل حقوق میگیره همانطور که ما در عرصه دیگر خدمات میدهیم و حقوق میگیریم چرا باید سهم بچه من بخاطر این سهمیه ناعادلانه پایمال بشه ؟
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      25 56
      کنکور تستی هست تقلبات بیشتر هست خدا می‌داند در دوسال گذشته چقدر با تقلب رفتن دانشگاه امتحانات نهایی چون تشریحی هست تقلب آنچنان نمی‌شود و دانش آموز منطقه محروم پول کتاب و کلاس تست را ندارد بیشتر مخالفان مصوبه بچه پولدار ها هستن یا متقلبان یا معلمان تست زنی که علمی یاد نمی دهند
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    137 4
    باتلاقی که هر روز عمیق تر میشود
  • ناشناس IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    کارشناس محترم ، البته که صحبت شما در مورد سهمیه فرزندان هیئت علمی درست است ، اما چرا جرات مطرح کردن سهمیه های دیگر که بعضا رتبه آنها 180 هزار است ، و در دانشکده پزشکی و دیگر رشته ها نشستند را ندارید؟
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    146 2
    لطف کنید بقیه رانتها را هم حذف کنید چون فردا با جان و مال مردم بازی می کنند
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    75 1
    خدمتی ازخدمات دیگر مدیرا ن
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    خیلی از این اعضای هیات علمی کنونی در واقع ربطی به جایگاهی که دارند ندارند از هزار رانت استفاده کردن و شدن هیات علمی. مردم ایران تا کی باید تاوان پس بدن
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    100 6
    تازه اینها با مصوبه غلط شورای انقلاب فرهنگی بوده . در زمان کامران دنشجو خیلی ها فله ای به دانشگاه رفتن که اوایل دولت روحانی بر ملا شد
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    134 0
    کشور ویران شده فقط انواع مافیاها دارند زندگی می کنند . مردم گرفتار هستند
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    103 9
    رانت هیئت علمی هیچ وقت از بین نمی رود دانشجواز آزاد می آید شریف ودانشجوی شریف که سه مقطع باکنکور رفته شریف با امتحان جامع اخراج می شود .
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    88 14
    این مصوبه ها همه به اسم هیئت علمی بوده ولی به کام مسوولان و فرزندان آنها بود چون آنها اختیار تصویب چنین قانونی را داشتند. و گرنه هیئت علمی باید به چنین افرادی آموزش دهد و این دردسری برای خودش است. پس لطفا بر علیه هیئت علمی جوسازی نکنید
  • US ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    91 3
    اینا همون دکترای معدل ۱۰ هستن که زنده رو مرده میکنن.واقعا که
  • رضا IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    سهمیه هیئت علمی را،رئیس جمهور باطل کرده و ربطی به دیده بان شفافیت ندارد.ضمنا مصوبه کنکوری شورا کاملا درست است و امرایی و دبیر دیده بان،معلم تست فارسی و صاحب موسسه کنکور دریافت وکتابهای تست در دروس علوم انسانی و دروس عمومی ادبیات،عربی،دینی و زبان هستند وبا این مصوبه،مشتری کتابهایشان از یک میلیون نفر به سیصدهزار نفر داوطلب علوم انسانی کاهش می یابد.
    • علی GB ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      88 7
      عزیزم تو خودت مافیا هستی وگرنه بعد از افتضاحی که بالا اومده ، مصوبه شورا دفاع کردن نداره جز این که پای منافع شخصی در میون باشه
    • رها FR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      68 4
      پشتیبان‌کدوم موسسه هستی کامنت میداری مردم آگاه شدن میدونن کی خیرخواه اموزشیه کی درپی منافعش
  • . IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    46 7
    کار از کار گذشت
  • امیر IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    98 8
    #لغو تاثیر قطعی معدل
  • علی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    89 4
    اقا جون کجا تمام شده . دوست ما پارسال از این رانت استفاده کرد . امسال هم هست فقط زیر پوستی داره انجام میشه . مقصر اصلی هم اعضای شورای انقلاب فرهنگی هستند که این مصوبه را تایید کردن. آقایان حداد عادل ،توکلی. رحیم پور ازغدی .
  • ناشناس IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    66 15
    اگر هیات علمی چون تدریس می کنه همچین امتیازی باید داشته باشه پس معلم ها هم کع عمرشون تدریس،باید همچین امتیازی داشته باشن
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    29 0
    عجججججبببب
  • کنکوری بیچاره IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    94 0
    شورای عالی انقلاب فرهنگی چه میکند؟ همانند این مصوبه نقل و انتقالات ، همانند مصوبه نقل و انتقالات دانشجویان خارج از کشور به دانشگاهای داخل کشور ، همانند مصوبه ظالمانه و فاجعه بار شورا در خصوص کنکور 1402 و 10 ها نمونه دیگر
  • Sina IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    82 3
    #لغو تاثیر قطعی معدل
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    86 4
    این مصوبه برای زمانی بود که استاد دانشگاه واقعا باسواد بود و می توانست مهاجرت کند ولی حالا که احمدی نژادها، قالیبافها و محسن رضایی ها استاددانشگاه هستند این مصوبه برای چیست؟!
  • مجتبی حسینی US ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    94 3
    مسببان این سهمیه همان حامیان مصوبه کنکوری ظالمانه ی شورای انقلاب فرهنگی هستن که معدل دانش آموز محروم ترین منطقه را با بهترین مدارس تهران ملاک رتبه بندی قرار میدهد و فرصت ترمیم معدل هم فقط یکبار است و این همه تقلب هم در امتحانات نهایی رخ میدهد و تصحیح امتحانات هم دستی و سلیقه ای است و پارتی بازی هم اتفاق می افتد و نمره یکسان سالهای مختلف هم ارزش یکسانی ندارند و قابل همتراز کردن نیست از قوه قضاییه و رئیس جمهور میخواهیم فورا رسیدگی کند و مصوبه کنکوری جدید رو که عدالت آموزشی را نابود میکند باطل کند
  • متین IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    67 0
    رانت و رشوه و پارتی بازی عین سرطان به همه جا رخنه کرده
  • مانی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    69 3
    وای خدای من شورای انقلاب فرهنگی چه تبصره ومصوبات مسخره ای که اجرانکرده!مسئولینش فرداچطوردرمحضرخداچی میگن؟اگه بنابرفرزندان هیات علمی باشه که الکی برن پزشکی،معلمان کشورخیلی بیشترزحمت میکشند
  • داوطلب کنکوری IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    70 4
    لغو تاثیر قطعی معدل انقد ظلم نکنین
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    72 1
    همه ی اینایی که با این شرایط وارد رشته ودانشگاه شده اند در آینده وزیر ، هیئت علمی ،استاندار ومدیر عامل وکل خواهند شد😭
  • مریم US ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    78 3
    تصحیح سلیقه ای امتحانات نهایی در صورتی که ۲۵ صدمش هم برای رشته های تاپ مهمه بسیار بی عدالتی است زیرا هر معلمی با یک دید تصحیح میکند و احتماال ضایع شدن حق قطعی اینا جدا از تقلب های زیاد امسال است تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید
  • محمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    44 0
    درسته.حق خوری سرنوشت این همه تلاشگر شوخی نیست آقایان!!
  • علی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    70 0
    ما دانش آموز ها بخاطر تقلبات گستره عدم هم ترازی معدل سال های مختلف فرصت یکبار ترمیم ، و تصحیح سلیقه و افزایش استرس خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    71 2
    لطفا مصوبه را لغو کنید بخدا آینده ما ۱۴۰۲ یها را نابود میکنید اگر مصوبه را اجرا کنید از همه کسانی که توانایی لغو مصوبه را دارند صمیمانه تقاضا میکنم به دادمون برسید
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    41 3
    کنکوریای دهه 70 و 80 با اون رقابت تنگاتنگ و فشارها می‌فهمن معنی این امتیاز رو و فقط حسرت میخوردن. من اون زمان خیلی تاسف میخوردم الان که ورود به مراتب راحت تره! ولی باز هم خوبه
  • احمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    69 3
    چرا باهاشون برخورد نمیشه پس بچه های مردم چی با چه فلاکتی درس بخون اخرش اینطوری بشه چرا کسی صدای مارو نمی شنوه این مصوبه تاثیر قطعی رو حذف کنید چرا کاری که میدونید اشتباه است رو دوباره اجرا میکنید
  • مهین IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    41 1
    اینها این سهمیه ها رو میدن و به ظاهر ی عده با رتبه های بالامیان پزشکی میخوانند ولی نمیفهمن که چه ظلمی در حق بچه هاشون میکنن کسانی رو که به ناحق رفتن ,اگر پی گیری کنید یااعتیاد پیدا کردن یا افسردگی روحی, اینا فکر اینو نمیکنن اگر حقی رو ناحق کنن خدایی هست و خدا قانونش فرق داره وحق الناس براش مهمترینه من اینو بچشم خودم تو خانواده ی خودم دارم میبینم اینا ی جایی زمین میخورن با امید این که همه اولویتشون در هر کاری رضای خدا باشه به امید حق