چرا کنکور قدیمی بهتر از قانون جدید پذیرش دانشجوست؟/ دانشگاه‌ رفتن پولی‌تر و ناعادلانه‌تر می‌شود/ حذف دروس عمومی فاجعه بود

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت می‌گوید: «بحث پولی شدن پذیرش در دانشگاه (هزینه‌های کتاب و کلاس کنکور) که قبلا هم بود در روش جدید خیلی مطرح است. حدود ۲ میلیون دانش‌آموز که بین ۱۰ الی ۱۳ درصد از دانش‌آموزان می‌شود در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، و همین مدارس اگر به‌طور میانگین برای هر دانش‌آموز ۳۰ میلیون دریافت کنند، با رقم ۶۰ هزار میلیارد مواجه هستیم، با این وضعیت گردش مالی مافیای کنکور بیشتر است یا مافیای مدارس غیرانتفاعی؟»

مظاهر گودرزی: بعد از سال‌ها روش سنجش و پذیرش دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه‌ها تغییر کرد، قوانین جدیدی که سبب شد امتحانات نهایی مدارس نقش پررنگی برای قبولی در دانشگاه‌ها داشته باشند، امتحاناتی که حالا خودشان تبدیل به محل پرسش شده‌اند، از امنیت برگزاری گرفته تا کیفیت تصحیح برگه‌ها، امسال اولین سال بود که پایه دوازدهمی‌ها با روش جدید سر جلسه آزمون نشستند، جلساتی که کم حاشیه هم نداشت، از آن خبرهایی درباره انتشار سوالات به بیرون از حوزه به گوش رسید تا ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شد که برخی دانش‌آموزان مدعی بودند جواب سوالات را در دست گروهی دیگر از دانش‌آموزان دیده‌اند.

هرچه هست حالا گروهی به روش جدید سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها نقد دارند، آن‌ها معتقدند در این روش جدید عدالت آموزشی بیشتر از روش قبلی زیر سوال می‌رود و به دلیل پر تکرار بودن برگزاری جلسات آزمون، حفظ امنیت در امتحانات نهایی بسیار دشوارتر از حفظ امنیت صرفاً در جلسات کنکور است. دراین‌باره علی امرایی، عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با حضور در کافه خبر خبرآنلاین توضیحاتی دراین‌باره ارائه می‌دهد. او می‌گوید: «اگر قرار باشد دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، خدماتی، امدادی برای برگزاری آزمون هماهنگ شوند، برای کنکور دو بار و برای امتحانات نهایی ۳۰ بار هماهنگ می‌شوند، این حجم و گستردگی کار برای وزارتخانه‌ای که الان در رتبه‌بندی معلم‌ها باقی مانده زیاد است، همین الان ۳۰۰ هزار معلم معترض درباره رتبه‌بندی وجود دارد.»

لازم به توضیح است که برای برگزاری این کافه خبر، از مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش نیز دعوت شده بود تا توضیحات خود را از روش جدید پذیرش دانشجو ارائه دهند که تا روز برگزاری، علی‌رغم استقبال اولیه، خبری از حضور آنها نشد.

متن کامل این گفت‌وگو در ادامه آمده است:

چرا کنکور قدیمی بهتر از قانون جدید پذیرش دانشجوست؟/ دانشگاه‌ رفتن پولی‌تر و ناعادلانه‌تر می‌شود/ حذف دروس عمومی فاجعه بود

بعد از سال‌ها روش سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها تغییر کرد و حالا امتحانات نهایی مدارس اهمیت زیادی برای پذیرش در دانشگاه پیدا کرده‌اند، مهم‌ترین تغییر در روش جدید چیست؟

نمرات امتحانات نهایی به‌طور قطعی ۴۰ درصد و کنکور ۶۰ درصد برای پذیرش دانشگاه‌ها تاثیر دارند.

این تاثیر ۴۰ درصدی امتحانات نهایی برای کدام مقطع است؟

برای امتحانات نهایی پایه دوازدهم.

در سال‌های آینده تغییر می‌کند؟

بله، قرار است تا سال ۱۴۰۵ به تاثیر ۶۰ درصدی معدل و ۴۰ درصدی کنکور برای پذیرش در دانشگاه‌ها برسیم. در سال ۱۴۰۳ این تاثیرگذاری به‌شکل پنجاه پنجاه است.

به هر صورت سال اولی هست که قرار است دانشگاه‌ها با این روش دانش‌آموزان را پذیرش کنند، روشی که موافقان و مخالفان زیادی دارد، نقد شما به‌عنوان منتقد روش جدیدِ سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها چیست؟

ابتدا این نکته مهم است که باید بگویم، به‌طور کلی در کشور ما چه کنکور تاثیر زیادی داشته باشد، چه نتایج امتحانات نهایی، شما باید برای موفقیت هزینه (ریالی) کنید، اما خوبی کنکور این بود که امکان داشت در آن فردی مانند «رستگار رحمانی» هم موفق شود، کسی که پدرش کشاورز است و از شهرستان جوان‌رود رتبه یک کنکور شده است. اگر این فرد ۱۰ سال دیرتر به دنیا می‌آمد یا شیوه جدید پذیرش ۱۰ سال زودتر اجرا می‌شد رستگار رحمانی همان کشاورز باقی می‌ماند.

چرا شیوه جدید سنجش اجازه نمی‌دهد دانش‌آموزان روستایی و شهرهای محروم هم بتوانند در کنکور رتبه‌های خوب بگیرند؟

ببینید، کنکور در سال دو بار برگزار می‌شود اما امتحانات نهایی در سال ۳۰ بار برگزار می‌شود، رئیس‌جمهور دستور داد که موقع کنکور اینترنت قطع نشود اما اگر برای حفظ امنیت تصمیم بگیرند اینترنت را قطع کنند، در کنکور دو بار اینترنت قطع می‌شود در امتحانات نهایی ۳۰ بار قطع می‌شود، اگر قرار باشد دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، خدماتی، امدادی برای برگزاری آزمون هماهنگ شوند، برای کنکور دو بار است برای امتحانات نهایی ۳۰ بار است، این حجم و گستردگی کار برای وزارتخانه‌ای که الان در رتبه‌بندی معلم‌ها باقی مانده زیاد است، همین الان ۳۰۰ هزار معلم معترض درباره رتبه‌بندی وجود دارد.

ما می‌گوییم نمرات امتحانات نهایی حتما باید تاثیر داشته باشد اما به شرط فراهم شدن زیرساخت‌ها، وقتی از تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی حرف می‌زنیم یعنی در عمل حتما باید اتفاق بیفتد.

ما حتما درباره این مسائل، یعنی زیرساخت‌های لازم صحبت می‌کنیم اما اجازه بدید برگردم سوال قبل، چرا شیوه جدید پذیرش اجازه نمی‌دهد کسی مانند فردی که شما معرفی کردید (رستگار رحمانی) از روستا وارد دانشگاه شود؟

بحث پولی شدن پذیرش در دانشگاه (هزینه‌های کتاب و کلاس کنکور) که قبلا هم بود در روش جدید خیلی مطرح است. حدود ۲ میلیون دانش‌آموز که بین ۱۰ الی ۱۳ درصد از دانش‌آموزان می‌شود در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، و همین مدارس اگر به‌طور میانگین برای هر دانش‌آموز ۳۰ میلیون دریافت کنند، با رقم ۶۰ هزار میلیارد مواجه هستیم، با این وضعیت گردش مالی مافیای کنکور بیشتر است یا مافیای مدارس غیرانتفاعی؟

این مدارس غیرانتفاعی چه‌طور می‌توانند در پذیرش دانشگاه‌ها تاثیرگذار باشند؟

چون کیفیت آموزش در آن مدارس متفاوت است و در روش جدید سنجش و پذیرش نمرات امتحان نهایی تاثیرگذاری زیادی دارد. چرا ما کسانی مانند رستگار رحمانی را دیگر نخواهیم داشت؟ برای این‌که اگر شما در مدارس منطقه یک تهران تحصیل کنید از اساتید دانشگاه هستند که به شما درس می‌دهند و آموزش این مدارس اصلاً با آموزش مدارس پایین تهران قابل مقایسه نیست.

چرا کنکور قدیمی بهتر از قانون جدید پذیرش دانشجوست؟/ دانشگاه‌ رفتن پولی‌تر و ناعادلانه‌تر می‌شود/ حذف دروس عمومی فاجعه بود

شما درخصوص کیفیت آموزش در مدارس گفتید، درخصوص خود امتحانات نهایی چه‌طور، خیلی‌ها معتقدند با وجود تفاوت کیفیت سوالات در سال‌های مختلف این روش جدید نمی‌تواند مبنای خوبی برای مقایسه دانش‌آموزان باشد، این‌طور نیست؟

نکته مهم همین است، هر سال سطح سوالات امتحانات نهایی متفاوت است، و دانش‌آموزانی که در سال‌های مختلف امتحان می‌دهند با سوالات و سطح مشابه سنجش نمی‌شوند، لذا گروهی ممکن است با سوالات سخت‌تر و گروهی دیگر با سوالات آسان‌تر سنجش شوند، و نتایج این امتحانات هم تاثیر قطعی در پذیرش کنکور دارد، تاثیری که می‌تواند برای ۱۰ سال یا بیشتر برای دانش‌آموز باقی بماند، درحالی‌که در کنکور افراد با یک سطح مشابه از سوالات سنجش می‌شوند و تاثیر آن هم فقط برای یک سال است.

برای نمونه تعداد داوطلبان کنکور در سال ۱۳۹۸ که معدل آن‌ها بین ۱۹ تا ۲۰ بوده، ۴۹ هزار و ۷۳ نفر بودند. اما تعداد داوطلبان کنکور در سال ۱۳۹۹ که معدل آن‌ها بین ۱۹ تا ۲۰ بوده، ۷۳ هزار و ۹۴۷ نفر بودند، احتمالاً سطح سوالات امتحانات در افزایش دانش‌آموزان دارای معدل ۱۹ تا ۲۰ تاثیر گذاشته است، حالا با روش جدید سنجش و پذیرش ما قرار است این دو گروه از دانش‌آموزان را با هم مقایسه کنیم، این چه‌طور ممکن است؟ اما در کنکور سوالات اگر آسان یا سخت باشد برای همه سخت و آسان است و همین امسال هم تاثیرگذاری دارد.

با حذف دروس عمومی در کنکور موافق هستید؟

این‌که فاجعه است، مثلاً زبان انگلیسی برای داوطلبان گروه تجربی درس عمومی است که از کنکور حذف شده، یعنی مثلاً برای کسی که می‌خواهد در آینده پزشک شود زبان انگلیسی از کنکور حذف شده اما فیزیک ضریب دارد، برای یک پزشک فیزیک اهمیت دارد یا زبان انگلیسی؟ ضمن این‌که دروس عمومی دروس اخلاقی و تربیتی هستند، با این کار از کتاب سعدی و حافظ و فردوسی فاصله می‌گیریم.

برخی معتقدند حذف دروس عمومی از کنکور سبب می‌شود داوطلبان مناطق محروم از دانشگاه حذف شوند، نظرتان چیست؟

دانش‌آموزان مناطق محروم بر روی درس‌هایی مانند دینی، ادبیات، عربی تمرکز می‌کنند، چون می‌دانند با این اقدام می‌توانند بدون کتاب‌های خاص درصد بالایی از سوالات را در کنکور پاسخ دهند.

ضمن این‌که تاثیر زیاد امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها سبب می‌شود مدارس بیشتر به سمت تعلیم بروند تا تربیت، از طرفی متاسفانه تقلب رواج پیدا می‌کند. در نامه یک سال قبل دیده‌بان شفافیت به رئیس جمهور ما از فروپاشی اخلاق نوشتیم. ما می‌گوییم با این شیوه جدید تقلب‌ها بیشتر می‌شود، طبیعی هم هست، جایی‌که ۳۰ بار آزمون برگزار می‌شود احتمال تقلب از جایی‌که دو بار آزمون برگزار می‌شود بیشتر است.

امسال همزمان با آزمون‌های مدارس، حرف و حدیث‌های زیادی درباره لو رفتن سوالات یا انتشار سوالات مطرح شد، دراین باره شما گزارش‌هایی دارید؟

ما امسال گزارش مردمی درباره تقلب و نظارت کم در آزمون‌ها دریافت کردیم، البته این برای همه حوزه‌ها نبود، برخی از حوزه‌ها مجهز هستند، اما باید این سوال را از آموزش و پرورش پرسید که آیا تمام حوزه‌های امتحانات نهایی به سیگنال‌یاب مجهز بود؟ چند درصد حوزه‌ها مجهز بودند؟ اگر حتی ۹۰ درصد حوزه‌ها مجهز بوده در آن ۱۰ درصد خطا وجود داشته، باید تمام حوزه‌ها مجهز باشند.

ما نه وارد حوزه‌ها شدیم و نه امکان بازرسی داشتیم، ما هم در فضای مجازی دیدیم، اما هر روزی امتحانات نهایی برگزار شد در کانال‌هایی که فروش سوالات امتحانات نهایی را می‌گذاشتند حین جلسه جواب‌ها در کانال منتشر می‌شد.

چرا کنکور قدیمی بهتر از قانون جدید پذیرش دانشجوست؟/ دانشگاه‌ رفتن پولی‌تر و ناعادلانه‌تر می‌شود/ حذف دروس عمومی فاجعه بود

خود آموزش و پرورش لو رفتن سوالات را قبول ندارد، اما انتشار سوالات بعد از شروع آزمون را پذیرفته است، چه فرقی دارد؟

این‌ها بازی با الفاظ است، فرق بین انتشار و لو رفتن سوالات بازخورد آن در فضای مجازی است، وقتی گفته شود انتشار سوالات خبرگزاری‌ها کمتر استقبال می‌کنند. به نظرم مسئولان آموزش و پرورش نگران هستند امتحانات نهایی زیر سوال برود، ما هم دوست نداریم این اتفاق بیفتد، فقط دنبال این هستیم که زیرساخت‌ها تامین شود، و با وجود این زیرساخت‌ها نمرات امتحان نهایی هم در کنکور تاثیرگذار شود.

این امکان وجود دارد حتی بعد از انتشار سوالات، پاسخ‌ها به داخل حوزه‌ها برگشته باشد؟

قبل از آزمون ما هیچ گزارشی نداشتیم، همه چیز به حین آزمون برمی‌گردد که شما دراین‌باره شک نکنید، دستگاهی که سوالات را بیرون می‌فرستد همان دستگاه گیرنده دارد و جواب را داخل می‌آورد. اخیراً هم گفته‌اند ما خودمان می‌خواهیم سوالات را حین آزمون منتشر کنیم، چرا می‌خواهند این کار را انجام دهند درحالی‌که می‌بینند وقتی انجام نمی‌دهند دستگاه‌ها و داوطلبانی هستند که سوالات را منتشر می‌کنند، این یعنی امکان تقلب وجود دارد، پس چرا خودشان می‌خواهند سوالات را منتشر کنند؟ با این اقدام یکی از از کارها یعنی ارسال سوال به بیرون حوزه را آسان می‌کنند، این کار اصلاً عاقلانه نیست.

در روش جدید سنجش و پذیرش تصحیح برگه امتحانات و بارم به بارم نمرات اهمیت زیادی دارد، از آن‌جایی که این برگه‌ها را معلم‌ها تصحیح می‌کنند ممکن است سهل یا سخت‌گیری آن‌ها نقش زیادی در تفاوت نمرات دانش‌آموزان داشته باشد، این‌طور نیست؟

یک گزارشی را شنیدیم که که گویا با خبرگزاری میزان مصاحبه شده بود و از اختلاف ۱۱ نمره‌ای میان تصحیح کننده اول و دوم درباره یک برگه امتحانی صحبت شده بود، این مورد چیزی بود که اعلام شد، شما تصور کنید چند مورد این شکلی وجود دارد که در حوزه‌ها و شهرستان‌های مختلف نمرات تصحیح کننده اول دوم و سوم فرق دارد، درحالی‌که در کنکور این شکلی نیست، اصلاً شما تصور کنید یک تصحیح کننده‌ای هست که به برگه امتحانی دانش‌آموزان سخت نمی‌گیرد و فرد دیگری این سخت‌گیری را دارد، این یک ضعف است و از آن‌جایی‌که امتحانات نهایی تشریحی هستند این ضعف برای همیشه باقی می‌ماند.

راه حلی وجود ندارد؟

راه حل این است که نمرات امتحان نهایی به شکل مثبت تاثیرگذار شوند نه قطعی. در این روش اگر نمرات امتحان نهایی دانش‌آموز کمک کرد که نمره کنکور بهبود پیدا کند برای او معدل را حساب می‌کنند، اما اگر نمره امتحاناتات نهایی سبب شد که نمره خوب کنکور دانش‌آموز آسیب ببیند برای او معدل تاثیری ندارد، لذا این ۴۰ درصد معدل شناور می‌شود.

چرا کنکور قدیمی بهتر از قانون جدید پذیرش دانشجوست؟/ دانشگاه‌ رفتن پولی‌تر و ناعادلانه‌تر می‌شود/ حذف دروس عمومی فاجعه بود

نقدها به روش قبلی پذیرش دانشگاه‌ها این بود که رتبه‌های برتر از دل مدارس غیرانتفاعی و کلاس‌های کنکور بیرون می‌آمدند، بنابراین عدالت آموزشی زیر سوال می‌رفت، در روش جدید (تاثیر ۴۰ درصدی قطعی امتحانات نهایی) چه‌طور؟

آمارها نشان می‌دهد در مناطق محروم وضعیت کنکور دانش‌آموزان از وضعیت آن‌ها در امتحانات نهایی بهتر است، اما باید بگویم در روش جدید وضعیت ورود به دانشگاه‌ها به مراتب پولی‌تر و ناعادلانه‌تر می‌شود. من این‌ها را به عنوان کسی می‌گویم که هیچ نفعی ندارم. الان مافیای معدل به‌وجود آمده است.

منظورتان از مافیای معدل چیست؟

مدارس از این به بعد تبلیغ معدل می‌کنند، به خانواده‌ها وعده‌ می‌دهند که از معلم‌های درجه یک استفاده می‌کنند. ضمن این‌که در روش جدید فشار و استرس روی دانش‌آموزان زیاد می‌شود. امروز کتاب‌های شب امتحان نهایی به فروش می‌رسد، یعنی موسسات هم کتاب‌های تستی برای کنکور دارند هم کتاب‌های تشریحی برای امتحانات نهایی.

یکی از معاونان آموزش و پرورش گفته که مخالفان روش جدید سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها کسانی هستند که از برگزاری کنکور نفع داشتند و در واقع ذی‌نفعان کنکور هستند، شما به عنوان منتقد روش جدید نظرتان چیست؟

یکی از منتقدان وضع جدید من هستم، آماده‌ام بیایند مشخص کنند در کجا به مافیای کنکور مدنظرشان وارد شده‌ام، این‌ها حرف‌هایی است که می‌خواهند با آن اصل ماجرا زیر سوال برود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1782678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 152
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیکی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    چرا اینهمه با حذف عمومی ها مخالفید دانش آموز مگه باید چند تا بخونه؟ عمومی و اختصاصی جمعا ۲۴ کتاب میشن مسلما ۱۲ کتاب فقط اختصاصی بخونن راحتترن
    • ناشناس IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      به طوری میگی ۱۲ تا که انگار عمومی ها حذف شده، برو عمومی ها رو در حد کنکور در تشریحی بده.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      به عنوان یک کارشناس عرض می کنم که گفته های ایشان چیزی جز سفسطه و بازی کلامی و لفاظی نیست. جالبه که آمار را هم دستکاری می کنند! از آنجا که ماقیای کنکور و مخالفین حذف دروس عمومی و ... به اینترنت دسترسی ندارند! پس از تعداد موافقین حذف دروس عمومی و ... می توان فهمید که چقدر دانش آموزان مناطق محروم و بی بضاعت با ایشان هم رای و هم نظرند! خدایا بعضی ها چه نان های کثیقی خورده اند و می خورند!
    • شادی سلیمی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      دروس عمومی حذف نشدن که . یه بار تو کل عمرت میتونی نمرتو ترمیم کنی و اگر زیر ۲۰ بشی این دیگه قابل جبران نیست . خب این چ آزمونیه طرف شاید یه مشکلی براش پیش اومد سر جلسه یا اصلا روز قبلش مریض شد . داستان چی میشه اونوقت ؟؟
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      با حذف عمومی مخالف هستن چون نون کلاس عمومیشون قطع شده. والا نگران دانش آموز نیستن.
    • عسل نامی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      والا تا بوده هر سال عمومی ها بوده ، حالا چه تستی چه تشریحی ، امسال هم بود ولی ولی در قالب تشریحی و البته سطح فرا کنکور...نوبره والا ...یه طوری حرف میزنی انگار عمومی‌ها بعد ۱۰ سال قراره به کنکور برگرده ، بخاطر تنبلی خودت به ضرر بقیه حرف نزن ...
    • ........ IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      91 1
      مشکل این نیست مشکل این هست امدن عمومیا رو خیلی سخت کردن امسال بشدت عمومیا سطح سوالاتش سخت تر بود
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      به عنوان یه کنکوری می‌گم. پایه‌های دهم و یازدهم که فکر می‌کردم عمومی‌ها تو کنکور هستن، مجبور شدم برای زبان انگلیسی، عربی و ادبیات هم کتاب تست تهیه کنم. اما خدا رو شکر امسال خیلی مجبور نبودم چنین کتاب‌هایی رو تهیه کنم. تو هیچ کدوم از کلاس‌ها هم ثبت‌نام نکردم! ایشون اگر نگران معدل دانش‌آموزان هست، پیشنهاد بده که معدل تاثیر مثبت بشه. نمی‌دونم چطور فکر کردن که به این نتیجه رسیدن خوندن ۱۰،۱۲ تا کتاب بیشتر با کلی تست و نکته‌اش باعث خوشحالی و آرامش ما می‌شه؟؟
    • مهرداد IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      68 3
      دلم برای شما قشر نااگاه میسوزه
    • سعید IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      27 1
      نون درس عمومی دبیر های عمومی کم شده که بیشتر هم شده بخاطر امتحان های تشریحی فراتر از کنکور با تاثیر قطعی معدل و اینکه تراز دروس عمومی خیلی بیشتر از بقیه دروس در نهایی بود پس چی شد؟ هرچی به دهنت مبارک رسید بیرون نکن دبیر عمومی ضرر نشده با همایش های ۴۰ درصدی که میزاشتن عین خودتون سود هم برده گل به خودی نزن دانش اموزا از تاثیر قطعی معدل و ناعادلانه بودنش حرف میزنن نه دروس عمومی پس دلیلی نداره بسوزید خیلی دارید خودتونو لو میدین با این ترسیدنتون از بازگشت عمومی
    • سید حسین احمدی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      متاسفانه کاسبان اموزشی خودشان را جای دانش اموز معرفی میکنند امیدوارم مدارک شناسی ارائه کنند یا حداقل به صورت ناشناس نظر ننویسند و اینقدر سنگ موسسات رو به سینه نزنند که خیلی تابلو هستند😂. کاسبان عزیز با شست و شوی مغزی راجب حذف دروس عمومی و خوراندن خیالات به داوطلبین از فروش ۴ کتاب کنکور به فروش ۱۰ کتاب برای ترمیم معدل و در سال های اینده با توجه به تاثیر سال های دهم و یازدهم بعضا به ۲۰ الی ۳۰ کتاب!!! روی صحبتم با داوطلبین عزیز هستش نه کارشناسان فروش موسسات و کاسبان و ... دوستان اصلا بحث حذف دروس عمومی نیست بحثی که ۹۹ درصد کارشناسان و داوطلبان مخالف مصوبه موضع گیری کرده اند بحث تاثیر قطعی معدل هستش که همه ساله چه سال ۹۴ ۹۵ چه سال ۹۷ ۹۸ ( اون سال ها که اصلا عمومی هم حذف نشده بود! دیگه دبیران عمومی هم دغدغه ای نداشتند که! همه چی هم برای درامدشون گل و بلبل بود:) ) مخالف داشته و داره صبر کنید برای اعلام نتایج ببینید با چه فاجعه ای رو به رو میشید . بزارید نمرات نهاییتون بیاد بعد شروع به قضاوت کنید!! اون وقتی که دیدی نمره ۱۹ برگه شمارو با تصحیح حرفه ای ۱۶ یا ۱۵ دادند میفهمید دغدغه ما چی بود :)
    • سید حسین احمدی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      پارت دوم صحبت هام؛ همانطور که گفتم اصلا بحث عمومی نیست اقا اصلا به حرف شما عمومی هم نباشه ولی تاثیرو مثبت کنن دیگه بهونتون چیه؟؟ گفتم که یسریا که کارشناس فروش موسساتن از دهن دانش اموزا مینویسن . عزیزان اگه دوستی اشنایی دارید که تجربه امتحان نهایی داره قسمش بدین ازش بپرسین نمراتش چی میشده و چی دادن بهش تازه قبل جریان این مصوبه تصحیح دستی بود و میدونستن مصحح کی بوده و طرف درست تصحیح میکرده مثلا!! بنده خودم قربانی این طرحم کسی که فیزیک ۱۶ میشده دادن ۱۰ عربی ۱۷ میشدم دادن ۱۴ ادبیات ۱۷.۵ میشدم دادن ۱۴.۲۵ همه اینارو از روی پاسخنامه خود اموزش و پرورش چک کردم . حالا شما این تفاوت نمره سلیقه ای رو مقایسه کن با تصحیح اوراق سنجش :) همین نمرات توی ایندتون دخیله حرف ۴ تا کاسبو گوش نکنید درسته ۴ تا درس حذف شده بجاش ۱۰ تا درس ارزش پیدا کرده هر سال ۱۰ تا دیگه اضافه میشه در نهایت میشه ۳۰ تا یعنی از دهم باید هر روز بخونی هم واس کنکور اختصاصیت هم واسه امتحان نهاییت البته اگه نمره ای که حقت باشه رو بهت بدن! مشکل ما فقط و فقط تاثیر قطعیه یسریا الکی عمومیارو بهونه کردن که همین عمومی رو سخت تر دادن تو نهایی!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    11 45
    عجبببب
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    42 77
    چه روش قدیم و چه روش جدید منسوخ شده و مسخره و بی عدالت است همه کشورهای پیشرفته براساس 12 سال سوابق تحصیلی و استعداد وعلاقه پذیرش می کنند برای همین مدیریت درسته که پیشرفت کرده اند ولی کشور ما مثل کشورهای عقب مونده کلی هزینه از خانواده ها بیرون میکشه برای پر کردن جیب عده ای خاص و تعداد زیادی بچه های با علاقه و با استعداد رو پشت کنکوری کرده و در انتها به سقوط می کشونه و عده ای هم که قبول میشن یا متقلبن و یا پولداران و یا رشته ای مجبورن بخونن که علاقه و استعدادش رو ندارن و در انتها خروجی دانشگاه چیه یا بی سواد یا باسوادی که به خارج فرار می کنه و به خارجی ها سودش میرسه اینجوریه که یک کشور برای همیشه عقب مونده می مونه چون تحصیل کرده های خاعن و یا بی سواد پرورش میده
    • ناشناس IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      در روش قدیم کنکور، داوطلب فقط هزینه کتاب تست رو می کرد بعضی از افراد هم از دوستانشون که قبول شده بودند قرض می کردند. الان چی ؟؟؟؟ آدم عاقل بین گزینه بد و بدتر،گزینه بدتر رو انتخاب نمی کنه
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    اتفاقاحذف عمومی هاخیلی هم عالی بود؛مافیامافیاهم نکنیدقلم چی وگاج و...همه این بخش هامشخص اندوچیزی پنهان نیستندکه می گیدمافیاشمادنبال کسب وکارخودتی...بروعرض خودمی بری و...
    • ناشناس IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      با آدم بی عقلی مثل تو بحث کردن مثل آب در هاون کوبیدن هست مثل کبک سرتون رو کردید زیر برف و دلتون به همون ۴ تا کتاب عمومی که حذف شده خوش هست به اون تاثیر قطعی معدل که فکر نکردید وقتی در حد پزشکی خوندی و پرستاری ناکجا آباد قبول شدی اون موقع می فهمی
    • فاطمه US ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      17 1
      شما دانش آموزید؟؟یاد حداقل کنکوری دارید ؟؟؟امسال مافیا به قول خودتان قلم چی آزمون دوتا کرده یکی واسعه نهایی یکی واسعه کنکور که هر کدام باید پول جدا بدی حالا خودت قضاوت کن این حذف به نفع کیه ؟؟‌ لطفا از چیزی اطلاع ندارید صحبت نکنید و اظهار نظر نکنید .
    • علی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      تو خودت مافیایی
    • هرچی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      حاجی ما تاثیر قطعی نمیخوایم نننننممممیییییییخوااااااییییییممممممم بفهمید
  • R IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    دسخوش چه قد حق گفتی
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    41 33
    کار از کار گذشت
  • زینب IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یه اشتباه کامل و کاملا نا عادلانه است از امکان ترمیم فقط یکبار تا استرس و هزینه های زیاد هم برای کنکور و هم برای ترمیم اونم تو سال کنکور تا نا عدالتی آموزشی در مناطق مختلف کشور و تقلب های گسترده تا امکان استفاده بیشتر دانش آموزان پول دار از مدارس سمپاد و غیر انتفاعی لطفاً تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید
  • ناشناس IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    واقعا دم از مناطق محروم رستگار رحمانی میزنید خواهش میکنم این سوال منو جواب بدید یعنی چی چرت پرت میبافید نتایج کنکور بهتر از امتحان نهایی دانش اموز در مناطق محروم به کتاب درسیش دسترسی داره با مطالعه ی کتاب درسیش بهتر میتونه تو امتحان نهایی نمره بگیره یا کنکور که معلوم نیست سوالاش از کجا اومد کونکور های قدیم بله ولی در کنکور های جدید سوالات اصلا از کتاب نیست میتوانید بروید ببنید رستگار رحمانیم در یال 98 کنکور داد که سوالات از کتاب بودند ولی مافیای کنکور سوالات سال نود هشت که از کتاب بود را اسان مینامد یعنی چیزی که از کتاب باشد اسان سطح مدارس و معلمان برای کنکور فرقی ندارد ولی برای امتحان نهایی فرق دارد اینگونه چرت و بی اساس حرف میزنید بعد میگید طرف مافیای کنکور نیستید امتحان نهایی با مطالعه کناب درسی میشود جواب داد ولی کنکور کتاب تست کلاس تست قلمچی هزان چیز دیگر میخواهد شما از خودتان مافیای معدل ساخته اید وگر نه در مدرسه ما چند نفر به این کلاس ها برای معدل رفتند اما برای کنکور خیلی کلاس ازمون رفتند واقعا حرفاتون بی اساس بدون مطالع پژوهش طرح شورا ام مشکلاتی دارد اما کنکور پر از عیب است
    • ناشناس IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      ببین این متن بلند بالایی که نوشتی از خط سوم و چهارم میشه ایراد اساسی گرفت اینکه میگی مناطق محروم با دسترسی کتاب درسی و نمره گرفتن در امتحانات نهایی موفق تر هستند، امتحانات نهایی امسال در حد کتاب بود یا کنکور ؟؟؟ پس تو چرت و پرت نگو
    • فاطیما IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      کسی که توی منطقه محروم زندگی میکنه، نمیتونه معدل بالایی داشته باشه چون معلم های خوبی ندارن. بعد چند سال هم تصمیم بگیره بخونه با این ترمیم معدل و هزینه هاش منصرف میشه. منطقه محروم شهرای کوچیک نیست مناطق عشایریه ک یه سال معلم دارن یه سال ندارن
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    من به عنوان مادر یه کلاس یازدهمی که دو سال دیگه کنکور داره خیلی از حذف دروس عمومی راضی هستم دخترمن رشته ریاضی هست و درس های ریاضی را با علاقه میخونه ولی دروس حفظی رو دوست نداره بعد هم کاهش تعداد دروس به کاهش هزینه والدین منجر شده نمیخواد ده تا کتاب تست بخریم برای سه تا درس میخریم یا هزینه کلاس میدیم. انفاقا به نظر من طرفداران دروس عمومی در کنکور با این انتشاراتی ها سر وسری دارن چون احتمالا فقط اونا ناراضی هستن
    • ناشناس IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      شما مادر محترم دلتون رو به همون ۴ تا کتاب عمومی که حذف شده خوش کردید؟؟؟ وقتی که بچه تون همه تلاشش رو کرد ولی با تاثیر قطعی معدل رتبه اش بد شد اون موقع متوجه میشید که این مصوبه چی بوده. در ضمن الان باید کتاب تشریحی عمومی هم برای یازدهم و هم برای دوازدهم بچه تون بگیرید با این سطح امتحانات نهایی. ۴ تا کتاب تستی عمومی جامع برای شما میشه ۶ تا
    • آرش شایان IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      شما به عنوان یک مادر کلاس یازدمی مطالعه ی بیشتری داشته باشی متوجه میشی که حذف عمومی سراسر ضرره. یا باید دروس عمومی حذف بشه از کنکور و تاثیر امتحان نهایی قطعی بشه!(روش غلط) یا باید دروس عمومی به کنکور برگرده و تاثیر امتحان نهایی مثبت بشه (بهترین روش ممکن)
    • Ashlin IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      خب شما به عنوان یه مادر یازدهمی سرت نمیشه که همچین حرفی میزنی.
    • نازنین IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      مادر محترم؛ مادر من هم دعا میکنه عمومی برگرده چرا که انقدر سطح امتحانای عمومی فراتر از کنکور بود من همشو خراب کردم و با ۲۵صدم کم گرفتن رتبه ها ۱۰ الهی ۱۵ هزار میره و بالا و فاجعه باید غیر قبولی رو بزنم اما دختری که خیلی راحت گوشی شو اورده بود سرجلسه تمام سوال هارو نوشته و این همون ناعدالتی هست که ازش حرف میزنیم سوالات عمومی در کنکور خیلی ساده تر از سوالات عمومی در تشریحی هستن تو کنکور تقلب خیلی کمتر از نهایی هست تمام حوزه ها مراقل هاشون باوجدان نیستن خیلی از حوزه ها خود مراقب تقلب میده به دانش اموز تو کنکور تنها استرس دانش اموزا تیر ماه و کنکور هست اما با تاثیر قطعی معدل یک ماه اضافه تر استرس به دانش اموز اضافه میشه، همین که میرفتم سر جلسه میدیدم چقدر ادم تقلب میکنن اون بار روانی که سراغم میومد از شدت عصاب ارامشم بهم میریخت امتحان بعدی رو خراب میکردم از کنکورم ناامید شدم من معلم عمومی نیستم من دانش اموزم که میگم عمومی باید برگرده و تاثیر معدل از قطعی به مثبت تبدیل شه تاثیر قطعی اگر درست بود در سال ۹۴ فاجعه به بار نمیاورد و در سال ۹۵ توسط دیوان عدالت اداری لغو نمیشد
    • فاطیما IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      6 57
      وقتی که مجبور شد یکسال پشت بمونه و درس های دوسال رو ترمیم بزنه دوس دارم بدونم چی میگی برو سایت های آموزشگاه هارو ببین چندین دوره اضافه شده فک میکنی عمومی ها جمع شده؟؟؟ درواقع دروس عمومی درس تخصصی بقیه رشته هاست مثلا عربی عمومی ریاضی درس تخصصی انسانی هاست و... بابت هر درس پول شب امتحان و غیره میدی
    • بدون نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      6 173
      به عنوان یک دانش آموز یازدهمی باید بگم باید برید کتاب بخونید چون هیچ سر رشته ای از کنکور رو نمی دونید دخترتون هم که نمیتونه چهارتا کتاب بخونه بهتره بیخیال درس خوندن بشه یا علی
    • هرچی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      7 172
      خب این حرفات فقط بخاطر اینکه الان هنوز بچت یازدهمه، رفت دوازدهم و فهمید چی ب چیه و یکمم شما زحمت ب خودت بدی سرتو از تو برفا در بیاری، دیگه با این شرایط موافق نخواهی بود
  • اذرگون IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    72 7
    باید بررسی کنند که چرا مدراس غیر انتفاعی رتبه برتر کنکور میاد بیرون ایا کیفیتشون بهتره ایا در سوالات کنکور ومعدل دست دارن ایا کیفیت مدارس دولتی پایین تر ویا کوتاهی میشه دلایل رو باید پیدا کنند ودانش اموزان رو ازمایش کنند
  • sara IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    حرف دل همه کنکوری ها رو زدید👍 در حال حاضر تنها خواسته ما برگشت دروس عمومی و تاثیر مثبت معدله نه قطعی ،تا کمی عدالت برقرار بشه
  • مسعود IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    153 6
    احمدی لاشکی نماینده سابق مجلس: فردی با معدل کمتر از ۱۹.۱۶ و با تاثیر قطعی ۳۰ درصدی معدل، هرگز در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قبول نمی‌شود که این ظلم است، چون راه را برای جبران درس نخواندن نوجوان ۱۶ ساله می‌بندیم لذا می‌گوییم باید سوابق تحصیلی تاثیر مثبت در کنکور داشته باشد و ما به تاثیر قطعی معترضیم که باید اصلاح شود. پ.ن: از جمله مضرات تاثیر قطعی معدل که جناب لاشکی نماینده وقت مجلس در سال ۹۷ به آن اشاره داشت.
  • زهرا IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    حق خالص آدم نمیدونه هزینه های خدا تومان این ترمیم معدل رو چطور بده چه برسه تازه علاوه بر کنکور استرس امتحانم داشته باشه
  • حسین IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    140 5
    برای منی که یه دانش آموز هستم و در جمع دانش اموزا خیلی قرار گرفتم تاثیر معدل چیز واقعا ناعادلانه هست ولی الان کامنت هایی که میخونم برخلاف اینه من حاظرم قسم بخورم کسایی جز مافیا نیستن که میان این کامنت هارو میذارن و حمایت میکنن از نهایی و.. چون هر ادم عاقلی باشه میدونه که استرس و هزینه و خیلی چیزای دیگه ده برابر شده برای ما مثلا همین هزینه رفت برگشت من به امتحانات نهایی یه ملیون شد امیدوارم بهترین تصمیم گرفته بشه
    • همتا IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      46 51
      درود برشما قطعا همین است مافیاهای دقل کارو حیله باز در اینجا خودشان را کشتند که از این مصوبه دفاع کنن وگرنه آدم عاقل و کنکوری میفهمه چه فاجعه ای در کار است
  • Green IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    40 50
    تغییرات تازه داره به سمت تخصصی شدن رشته ها میره کاری که خیلی وقت پیش باید انجام میشد.بر فرض مثال دروس ریاضی و فیزیک به چه درد رشته ی پزشکی میخوره.کدوم پزشک الان محاسبات خازن و مقاومت میتونه انجام بده یا انگترال و مثلثات.به جاش روی زبان انگلیسیشون مثلا کار میشد.یا اون همه مباحث تخصصی گیاهی توی زیست حتی.به جای اونا یه مقدار از همون پزشکی بهشون یاد میدادن تا امادگی پیدا کنن.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    دولت ریسی بدترین تصمیمات رو در همه زمینه ها داشته تا حالا
    • فاطیما IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      5 2
      این طرح رو روحانی داد و رفت رئیسی هم مخالف بود شورا معلوم نیس چی گفت توی اون جلسه ک ....
  • س IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    154 6
    بذارید جواب کنکور ۱۴۰۲ بیاد از خواب زمستانی بیدار میشید ایشون با تمام وجود از حق شما دفاع می کنه مصوبه شورا پر از ایراده17
  • Green IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    41 0
    اینم اصافه کنم دوستان علاقتون رو بذارید مد نظرتون.من بین زیست وشیمی با اینکه به زیست علاقه داشتم اما از ترس بیکاری رفتم شیمی.الانم که فارغ تحصیل شدم کار براش هست اما رغبتش نیست. یا علی
  • زینب IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    ب عنوان دانش آموز و داوطلب کنکور مخالف تاثیر قطعی معدلم با تصویب این مصوبه امتحانات نهایی سخت شدن انواع و اقسام کتاب و کلاسای تشریحی اومده تصحیح سلیقه ای ورقه های امتحانی ۱۰ برابر شدن استرس دانش آموز چون بجای یک کنکور باید ۳۰ تا کنکور بده و تقلب و نگم براتون ک هزار برابر شده. این مصوبه باید لغو بشه.
  • فاطمه IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    وقتی سطح برگزاری امتحانات نهایی تو کل کشور یکسان نیست و تصحیح سلیقه ای دخیل در آینده ما کنکوری هاست پس همون بهتر کنکور به شیوه قبل برگزار بشه حداقل عادلانه تره ما کنکوری ها خواستار لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ وبه بعد هستیم
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    به عنوان یک کارشناس عرض می کنم که گفته های ایشان چیزی جز سفسطه و بازی کلامی و لفاظی نیست. جالبه که آمار را هم دستکاری می کنند! از آنجا که ماقیای کنکور و مخالفین حذف دروس عمومی و ... به اینترنت دسترسی ندارند! پس از تعداد موافقین حذف دروس عمومی و ... می توان فهمید که چقدر دانش آموزان مناطق محروم و بی بضاعت با ایشان هم رای و هم نظرند! خدایا بعضی ها چه نان های کثیقی خورده اند و می خورند!
    • امیر IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      5 154
      شما دقیقا کارشناس کجا هستی کارشناس چیچی هستی دقیقا مشخصا که خوده شما مافیا معدل هستین بحث ما اینه که شرط معدل به دانش اموزا ضربه میزنه بخاطر امار بالای تقلب و تصحیح سلیقه ای عمومی ها اصلا اهمیت ندارن چه باشن یا نه مسئله شرط معدل هست که اموزش پرورش زیرساختش رو نداره مسئله انتخاب بین بد و بدتر هست که این سبک جدید کنکور بدترین هست اگه خوب بود که سال ۹۴ لغو نمیشد
    • فاطیما IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      6 174
      حدود ده سال پیش هرکس میخاست بگه سواد داره از این کلمات استفاده میکرد . اگر کارشناس بودی توی دو جمله اول خودت..لفاظی.. نمیکردی. ببین اصلا عمومی باشه تاثیر قطعی رو چی میگی کاررررشناسسسس
  • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    تصحیح بشدت سلیقه ای برگه ها،تقلب های بیشمار، فقط یکبار امکان ترميم معدل و ... . فقط یکسری مافیا و افراد بی‌خبر از همه جا از تاثیر قطعی حمایت می‌کنند. کسی هست از تباه شدن حقش طرفداری کنه؟!
  • رضا DE ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    کسانی که از مصوبه شورا دفاع میکنند یه سوال ازشون دارم به عنوان یه دانش آموز اگر معلمی تدریس خوب ندارد و دانش آموز آن معلم در امتحان نهایی نمرات کمی کسب کند آیا گناه دانش آموز است که معلم خوبی نداشته ونمراتش باید در کنکور تاثیر قطعی داشته باشد طبیعی است کسی که معلم خوب دارد از تاثیر قطعی معدل راضی باشد اما من منطقه محرومی که معلم خوب ندارم تکلیفم چیست آیا بدون معلم خوب میتوان به نمره20 گرفت
    • حافظ IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      دقیقا همینه ما کنکوری ها مخالف تاثیر قطعی معدل هستیم، و خاستار لغو تاثیر قطعی و مثبت شدن آن هستیم به امید روزی که عدالت برقرار بشه
  • . IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    57 4
    واقعا موافقم
  • مهرناز IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    چرا باید ملاک پزشکی قبول شدن درصد خوب عمومی باشه؟؟ توی اون تایم کم با اون استرس چرا باید عمومی توی سرنوشت دانش اموز تاثیر داشته باشه؟
    • ناشناس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      43 0
      خانم مهرناز عمومی ها حذف نشده در قالب تشریحی اون هم با تاثیر قطعی. یه کم تامل خوبه
    • محمد IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      چرا باید سرنوشت یک دانش آموز به نمره دادن مصحح که یک انسان هست و نظر هر مصحح فرق میکند و نحوه عمل گره خورده باشد چرا تقلب باید گسترده باشد هزینه ترمیم معدل چرا باید زیاد باشه چرا ترمیم معدل یکباره کسی که بخواد بخونه چه عمومی باشه چه نباشه میخونه درس نخوندنت رو با حضور عمومی ها توجیح نکن لطفا این مصوبه هزینه زیاد از لحاظ روحی و مالی به دانش آموز وارد می‌کنه یکم شعور درس خوندن داشته باش لطفا اگه دانش اموزی
    • علی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      1 50
      خیلی از منابع ای ک یه پزشک باید بخونه ب زبان های غیر از فارسیه ایا با سطح سوادی ک پزشک از امتحانات بدست میاره میتونه منابع رو متوجه بشه با سطح سوادی ک از امتحانات تشریحی بدست اورده ایا میتونه اصول دینی رو بدرستی در حق بیمار رعایت کنه فقط فقط حفظشون کرده ایا پزشکایی ک قبول میشن امسال ببشتر از پزشکان گذشته ب فکر تقلب نیست با فضایی ک نهایی اینجاد کرد
  • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    96 92
    تمام کسانی که موافق این مصوبه هستند پشت کنکوری هایی بودند که سالهای قبل با هزار نوع تقلب و...نمره بالایی کسب کرده اند و با علم به اینکه امکان هم ترازی بین نمرات وجود ندارد خود را برنده این میدان میپندارند ، کسی که امسال دوزادهم بود بیشترین ضرر را کرد ، کسی حامیان این طرح را متوجه کند که آیا تصحیح سلیقه ای را میتوان کاری کرد؟؟
    • ناشناس IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      32 1
      دقیقا
  • فاطمه IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    توروخدا لغو کنید مصوبه شورا رو.تاثیر قطعی رو به تاثیر مثبت تبدیل کنید.استرس کنکور بس بود حالا باید از دست مافیای امتحان نهایی و محاسبات ۴۰درصد رو هم بخوریم.سطح آموزش مدارس یکی نیست پس پس این طرح عادلانه نیست مراقب ها و مصحح ها هم که تقلب میرسونن پس این چه عدالتی آخه
  • محمد IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    مصوبه ی کنکوری شورای انقلاب خلاف قانون اساسی کشور هست . « چون طبق اصل ۷۱ و ۵۹ ، قانون گذار مجلس معرفی شده » و ایضا مخالف عدالت آموزشی است « چون در ایران ما ۲۳ نوع مدرسه با سطح آموزش متفاوت وجود داره و خیلی بی معرفتی است که ما بیایم و تاثیر قطعی معدل رو ملاک سنجش و پذیرش قرار بدیم . #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور #نه_به_تاثیر_قطعی_سوابق_تحصیلی
  • محمدامین GB ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    جالبه که موافقین مصوبه (شما بخونید مافیا) توی کامنت هایی که می ذارن هیچ اشاره ای به تاثیر معدل نمی کنن و فقط درباره دروس عمومی صحبت می کنند، در حال حاضر مطالبه ما داوطلبین واقعی کنکور تاثیر مثبت معدل هست و کاری به برگشتن با برنگشتن دروس عمومی نداریم. خواسته ما تاثیر مثبت معدل در کنکور ۱۴۰۲ و بعد از آن هست.
  • Ashlin IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    ما مخالف تاثیر قطعی معدل هستیم به هزار و یک دلیل. کسانی که موافق این مصوبه هستن چیزی جز پول ندارن و می‌خوان ۴۰ درصد قطعی رو به راحتی بگیرن. حق مظلوم خوردن ندارد. به داد ما برسید. بابا چرا همتون خوابید؟؟؟؟
  • فاطمه IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    این مصوبه سال۹۴ امتحان خودشو پس داده یک اشتباه رو دوبار تکرار مردید مارو بدبخت کردید ما مناطق محروم معلم خوب نداریم دلمو به عمومی خوش بود الان هزینه ترمیم معدل نداریم . این چه شرایطیه درس کردید استرس پشت سرهم . تقلب وحشتناک سرجلسه داشتیم . لغو کنید کشتید مارو
  • عسل نامی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    ما کنکوری ها خواستار لغو مصوبه شورا ، تاثیر مثبت معدل برای همه سالها و بازگشت دروس عمومی به کنکور هستیم. از طرف جمع کثیری از کنکوری ها ، اگر موافق هستید لاییک بفرمایید
  • آریو IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    مخالف تاثیر قطعی و حذف عمومی ها هستیم لطفا لغو کنید ایراداتش کاملا مشهوده مثل بچه های چهارساله چرا لجبازی میکنید. مرد باشید و اشتباهشان رو قبول کنید. قبل اینکه فاجعه به بار بیاد.
  • مهسا IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    اونایی ک خیلی خوشحالن از اینکه عمومیا با این مصوبه حذف شده احمق به تمام معنان امسال ک خواستیم امتحان نهایی بدیم نه تنها مباحث مربوط به ادبیات دوازدهم بلکه مباحث ترکیبی مربوط به یازدهم و دهم رو هم مجبور بودیم بخونیم و تازه بااینحال باز هم نمره قابل قبولی نمیشد کسب کرد آنقدر که سطح امتحانات رو بالا بردن دلتون رو به حذف عمومیا خوش نکنید عمومیا حذف نشده بلکه از کنکور و تستی طور به تشریحی طور منتقل شده و شما با وجود این مصوبه باید ۱۰ کنکور تشریحی بدید .. اگه کسی امتحانات نهایی رو دیده باشه میفهمه فقط با خوندن کتاب و بدون فیلم و کتاب کمک درسی امتحانات نهایی نمیشد نمره قابل قبولی کسب کرد پس کار دانش آموزان و استرس اونها بشدت نسبت به قبل زیادتر شده و سود مافیا هم بیشتر شده ..
  • رویا CH ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    46 41
    در کشور سطح آموزش مدارس یکسان نیست تصحیح ورقه ها رو هم که دیدیم که داره فاجعه بار تصحیح میشن تقلبات هم بیداد کرد تو امتحانات نهایی حالا اینه میشن ملاک قبولی ببینین دکترها و مهندسانی که از اینها بیرون میان و وارد جامعه میشن چنتا کشته خواهند داد کمی تعقل هم خوب چیزیه
  • فرزاد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    49 55
    بنده ی خدا با حذف دردس عنومی کار بچه های روستایی خیلی راحت تر شد بااین معلمای افتضاحی که میفرستید تو روستا ها و هیچی یاد بچه های مردم نمیدن معلومه برای روستاییان بهتره چون حداقل عمومیا نیست و میتونن گندایی که معلمان دروس اختصاصی میزنن رو یه جوری جبران کنن ولی اگه عمومی بیاد روش همه چی میشه مثل سابق و انار قبولی روستایی ها روز به روز به صفر نزدیکتر میشه، شما که روستایی هارو درک نمیکنید چرا از جاتب انها حرف میزنید چرا چرااااااااااااااا
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    57 61
    ما توی حوزه امتحان نهاییمون خیلی از بچه ها به هم تقلب رسوندن و کسی هم نتونست جلوشون رو بگیره. مسئولین همش میگن تقلب نشده ولی چرا شده خیلی هم شده آخه دوربین مدار بسته چطور می تونه صدای صد ها نفر دانش آموز رو تشخیص بده؟ مراقب ها هم که عملا توانایی جلوگیری از تقلب رساندن بچه ها به هم را نداشتند...
  • امیر IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    50 55
    99درصد نظرات این فرد بیخوده دروس عمومی چه ربطی پذیرش دانشجو داره مثل ادبیات و معارف چه تاثیری تو کار تخصصی یه مهندس یا پزشک داره این کی که داره اظهار نظر مفت می کنه دروس عمومی چه دخلی به مناطق محروم داره این آقا این حرفا رو زده که موسسات کنکوری حمایتش کنند یا داره از طرف اونا حمایت میشه دلش به حال ملت نسوخته میخواد کتاب تست بیشتر بفروشه
  • بهار FR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    47 44
    با وجود تقلب های گسترده و هم تراز نشدن معدل ها در نوبت های مختلف سلیقه ای بودن تصحیح امتحانات یکسان نبودن امکانات در مناطق مختلف کشور افزایش هزینه ها و... تاثیر قطعی ظلم و حق الناس است.یک اشتباه رو دوبار تکرار نکنید گند نزنید به آینده ی بچه های مناطق محروم و خانواده هایی ک تنها امیدشون چهار تا کتابه واسه رسیدن به نون و نوای خودشون و بچه هاشون...تاثیر معدل رو مثبت کنید آینده ی ایران و بچه های بیجاره ی این مملکت رو نسوزونید...تاثیر قطعی چیزی جز ویرانی به بار نمیاره
  • سپیده IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    41 37
    در کنکور بچهها در یک سال مقایسه میشوند نه اینکه معدل سالهای مختلف با درجه سختی و آسانی متفاوت.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    39 44
    مادر یه بچه یازدهم شما با این حرفتان بچتون بعدن باید بشینه با عشق هویت اجتماعی ، سلامت و بهداشت و ... همه درس های عمومی دیگه رو هم بخونه! فقط برای امتحان نهایی که روز به روز و سال به سال داره سخت میشه ولی برای فارغ تحصیل ها که سال های پیش نهایی رو دادند و خیلی آسون تر از سال ۴۰۲ بود قرارع هردو تاشون با هم سنجیده بشند
  • یکتا IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    53 4
    ما مسخره ایم مدام دیدگاهتون رو عوض می کنید؟ اینقدر بی ثبات؟
  • آرمان IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    47 41
    جان مادرتون کنکور رو برگردونید به قبلش بخدا این مصوبه هیچی جز بدبختی و استرس برای ما نداشته.... کنکور قدیم نمیگم عادلانه بود ولی حداقل میشد تا حدی نسبت به تلاشت نتیجه بگیری با اومدن امتحان های نهایی بچه هایی که واقعا دنبال درسن میفهمن که این مصوبه چقدر فاجعس ..
  • Ashlin IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    44 39
    خدایی تاثیر قطعی معدل در کنکور ظلمه . تأثیر رو مثبتش کنید
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    45 41
    عالی بود و به حق و دلسوزانه و آگانه... ممنون که صدامونو میرسونید به امید لغو هرچه سریعتر این مصوبه
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    42 39
    وقتی دانش آموزان را جدا کرده و مدارس خاص و تیزهوشان و ... همین خودش یک بی عدالتی آموزشی میشه. تمام یادگیری ها در مدرسه است و وقتی دانش آموزان ضعیف جدا شوند کم کم جو کلاس ضعیف باعث بی انگیزه شدن همان دانش آموزان متوسط در کنار دانش آموزان ضعیف تر می شود. چون رقابتی وجود ندارد. معلم و استاد هم در چنین جوی مجبور است مطالب پایه و گذشته را تدریس کند و ضعف دانش آموز را پوشش دهد.‌ مافیای کنکور دوباره به شیوه دیگر به کار خود ادامه خواهند داد.
  • رحمان IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    46 44
    این مصوبه هزاران ایراد داذه که اعضای شورا هیچکدوم حاضر به کناظره با اقای امرایی نشدن، چون جوابی برای ناعدالتی های این مصوبه نداشتن
  • رضا IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    26 45
    هرکاری میکنید سطح امتحان نهایی رو استاندارد نگه دارید خیلی ها فقت میخوان دیپلم بگیرن برن تو بازار یا کار آزاد
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    45 43
    نمیدونم چرا هیچکی به نظر ما کنکوری ها اهمیت نمیده #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
  • مژگان کرمی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    لطفا مصوبه ناپخته وناعادلانه کنکور رو لغو کنین آینده وامید ما جوانهارو نابود نکنین لطفااااااااااااااااا
  • S DE ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    46 75
    لغو کنید این مصوبه ی ناعادلانه رو ...والا دیووانه شدیم یه کنکور بود که می‌شد به آرزوهامون برسیم همونم گرفتید آزمون حالا چیکار کنیم ؟؟
  • حسین IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    مصوبه شورا عین ناعدالتی هست تاثیر قطعی معدل فاجعه باره
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    دراین مصوبه ی سرتاسر اشکال فکری برای تراز دهی نمرات سال های مختلف نشده است ،آیا می توان نمرات دانش آموزان امسال با ۱۹ و۲۰ های دانش آموزان سال های قبل مقایسه کرد یک دسته از طرفداران مصوبه پشت کنکویهایی است که معدل ۱۹ به بالا دارند وحق هم دارند موافق باشند چون ۴۰ درصد را گرفته اند وهمین الان از سال جاری ها جلوترند و وقتی سال جاریها برا نهایی می خواندند پشت کنکوریها برا ی کنکور آماده شده اند
  • طلا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    38 73
    تاثیر قطعی به ضرر همه داوطلبان کنکوری هست . ما خواهان تاثیر مثبت معدل هستیم
  • سعید IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    1 تاثیر قطعی معدل فقط به نفع دانش اموزان قشر ثروتمند جامعه میشه و باعث میشه بچه ای در روستا با امکانات آموزشی پایین همیشه در همون سطح بمونه و باعث رواج ناامیدی در بین جوانان میشه... #نه به تاثیر قطعی معدل
  • متین IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    با تصمیمات خلق الساعه بیشترین استرس رو وارد کردید روزی یک کنکور دادند بچه ها ، جمع کنید این بساط رو آزمون های نهایی هنوز تصحیح نشدن و اگر هم دارن تصحیح می شن معلمان متوسطه اول دارن تصحیح می کنند .
  • لاله IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    48 75
    💢اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس: 🔹عدالت آموزشی در کشور نداریم و تاثیردادن معدل، اجحاف در حق کسانیست که در مناطق و مدارس محروم کشور تحصیل می کنند و (برای تاثیر دادن معدل) ابتدا باید عدالت آموزشی یکسانی شاهد باشیم و اختلاف خاصی بین مناطق مختلف کشور نداشته باشیم. 🔹این مصوبه (کنکوری شورای انقلاب) اهمیت دروس عمومی را به مرور از بین می برد. #لغو‌تاثیر‌قطعی‌معدل #لغو‌تاثیر‌قطعی‌معدل #لغو‌مصوبه‌ضد‌عدالت‌آموزشی
  • ... IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    41 69
    درد ما فقط تأثیر معدل و همترازی عجیب غریبشونه نه چیز دیگه ای
  • امیرحسین IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    ما کنکوری های منطقه محروم مخالف تاثیرقطعی معدل هستیم.صدای ما رو به گوش نماینده ها برسونید.تاثیرقطعی معدل ظلم آشکار در حق کنکوری هاست.
  • امید IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    47 70
    مصوبه ظالمانه,ناعادلانه و غیرکارشناسی شورای عالی ا ف باید هرچه زودتر لغو شود.این مصوبه تماما ایراد و اشکال داره و بضرر افراد مناطق محروم هست.
  • ایلیا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    49 73
    امیدوارم اونهایی که تو خواب زمستانی هستن بیدار بشن و اون مافیاهایی که هم مجلسی ها رو گول زدن هم در زیر مصاحبه خبرگزاری ها دروغ ترویج میدن باید یه روز جوابگو حق الناس یک میلیون دانش آموز باشن الان‌دیگه برای هر کسی که در حیطه کنکور باشه معلوم شده تاثیر قطعی و برداشتن عمومی بد هست از ناعدالتی در برگزاری امتحان سطح غیر استاندار سوال ها برای نهایی تا فاجعه که الان گندش در اومده اون هم ناعدالتی در تصحیح و مشکلات اون امیدوارم مجلس به داد دانش آموزان برسه
  • مهری IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    مصوبه اجراکنید
  • مشکات IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    49 72
    مافیا موافق تاثیر قطعی یک دلیل منطقی بیارن ؟؟ مارو بدبخت کردید ما باید امسال هم پشت کنکور بمونیم . چقدر خودخواهید
  • علی DE ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    56 71
    تاثیرقطعی‌معدل = تولد مافیای معدل
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    58 70
    دروس عمومی به کنکور برگرده و تاثیر معدل مثبت بشه لطفا اگه واقعا به فکر دانش آموزا هستین این مصوبه ی ناعادلانه رو لغو کنید
  • سینا IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    لغو تاثیر قطعی معدل .خواسته مناطق محرومه
  • محمد IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    این مصوبه کنکور باید حتمن لغو بشه دیگه واقعا دارم از استرس و بدبختی که به وجود آمده میمیرم
  • علیرضا FR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ب دلیل عدم زیرساخت های کافی در آ.پ قابليت اجرایی ندارد و تاثیر قطعی معدل با توجه ب تقلبات گسترده در امتحانات نهایی و سلیقه ای تصحیح شدن اوراق امتحانی نمی‌تواند معیار مناسبی برای سنجش داوطلب باشد..با این مصوبه عدالت زیر سوال می‌رود.
  • بابایی RO ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    کنکورجدید برای مناطق محروم ظلم مطلق هست
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    1 181
    سوالات کنکور تا قبل ۹۲ در سطح کتاب بود بعدش به اسم مفهومی کردن،سوالات غیر استاندارد که فقط در موسسات کنکوری آموزش داده میشه ،رایج شد. درصدهای کنکورهارا بررسی کنید
  • حسینی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    6 0
    خواستار لغو تاثیر قطعی معدل در سال ۱۴۰۲هستیم لطفا لطفا رسیدگی کنید و کنکوری های عزیز رو از نگرانی در بیارید این مصوبه ناعادلانه است
  • امید IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 2
    لغو کنید این مصوبه طاغوتی را باعث نابودی ما مناطق محروم شده امید ما درس عمومی بود. با این مصوبه ما کارگر می شویم امیدمان بر باد رفت تاثیر قطعی یعنی نابودی یعنی رشوه به همه نظام اموزشی را نابود کردین
  • A IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    155 9
    سلام به عنوان یک داوطلب کنکور حذف دروس عمومی از کنکور کمک بزرگی به داوطلبان به خصوص داوطلبان مناطق محروم میکنه از جمله کاهش استرس و فشار روانی داوطلبان و کاهش هزینه های سنگین کتاب ها و کلاس های دروس عمومی. وجود دروس عمومی در کنکورهای گذشته مانع از یادگیری درست و اصولی دروس عمومی و صرفا باعث حفظ طوطی وار نکات غیرلازم و بسیار بالاتر از سطح کتاب های درسی میشد و همچنین هزینه و فشار زیادی را به داوطلبان و خانواده های انها تحمیل میکرد به عنوان یک داوطلب میگم اینکه میگن دروس عمومی در سطح کنکور نیازی به کتاب و کلاس ندارد کاملا اشتباه است، کسانی که این حرفو میزنن تاحالا سوالات کنکور عمومی نگاه نکردن، سوالات عمومی در کنکور سطح فراتر از کتاب درسی دارد و بدون کتاب و کلاس احتمال درصد خوب زدن بسیار کم است و این سطح بالاتر از کتاب درسی باعث عدم یادگیری درست این دروس و فشار روانی بر داوطلبان میشود البته تاثیر معدل در کنکور نیاز به اصلاحاتی از جمله افزایش تعداد دفعات ترمیم، کاهش درصد تاثیر معدل، افزایش نظارت بر مصحح ها، افزایش مراقبت های جلسه ازمون برای جلوگیری از تقلب دارد.
  • نازنین IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    واقعا این مصوبه فاجعه ست... برای خودم متاسفم که توو یه کشوری که پر از بی عدالتیه دارم زندگی میکنم... بارزترین نمونه بی عدالتیش هم این مصوبه ی به درد نخوره که یه سری انسان حقیقتاااا بی سواد و ظالم که هیچ درکی از کنکور ندارن تصویبش کردن...ممنون از شما آقای امرایی و همچنین دکتر سبطی عزیز که ثابت کردین هنوزم آدمهای خوب هستن ... ((
  • M IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    86 3
    اکثر داوطلبان کنکور موافق حذف دروس عمومی هستن این حرف که میگن دروس عمومی باید تشریحی در نهایی بدین اشتباهه،چون سطح کنکور بسیار بالاتر از دروس نهایی هست و همچنین در نهایی شما هرسال فقط یک کتاب از 3 کتاب هر درس امتحان میدین و این کار باعث یادگیری بهتر این دروس و کاهش استرس و فشار روانی میشود
  • زینب IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    9 163
    گاهی وقتا پدر بزرگ ها هم اشتباه میکنن من داوطلب کنکور ۴۰۲ مخالف تاثیر قطعی معدل برای امسال و سال های اینده هستم دلایل کاملا مشهوده دبیر تربیت بدنی امتحان نهایی ادبیات تصحیح میکنه دبیر ریاضی برگه هارو اورده خونه داده دست بچش اون تصحیح بکنه و نمره بده! ( این موضو رو از گروه دبیر ها متوجه شدم آشنای من خودش دبیر هست از طریق ایشون فهمیدم اکثر مصحح ها سلیقه ای و از خودشون نمره کم و زیاد میکنن #فاجعه ) همون طور که مشاهده میکنین در کنکور چنین چیزی وجود نداره پاسخبرگ کنکور سلیقه ای و دست دبیر ها تصحیح نمیشه تقلب در کنکور بسیار کمتر از تقلب در مدارس برگذاری امتحان نهایی و امنیت کنکور بسیار بیشتر از حوزه های نهایی هست. مراقبان کنکور کجا مراقبان نهایی کجا! ختم کلام: معدل نهایی رو از اموزش و پرورش میخرن! ولی رتبه کنکور را نمیشه از سنجش خرید پس اشتباه فاجعه بار خودتونو قبول کنین ما دانش اموزا تو حوزه های نهایی چیزایی دیدیم که شما ازش بیخبرید تاثیر قطعی معدل رو حذف‌ کنین کم برای خودتون نفرین بخرید به خدایی که نمیدونم میپرستید یا نه قسم که بزرگ ترین گناه رو مرتکب شدین با این مصوبه‌ مزخرفتون
  • میلاد IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    8 172
    از تاثیر قطعی ناعادلانه تر نداریم باید مثبت شود
  • میلاد IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    52 5
    مافیا کارتون تعطیل شده؟ نه نصف شده انشالله نصف دیگه اونم تعطیل میشه اجرای کامل مصوبه شورا را خواستاریم
  • ناشناس IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    53 10
    مصوبه رو اجرا کنید
  • ناشناس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    ممنون از شورای عالی انقلاب فرهنگی بابت مصوبه کنکوریشون
  • علی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    7 1
    مخالف تاثیر قطعی و حذف عمومی ها هستیم لطفا لغو کنید
  • میلاد IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    لطفا از همه ی شما درخواست دارم تا کمی مطالعه کنید و به میزان ناعدالتی این مصوبه و تاثیر قطعی معدل پی ببرید تا کار از کار نگذشته بعدا که کارنامه ها اومد دیگه نمیشه کاری کرد اندکی تعقل
  • مریم IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    9 175
    الان ما چ گناهی کردیم ک یهو یادتون اومد عمومیا رو حذف کنین؟ خدا ازتون نگذره تموم انگیزه آدمو گرفتین با این امتحان نهایی مسخرتون. این همه هزینه کلاس کردیم کتاب خریدیم آخرشم هیچی ب هیچی اونایی ک خاستن خیلی راحت با تقلب معدلشون بالا شد موندیم ما بدبخت بیچاره ها ک معدلمون گند میزنه ب کنکورمون. بخدا تاثیرش اگه قطعی باشه آدمای زیادی اه و نفرینشون پشتتونه
  • شی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    9 1
    من امسال کنکور دادم درسته عمومی ها حذف شد اما نهایی ها واقعا سخت بودند و ۲۰ گرفتن توشون به شدت سخت میشد سال دیگه هم همین وضعیت هست که بسا سطح امتحانان بالا ترم میره من موافق حذف عمومی هستم اما اگر معدل قطعی و فقط اختصاصی باشه از دور به نظر رویای قشنگی میاد اما وقتی به امتحانات میرسید کنکورم از دست میدید در صورتی باید موافق برگشت عمومی بود که تاثیر مثبت باشه وگرنه برگشت عمومی ها و تاثیر قطعی کار رو سخت تر امسال میکنه
  • احمد DE ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    9 306
    این مصوبه باید لغو بشه چون اصلا عدالتی در ان نیست دانش آموزان الان متوجه نیستن نمرات رو هفته ی بعد ببینن متوجه میشن اختلاف نمرات افتضاح نمرات افتضاحه تقلب بیداد میکنه تصحیح سایقه ای بیچارتون میکنه خیلیا بدون مطالعه فقط خوشحالن که عمومی نیست و کارشون راحت شده در حالیکه به حرف ما خواهند رسید این مصوبه یک ظلم بزرگ است
  • محمدرضا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    8 47
    من با تاثیرقطعی معدل بسیار مخالفم واقعا اگر معدل تاثیر قطعی بود رستگار رحمانی باید قید کنکورو میزد
  • زهرا IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    7 123
    کنکور باید ب سبک قدیم باشه ک هم عادلانه تره هم خرج کمتری رو دست پدر مادرا می‌ذاره و بچه های محروم از امکانات هم میتونن تو رقابت شرکت کنن کسانی ک از این مصوبه حمایت میکنن همه جزو مافیای معدل هستن و ازین مصوبه پول نصیبشون میشه الهی ک خیر نبینن
  • US ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    8 166
    ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم
  • Amir IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    59 40
    تا زمانی که سطح مدارس در سراسر کشور یکسان نباشد تاثیر قطعی معدل چیزی جز ستم به جوانان این مملک بر ارمغان نخواهد داشت
  • ali IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    7 192
    سلام تاثیر قطعی معدل فقط برای مافیا و انتشارات کنکوری سود داشته بچه های مناطق محروم پول برای کتاب کمک درسی برای معدل و امتحان نهایی رو ندارند ما دانش آموزان مناطق محروم،خواهان تاثیر مثبت معدل هستیم
  • سهیل مددی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    9 30
    توی امتحانات نهایی ، خیلییی تقلب شد . چرا باید این امتحانات که سراسر تقلب بوده ، تاثیر قطعی داشته باشه ؟؟ تاثیر قطعی معدل ، ظلم به همه داوطلبان کنکوره
  • زهرا IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    اونایی که موافق تاثیر قطعی ان یا مافیان یا متقلب #نه به تاثیر قطعی معدل در کنکور1402
  • نسیم IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 156
    شورا از زمان شروع این مصوبه چندین بار حرفشونو عوض کردن، نمونش ده بار ترمیم ، بعد اومدن گفتن این مصوبه برای عدالت نیست، اگه داخل این مصوبه عدالت نیست چه لزومی به اجراش هست!
  • ناشناس IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 47
    سالهاس انقدر پزشک و داروساز و...وارد جامعه میشن چه ایرادی داشت که اومدین این مصوبه رو گذاشتین خجالت بکشین خوبه تازه گند شهریه ۶۵ میلیونی مدارس در اومده میدونین با این مصوبه چه ظلمی حتی به قشر متوسط جامعه میکنین یعنی چی که باید داوطلب کنکوری برای هر درسی هر شهری یه هزینه گذاشته شهر ما برای هر درسی ۶۲ هزار تومن گذاشته این درسته واقعا انصافه بعد مدارسی که راحت تقلبارو به بچه های مدرسه خودشون میرسونن که برای سال بعد شهریه بیشتری بگیرین جلوی این مافیاها پس شما چیکار کردین بیشتر ازادشون گذاشتین والا ما حاضر بودیم همون کنکوری که حالا درصد کمی تقلب میکردن یا پول میدادن سوال میخریدنو شرکت میکردیم ولی دیگه مشکلمون تاثیر قطعی معدلو سلیقه ای تصحیح کردن جوابای تشریحی نمی بود
  • الهه IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    9 161
    همه فکر می کنن حذف عمومی خیلی خوبه ولی عمومی درس زود بازده و رتبه آوری هستش اصن عمومی صدبرابر بهتر هست از نهایی با تصیح سلیقه ای هرکس باید می فهمید فهمیده بقیه که هی میان میگن مافیا الکی می گن و این راه براشون سود داره کی گفته که مافیا درس عمومی هستن زیاد شدن شهریه ها نمی بینن بلکه این نشان دهنده ی این هست که مافیا افزایش پیدا کردن قلم چی سوالات شبه نهایی جدا می کند گاج فرمول بیست می سازد ماز هزار تا پکیج درست می کنه ده میلیون بیست میلیون چقدرم مافیا کم هست اصن اگه دورس عموی مافیا هستن از این به بعد بیش تر هم سود می‌کنند دهم نهای یازدهم نهایی دوازدهم نهایی پس الکی حرف نزنید اگه کمی سواد داشته باشین سود زیان متوجه می شوید پول ترمیم و البته یک باز بیش تر نمی تونین شرکت کنید شاید یکی استرس گرفت نمره کم شد یا مریض شد باید شانس سه رشته تایپ ازش گرفته بشه بنظرم این سنجش غلطه البته کنکور هم غلطه اما بین بد بدتر ؛بد باید انتخاب شه
  • ناشناس IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    46 71
    حذف درس مهمی مثل زبان انگلیسی درست نبود من خودم پیشرفت زبانم را مدیون کنکور درس زبان در کنکور میدونم
  • Hamid IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 0
    من نمیدونم شما موافق چی هستین؟موافق بدبخت کردن خودتون و میلیون ها بچه ی دیگه؟از چی دارین طرفداری میکنید واقعا خنده داره عین این میمونه یکی میخواد بیاد خونه هامونو تخریب کنه و شما باهاش موافقین که بی خانمان شین یاد اون سکانس فیلم مختار نامع میوفتم که پورعرب میگفت که همه ی شمارو گردن میزنن ولی هم رزم هاش باور نمیکردن و در اخر رودخانه ی خون به راه افتاد خودتون میدونید و آیندتون
  • کنکور IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    64 69
    خواهان تاثیر مثبت معدل هستیم چه با عمومی چه بدون عمومی تاثیر معدل قطعی ظلم به تمام معناست با این وضع تقلب و هزینه ترمیم معدل اونم فقط یکبار شانس ترمیم
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 48
    اونای با تاثیر قطعی معدل موافقا هستن ی سوال ببخشید امنیت امتنحان نهایی ها رو مگه توانستن تأمین کنن وقتی یکی دیگه به حای شما با تقلب قبول شه انو قبول میکنید من خودم برای ترمیم ثبت نام کرده بودم معلم داشت به دانش اموزا می گفت پارسال هم که امتحان نهایی داشتم (پشت کنکور) اخر امتحان دانش اموزش رفت پای تخته جواب هارو گفت همه نوشتن این امنیت امتحان هست یعنی یکی فقط برای کنکورش وقت بزاره و اصلا امتحان نهایی نگاه نکنه راهت می تونه ۴۰ درصدشو بگیره چون خود معلم ها هم با دانش اموز همکاری میکنن هر وقت اموزش پرورش تونست امنیت امتحان رو تضمین باشه بیایین حرف بزنیم فروش سوالات رو هم دیدم که کم نیستن از این جور مدیر ها این یکی از ایرادات اساسی
  • گل IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    51 71
    خدا می‌دونه ما با این همه فشار و استرس بخاطر مصوبه چگونه درس میخونیم.
  • یعقوب IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    6 172
    ما دانش اموزا مخالف تاثیر قطعی هستیم... میدونین درصد۵۰کنکور چقد شخصیت داره؟ و عمومیو خیلی راحت میشه۵۰زد و از خیلیا جلو میفتی ولی نمره نهاییت بشه با این همه تقلب و تصحیح سلیقه ایی بشه ۱۷از هزارن نفر عقب میفتی درصورتی ک ۵۰میزدی ک خیلی راحت میشه زد بالای هزاران نفر جلو میفتی.. خود مسئولینم از من و شماها بهتر میدونن ک صدردصد این مصوبه ب ضرر دانش اموزه ولی نمیدونم چرا بازم مقاومت میکنن ک این قطعی بمونه فقط از خدا میخام ک کمکمون کنه
  • زینب IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    55 72
    چرا با وجود این همه تقلب گسترده و بی عدالتی و تصحیح سلیقه ای اوراق برخی ها باز هم موافق تاثیر قطعی معدل هستن!! مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر قطعی معدل کاملا بی حساب کتاب شده و غیر عقلانی هست
  • ریحانه IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 172
    تأثیر قطعی معدل رو لغو کنید
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    59 72
    خدایی من موندم بعد از فاجعه ای ک امتحان نهایی امسال اتفاق افتاد هنوز یه عده دارن سنگ آموزش و پرورش و این امتحانات مزخرفش رو به سینه میزنن توی حوزه ما اگه فردی تقلب کنه و مشکوک هم بشن تا علنی طرف تقلبش مشخص نشه که همه بفهمن، کاریش نداشتن میگفتن برو اونور تر بشین😂
  • ناشناس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    3 47
    ببینید درسته که درس زبان را برای امتحاانات نهایی ملاک گرفته اند و برای معدل اما درس زبان انگلیسی یک درس فرار است و مرتبا شما باید اون را مطالعه بکنید این درس حتما باید در کنکور باشد تا دانشجو اون را مرتبا بخواند تا از یادش نرود ممکنه کسی توی دیپلمش زبانش خوب باشد اما بعد از اینکه دانشجو شد زبانش ضعیف بشود چون درس فراری است باید همیشه در کنکور باشد تا در حافظه بماند من خودم توی کنکور زبانم عالی شد
  • حامد IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    4 161
    تاثیر قطعی معدلو بردارین.آموزش و پرورش توانایی تصحیح این همه ورقه رو ندارو.تصحیح امتحانات هم به شدت سلیقه ایه و گاها ۷ نمره تفاوت هست بین نمره مصحح ها
  • هرچی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    4 167
    لغو تاثیر قطعی معدل
  • مهشید IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    7 183
    الان مصوبه ظالمانه لغو کنید. خودتون میدونید قرارع چه بلایی سر ما بیارید با اینهمه تقلب و تصحیح اشتباه و سوالات سخت امسال نسبت به سال‌های پیش. سرنوشت ما بازیچه دست شما نیست. تنها راه موفقیت تو ایران رو مسدود نکنید.حداقل به کنکور رحم کنید و اون رو وارد بازی های مافیایی خودتون نکنیددددد
  • محمد IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 171
    مصوبه شورا چیزی غیر از ظلم در حق داوطلب نیس من داوطلب کنکورم خواسته من فقط اینه ک عمومی ها برگرده و تاثیر مثبت بشه لغو کنین ای مصوبه رو بسه دیگه ظلم
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    5 177
    با توجه به آن‌چیزی که در امتحانات نهایی اتفاق افتاده،تاثیر قطعی معدل چیزی جز فاجعه نخواهد بود.شاید این طرح فی نفسه خوب باشد،اما با عدم آمادگی آموزش و پرورش و تقلب های بسیار فراوان،هیچ اعتباری برای نمرات نمانده.حالا عدم تفکیک درست دانش آموزان با این سطح سوالات،مشکل تراز کردن نمرات سال های مختلف و...را هم در نظر بگیرید.طبیعیست با سودی که نصیب موسسات کنکوری می شود موافق اجرای مصوبه باشند و به هر دری بزنند تا اجرا شود!
  • سارا IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    64 67
    لغو تاثیر قطعی معدل
  • دنیا IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    این مصوبه هم استرس ما رو چند برابر کرده،هم هزینه هامونو،یه داوطلب چه جونی داره که هم برا کنکور بخونه،هم برا امتحانا؟هم برا کنکور خرج کنه،هم برا امتحانا؟؟ما با این مصوبه ظالمانه مخالفیم،این مصوبه به نفع موسسات و آموزش وپرورش وسنجشه،نه داوطلب 18 ساله از هر قشری،بالاخص قشر پایین جامعه.
  • امیررضا IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    17 61
    آقایون شورای عالی انقلاب فرهنگی دست از سر کنکوری های مناطق محروم و کم برخوردار بردارید پشت این مصوباتی که میدید اهداف شومی دارید از مصوبه ظالمانه کنکوری تون گرفته تا جایی که حتی قصد دارید سازمان سنجش از زیر مجموعه وزارت علوم خارج کنید تا این سازمان تحت نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی باشه این کارتون جز فساد تو آموزش کشور و سنجش و پذیرش دانشگاه چیزی دیگه ای نداره از نمایندگان مجلس استدعا دارم به طور قاطعانه این مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی لغو کنن و تأثیر قطعی معدل رو به تأثیر مثبت تبدیل کنن امید و آینده جوانان داوطلب کنکوری ازشون نگیرید و باعث سرنوشت خیلیا نشید چون واقعاً دیگه خسته ایم و تحت فشار استرس
  • مریم IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    لطفا این مصوبه ناعادلانه رو لغو کنید ،، آینده دانش آموزان با لیاقت در حال نابودی است
  • H IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    سلام لطفا تاثیر قطعی معدل را مثبت کنید الان ما هایی که تو مدرسه دولتی درس خوندیم تکلیف مون چی میشه
  • قمری IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    تاثیر قطعی معدل قطعا اشتباه است با توجه به اینکه تصحیح سوالات توسط اشخاص انحام میشه و احتمال خطا بیشتر است ثانیا هر درس خودش کنکور محسوب میشه نه تنها اضطراب دانش اموز را کم نمیکنه بلکه تشدید میکنه و از طرفی نمرات بیست سالهای مختلف با هم نمیتونند طراز یکسان داشته باشند لذا اثر قطعی معدل در کنکور. باید حذف شود عواقب این اثر قطعی در سال ۹۴ دیده شده و سنجیده شده. و ازموده را ازمودن اشتباه است
  • نرگس IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    من یه کنکوری از منطقه محرومم که توو کلی سختی و بدبختی درس خوندم مهم ترین بخش روزمو سر کلاسای پوچ و بدون ارزش که هیچ بازدهی نداشتن و هیچ کمکی هیچ وقت هم در سطح کنکور نبودن رو تووی مدرسه گذروندم ایا این عادلانست که من نمره ای که از نشستن سر همچین کلاسایی گرفتم، با نمره کسی که در منطقه های عالی تهران گرفته در یک تراز مورد بررسی قرار گرفته؟ آیا عادلانست من نتونم به این فک کنم که اره قراره سختیایی که کشیدم جواب بده، قراره بر خلاف این همه نشد توو زندگیم اینبار بشه؟ شما با حذف عمومی و تاثیر قطعی مزخرف دارید رویاهای خیلی های دیگه که شرایطشون مث منه رو با خاک یکسان میکنید نکنید این کارا رو نکنید با بچه های مردم با کسایی که قراره ۴ سال دیگه جامعه رو بچرخونن این نونا خوردن نداره، روح و روانمونو از هم پاشیدین
  • فاطمه واحدی US ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    لغو مصوبه ناعادلانه و ظالمانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد کنکور