افزایش ۴۰ درصدی  اعتبارات استان چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت :رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات سال‌جاری در این استان در مقایسه با سال گذشته ۴۰.۵۶ درصد رشد دارد.

علی شهریارپوردر نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری گفت: جمع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری ۲۳ هزار و ۹۳۷ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال است که در مقایسه با مبلغ ۱۷ هزار و ۳۰ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال اعتبار سال گذشته ۴۰.۵۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تصویر کلان منابع و مصارف چهارمحال و بختیاری در قانون بودجه سال‌جاری، افزود: در بودجه امسال مجموع درآمدهای عمومی و اختصاصی استان از ۱۷ هزار و ۷۴۹ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال به ۲۱ هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال رسیده که افزایشی برابر با ۲۰.۷۷ درصد را نشان می‌دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این در حالی است که متوسط افزایش درآمد استان‌های کشور در این سال ۳۹.۲۹ درصد بوده است.

شهریارپور یادآور شد: امسال از محل درآمدهای عمومی مبلغ ۲۰ هزار و ۸۰ میلیارد ریال و از محل درآمدهای اختصاصی ۵۸۰ میلیارد ریال برای چهارمحال و بختیاری مصوب شده است که دستگاه‌های اجرایی استان باید در راستای تحقق آن تلاش کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری ۱۶ هزار و ۸۰۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال است که در قالب اعتبارات استانی، ۲۷/. درصد ارزش افزوده، سه درصد درآمدهای نفتی و اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور اختصاص یافته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی چهارمحال و بختیاری از نظر تسریع در رشد اقتصادی، خلق ارزش افزوده بالا، ایجاد اشتغال پایدار، گسترش کسب و کار و ایجاد مزیت رقابتی برای تولیدات استان گفت: کارگروه زنجیره تولید استان باید نسبت به شناسایی و انتخاب ۲ فعالیت دارای پتانسیل استان در این زمینه اقدام و فرآیند عملیاتی و اجرایی کردن آن را پیگیری کند.

شهریارپور همچنین به تصمیم‌گیری شورا در خصوص دهیاری‌های مشمول آئین‌نامه اجرایی تبصره ماده یک قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها (اختصاص شناسه موقت دستگاه اجرایی به دهیاری‌های واجد شرایط) اشاره و تعداد دهیاری‌های پیشنهادی توسط کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌های استان را ۴۳ دهیاری عنوان کرد.

گفتنی است، در این نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با کلیات ۱۸ طرح پیشنهادی ارسالی از سوی کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست موافقت کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1786057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =