مبلغ جدید مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اعلام شد

منیبان نوشت: مددجویان و معلولان می‌توانند از تسهیلات جدید استفاده کنند. جزئیات طرح جدید افزایش یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی مددجویان و معلولان اعلام شد. جزئیات پرداخت مستمری، حق پرستاری و حق بیمه معلولان و مددجویان اعلام شد. مددجویان و معلولان می‌توانند کارت معلولیت دریافت کرده و از تسهیلات آن استفاده کنند. جزئیات و شرایط افزایش یارانه نقدی مددجویان و معلولان اعلام شد. توزیع مکمل‌های دارویی و تقویتی برای معلولان و مددجویان آغاز شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری و رفع مشکل پرداخت ۵۰ درصد سهم حق بیمه معلولان شد.

سید مسعود خاتمی، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: براساس طرح هدفمندی یارانه‌ها ۵۰ درصد حق بیمه تأمین اجتماعی معلولان توسط دولت و ۵۰ درصد توسط خود شخص معلول پرداخت می‌شد که سازمان بهزیستی و بیمه تامین اجتماعی توافقنامه‌ای داشتند مبنی بر اینکه اگر معولان در پرداخت حق بیمه خود تاخیر کنند، بیمه‌شان قطع می‌شود و دوباره که حق بیمه بدهند جزو مشاغل آزاد محسوب شده که این موضوع فشار مضاعفی به آنها وارد می‌کند. انتظار می رود با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی و بهزیستی تحت نظارت وزارت تعاون هستند، مشکل معلولان پیگیری شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: با وجود اینکه از سفر رئیس جمهور به اصفهان حدود یک سال می‌گذرد اما پروژه‌های عمرانی مصوب این سفر همچنان معطل مانده و اعتبارات لازم به آن اختصاص پیدا نکرده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ معلول ضایعه نخاعی و بسترگرای تحت پوشش به طور مستمر نیازمند لوازم بهداشتی و تجهیزات توانبخشی هستند، از خیران درخواست کرد که برای تهیه این لوازم ضروری با بهزیستی مشارکت کنند.

یوسف رضایی،‌ معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان تهران است، اظهار کرد: از میان مددجویان، بیش از ۷۳ هزار نفر یارانه‌بگیر هستند و برخی از آنها به دلیل دارا بودن ضایعه نخاعی یا معلولیت شدید و خیلی شدید حق پرستاری هم دریافت می‌کنند.

به گفته معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، بیش از ۳۵۰۰ معلول ضایعه نخاعی و بسترگرای تحت پوشش بهزیستی استان تهران به دلیل شرایطشان به طور مستمر نیازمند دریافت لوازم بهداشتی و تجهیزات توانبخشی هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات توانبخشی مددجویان هزینه شد و این درحالیست که این وسایل کمتر از میزان استاندارد و نیاز واقعی آنها بوده است. از این رو، افرادی که در تخصیص اعتبارات نقش دارند باید به طور ویژه به بهزیستی توجه بیشتری داشته باشند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اضافه کرد: باتوجه به بالا رفتن قیمت تجهیزات توانبخشی و بهداشتی و هزینه‌های بالای این اقلام، به شدت به مشارکت خیران برای تهیه این لوازم ضروری نیاز داریم. آنچه که بهزیستی ماهانه به عنوان مستمری یا حق پرستاری به مددجویان پرداخت می‌کند تنها درصد کمی از نیازهای متعدد معلولان را برطرف می‌کند.

رضایی ادامه داد: اگرچه نیاز مددجویان به لوازم بهداشتی و تجهیزات توانبخشی در افراد متفاوت است اما لوازمی همچون سوند نلاتون، کیسه ادرار، تشک امواج و پوشینه از جمله موارد مهم و ضروری بیماران بسترگرا و افراد دارای ضایعه نخاعی است و استفاده نکردن از این ضروریات موجب ایجاد مشکلات بالینی، زخم بستر و در برخی موارد منجر به فوت خواهد شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه خیران در پرداخت کمک‌های نقدی دغدغه دارند، گفت: خیران می‌توانند از واحدهای توانبخشی ادارات بهزیستی شهرستان یا استان خود لیست اقلام موردنیاز را دریافت و خودشان نسبت به تامین این اقلام اقدام کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از توزیع ۱۵ هزار و ۲۰۰ مکمل دارویی و تقویتی میان مددجویان دارای بیماری خاص، صعب العلاج، ازکار افتاده و زنان باردار تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، جهانبخش مرادی با اشاره به اجرای طرح ارتقای شاخص‌های بهداشتی، گفت: در قالب این طرح از ابتدای سال جاری ۱۵ هزار و ۲۰۰ عدد مولتی ویتامین میان مددجویان تحت حمایت دارای بیماری خاص و صعب العلاج، نیازمند نگهداری و مادران باردار توزیع شد.

وی افزود: اقلام مکمل توزیع شده شامل بسته‌های ۶۰ عددی مولتی ویتامین بود که به صورت رایگان در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته است.مرادی عنوان کرد: این اقلام با همکاری شرکت آدونیس کیش تهیه و ارزش آنها بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، یادآور شد: به زودی نیز مکمل‌های غذایی تهیه و میان گروه‌های هدف تحت حمایت توزیع خواهد شد.

وی تأکید کرد: استفاده کنندگان از این مکمل ها باید آنها را در دمای مناسب نگهداری و به تاریخ انقضای آنها توجه کنند.مرادی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹۵۳ بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات کمیته امداد در استان تهران بهره مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: تأیید مدارک بیماران خاص و صعب العلاج پس از ثبت درخواست خدمات بیماری در سامانه سها توسط ادارات و سپس تایید نهایی رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، گفت: همچنین با ثبت نام این بیماران در سامانه شهروندی و ارسال مدارک و مستندات بیماری به شماره ۰۹۰۵۱۲۰۴۱۸۲ از طریق اپلیکیشن « بله » پس از تایید و نشان دار شدن از خدمات و تسهیلات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تا ۹۵ درصد هزینه‌های درمانی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان درسال بهره‌مند خواهند شد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1787339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =