هشدار کره جنوبی به کره شمالی: حمله هسته‌ای به معنای پایان رژیم کیم جونگ اون است

ایسنا نوشت: کره جنوبی امروز (جمعه) هشدار داد که اگر کره شمالی از حمله اتمی استفاده کند پایان خود را رقم می‌زند.

این اظهارنظر از سوی سئول پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ اعلام کرد استقرار یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا و سایر دارایی‌های استراتژیک این کشور در شبه جزیره کره ممکن است با شرایطی روبرو شود که دولت کره شمالی از تسلیحات اتمی خود استفاده کند.

وزارت دفاع کره جنوبی هشدار خود را پس از آن دوباره مطرح کرد که "کانگ سون-نام"، وزیر دفاع کره شمالی بیانیه‌ای شدیداللحن صادر کرده و به انتقاد از حضور یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا به نام "یو.اس.اس کنتاکی" در کره جنوبی پرداخت.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد: در صورت حمله هسته‌ای از سوی کره شمالی علیه ائتلاف کره جنوبی و آمریکا، این اقدام با پیامدی سریع، قاطع و جدی از سوی ائتلاف روبه‌رو می‌شود و ما قویا بار دیگر به پیونگ یانگ هشدار می‌دهیم که چنین حمله‌ای به پایان "رژیم کره شمالی" منجر می‌شود.

کره جنوبی گفت: حضور زیردریایی آمریکایی "پاسخ دفاعی مشروع" به تهدیدات هسته‌ای مداوم پیونگ یانگ است.

این وزارتخانه افزود که پیونگ یانگ همچنین "مانورهای حمله پیشگیرانه واقعی و تهدیدات حمله هسته‌ای علیه ائتلاف سئول و واشنگتن را تکرار می‌کند."

ورود این زیردریایی آمریکایی به شهر بندری بوسان کره شمالی روز سه شنبه انجام شد. ورود این زیردریایی اتمی با نخستین جلسه گروه رایزنی هسته‌ای کره جنوبی و آمریکا همراه شد که هدفش تقویت توانمندی و ظرفیت تعهدات بازدارندگی آمریکا در استفاده از تمامی کارایی ظرفیت‌های نظامی از جمله اقدامات هسته‌ای برای دفاع از متحدش یعنی کره جنوبی است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1792083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =