دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده برای فائزه هاشمی، کیفرخواست صادر و پرونده او به دادگاه رفته است.

دادستانی تهران با انتشار اطلاعیه ای، اعلام کرد پرونده فائزه هاشمی رفسنجانی در دست پیگیری و استمهال از اختیار محاکم است.
فائزه هاشمی رفسنجانی، دختر علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به دلیل مصاحبه با یکی از سایتهای خبری خارج از کشور و توهین به مقامات مسئول، تحت تعقیب قرار گرفته است.
وکیل وی پس از حضور در دادگاه، درخواست مهلت (استهمال) کرده که به او پاسخ مثبت داده شده. اکنون دفتر عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره وی اطلاعیه داده که : "پرونده اتهامی خانم فائزه هاشمی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای تهران مورد رسیدگی قرار گرفته و به دادگاه ارسال شده است. دادگاه نیز حسب مقررات و قوانین موجود نسبت به موضوع رسیدگی خواهد کرد. ذکر این نکته نیز ضروری است که استمهال از اختیارات محاکم است."
دادستانی تهران، دلیل صدور این اطلاعیه را "اعتراض اخیر یکی از انجمنهای دانشجویی" دانسته که "با انتشار بیانیه ای نسبت به آن‌چه که آن‌را تاخیر در رسیدگی به پرونده اتهامی یکی از عوامل جریان فتنه سال 1388 نامیده"، معترض شده است.
این تشکل دانشجویی نسبت به رسیدگی به پرونده میثم نیلی، مدیر سایت رجا نیوز، یکی از سایتهای سیاسی اطلاع رسانی نیز اعتراض کرده است. اطلاعیه دادستانی تهران درباره این متهم نیز اعلام کرده: "برای نامبرده قرار بازداشت از سوی مرجع قضایی صادر نشده بود اما ترک دادسرا و شعبه بازپرسی از سوی متهم بدون اذن مقام قضایی مشکلاتی را در رسیدگی به پرونده برای متهم مذکور ایجاد کرد."
دادستانی تهران، ضمن تاکید بر اینکه نامبرده، بازداشت نشده، ولی قرار تامین، برای او صادر شده است، می نویسد: "میثم نیلی نیز نامبرده پس از درج مطالبی در سایت رجانیوز به دادسرا احضار و همانند سایر متهمان برای وی قرار تامین صادر گردیده و باید در پرونده اتهامی پاسخگو باشد."
این برای دومین بار است که دادستانی تهران، نسبت به اخبار منتشر شده در سایتهای خبری، واکنش نشان داده است. پیش از این نیز، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، درباره یکی از مطالب سایت "مشرق نیوز" که توسط حسین قدیانی، نوشته شده بود و در آن از قوه قضائیه انتقاد کرده بود، واکنش نشان داده که منجر به توقف چند روزه در انتشار مطالب این سایت شد.
45/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =