کیفیت، تنوع و خدماتِ پس از فروش وجه تمایز رونیکس با رقبا

رضا رامخو، مدیرعامل شرکت رونیکس، رویداد نمایشگاه‌ را یکی از بهترین اتفاق‌ها تلقی کرد، در ادامه متن کامل گفت‌وگو را می‌خوانید.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران با هدف ایجاد ارتباط بین اصناف و صنایع مرتبط با ساختمان، تامین نیازمندی‌های مشتریان، رونق‌بخشی به صنعت ساختمان و معرفی‌ آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های صنعت ساختمان و صنایع وابسته برگزار شده است. برند رونیکس به‌عنوان برندی پیشرو در صنعت ابزار کشور نیز در این نمایشگاه حضور به هم رسانده است. در ادامه، گفت‌وگویی با مدیرعامل این شرکت را می خوانید.

چرا فکر می‌کنید برگزاری نمایشگاه یکی از مهم‌ترین رویدادها است؟

نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، یکی از بهترین راه‌های ارتباط با مشتری است. مدیری که پشت‌میزنشین است، تصمیم‌های پشت‌میزی می‌گیرد در نتیجه تصمیماتش برای بازار هدف، کارایی نخواهد داشت.

در واقع مدیری را موفق می‌دانید که از پشت میز خارج شود؟

بله، دقیقا چون به باور من، یکی از راه‌هایی که مدیران شرکت‌ها می‌توانند دقیقا متوجه این موضوع شوند که مخاطب چه خواسته‌ها و نیازهایی دارد، شرکت در نمایشگاه‌های مختلف است. در واقع صاحبان برند، باید بر اساس نیازهای جامعه هدف، استراتژی داشته باشند و محصولات متنوع تولید کنند.

کیفیت، تنوع و خدماتِ پس از فروش وجه تمایز رونیکس با رقبا

مخاطبان هدف در سطح‌های مختلف از خرده‌فروش گرفته تا عمده فروش، مصرف‌کننده عادی گرفته تا حرفه‌ای، از فعالان ساختمانی گرفته تا شرکت‌های بزرگ ساختمانی و... درخواست‌ها و نیازهای خود را با ما مطرح می‌کنند و در نهایت بر اساس نیازهای مخاطب، محصول نهایی تولید می‌شود. مراحل رشد کردن، تدریجی است و برای جذب مخاطب باید زمینه‌چینی شود. در هر کسب و کاری، ابتدا باید اساس آن کار بنا و بعد تبلیغات انجام شود. اگر کیفیت خوب نباشد، تنوع کامل نباشد، منابع انسانی به درستی آموزش‌های لازم را فرا نگرفته باشند و خدمات پس از فروش مناسبی نیز وجود نداشته باشد، هر تبلیغی به ضد تبلیغ تبدیل می‌شود. درست است که ما سال‌هاست فعالیتمان را شروع کرده ایم؛ ولی در تمام این سال‌ها تلاش کردیم تا بی‌نقص‌ترین محصول را برای مخاطب تبلیغ کنیم.

یکی از خدماتی که ارائه می‌کنید را توضیح می‌دهید؟

برای مثال، رونیکس، خدمات پس از فروش ۲۴ ساعته دارد و برای این مهم، برنامه ریزی‌های زیاد و طولانی‌مدتی انجام شده است. همچنین در این راستا، بزرگ‌ترین بانک قطعات کشور در صنف ابزار را با ۳۴ هزار نوع قطعه، در دست گرفتیم تا جایی برای نگرانی مشتری، از جانب نبود یا کمبود قطعه وجود نداشته باشد.

فکر می‌کنید وجه تمایز رونیکس با دیگر رقیبان در چیست؟

از جمله وجوه تمایز رونیکس با سایر شرکت‌های تولید کننده قطعات می‌توان به کیفیت، تنوع، خدمات پس از فروش و رفتار سازمانی متفاوت اشاره کرد. رونیکس با ۲۵۰۰ نوع کالا، متنوع‌ترین برند ایران است.

چه میزان از محصولات رونیکس، توانایی رقابت با سایر محصولات مشابه را دارند؟

ما محصولاتمان را با شرکت‌ها و کارخانه‌های اصیل دنیا چک می‌کنیم و ماحصل محصول تولید شده را مهندسان ما با استانداردهای جهانی تطبیق می‌دهند. محصول که تولید شد، آن را در موقعیت‌های متفاوت بررسی می‌کنیم تا میزان کارآمدی آن را بسنجیم.

کیفیت، تنوع و خدماتِ پس از فروش وجه تمایز رونیکس با رقبا

شما وضعیت رضایت مصرف‌کننده از محصولات را بررسی کرده‌اید؟

بله، ما تیم تحقیق داریم و بر اساس نظرسنجی‌ها، درصد بسیار بالایی از محصولات و خدمات ما رضایت دارند. متاسفانه در کشور، هنوز همه ما با تنوع ابزار و نحوه استفاده از آن ها آشنایی کامل و لازم را نداریم. از زمانی که ما وارد تبلیغات در عرصه تلویزیون شدیم، تصمیم گرفتیم یک اطلاع‌رسانی جمعی انجام دهیم تا مردم هم بدانند که ابزار و دسته‌بندی ابزار به چه شکلی است. چرا می‌گویم نمایشگاه جای خوب و مناسبی است؟ به این خاطر که همین نمایشگاه‌ها سبب می‌شود که مخاطب با دسته‌بندی‌های موجود آشنا شود.

تا چه میزان روی کیفیت محصولات تاکید دارید؟

کیفیت بالا مفهومی است که انتها ندارد. از طرفی، ما یک خط قرمز برای کیفیت محصولات داریم و طبیعتا قرار نیست برای کاهش قیمت، از آن خط قرمز عبور کنیم. در مقایسه هم خودمان را با بزرگ‌ترین و با کیفیت‌ترین برندهای دنیا مقایسه می‌کنیم.

اصالت محصولات رونیکس برای کجاست؟

رونیکس یک برند ایرانی است که تعدادی جوان ایرانی، این برند را در دنیا خلق کردند که همگی آن‌ها هم ایرانی هستند. طبق استانداردهای رونیکس، این محصولات در هر کارخانه باکیفیتی در دنیا از جمله ایران، تولید می‌شود. ما برای اینکه کارخانه خودمان را توسعه دهیم، به امیدخدا دو ماه دیگر، یکی از بزرگ‌ترین کارخانه های ابزار در ایران را راه‌اندازی می‌کنیم.

تعداد نیروهای شما چقدر است؟

ما بالای ۷۰۰ نیرو در سراسر کشور داریم؛ ماجرا این است که رضا رامخو، کارش را از شاگردی شروع کرده و پله پله بالا آمده است و ۲۸ سال طول کشیده تا به اینجا برسد و حالا هم در حال تربیت نیروهای جوان و با استعداد هستم تا به کشور خدمت کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1797224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =